Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawadde, dat is nog een heel werkje, dat afplakken/afdekken...
Nu had ik 'm gisteren "live" gezien en was het me niet opgevallen dat het luik links achteraan openstaat.
Daar zit ook nog een mooi stukje detailwerk in lijkt me, niet ?
Succes bij de schilderwerken.

Mark

Volgende keer op je knieën zitten, Mark ! ;) Dan kun je alle detail zien.

Veel houdt dit niet in : gewoon een stukje plasticard op de maat van het luikje, met een tweede stukje er op gelijmd dat het dieperliggend deel nabootst, daar waar het slot zit.

Bedoeling is om in het kastje wat proviand te stouwen : brood, fles wijn,... en wat er nog te koop is op de zwarte markt. :D

Groeten Rik

Ik ben blij dat ik deze gisteren ook in het echt heb kunnen bewonderen, prachtig afgewerkt daar binnenin...
Jammer dat je een draagberrie mist en gemist hebt hé ;) :D (grapje hoor)

Deftig afgeplakt zou ik zo zeggen. Hopelijk gaat uw verf niet door de spons.

JM

Rik, zal ik volgende keer zeker eens doen, door de knieën gaan. Alleen is het dan afwachten of ik dan ook nog recht geraak.
Sporten in competitie verband, in een ver verleden, is zo goed...:8
Aha : du pain, du vin et du Boursin...:laugh:, of is het brot, wein und käse...:laugh:
Eigenlijk zat ik ook wel een beetje met dat vraagje over het gebruik van een spons als afdekking.
Gaat dat de verf niet opslorpen en laten doorlekken ?
Ik weet nu wel dat je met de AB geen grote hoeveelheden verf er door blaast, maar toch...

Mark

Käse ! Dat is nog eens een goed gedacht. Ik heb daar nog driekwart bol liggen, 'k moet ze alleen nog schilderen. Als ik te veel MS heb aangemaakt, dat pruts ik zo nog wat kleine voedingswaren : brood, worst, een ham, en een bol kaas. Dus bevoorrading genoeg.

Bedankt Mark !

Bij mijn Funkwagen heb ik het interieur ook afgeschermd met stukjes spons, met een zeer goed resultaat. Misschien dat de spons wat verf opneemt, maar doordringen doet ze niet.

De Krankenwagen heeft gisteren zijn primer (Zero Paints) gekregen, en vandaag een witte toplaag, Tamiya XF-2 met wat X-22 vernis.

Groeten Rik

Fijn dat je er wat inspiratie aan hebt over gehouden, Rik...:) ;)
Ben benieuwd naar de foto's van zijn kleurenjasje. Bedankt voor de toelichting i.v.m. de spons.

Mark

Goedenavond Beste Kijkers !

Een kleine update betreffende de vorderingen van de schilderwerken :

attachment.jpg attachment.jpg

De 'pfeilstangen', welke gisteren mee waren met de post. Aan het linker exemplaar moest een spiegel hangen. Dit even gefikst met wat dun koper en aan de stang gesoldeerd. Omdat de gaten in het spatbord groter waren als de stift onder aan de stangen, heb ik deze op een messing buisje gesoldeerd waar de stift net in past. De ronde schijf is er dan bovenop gesoldeerd. De buis is afgekort, het gat verder uitgeboord en met secondelijm is de stang dat vastgezet. Tevens kon ik gisteren nog wat primer aanbrengen aan de stangen zodat ik vandaag verder kon met spuiten. :8

attachment.jpg

En zo staat hij er momenteel bij.

attachment.jpg

Het groen is van Tamiya : XF 26. Het wordt een alternatieve camo, welke ik in de laatste Militaria Magazine Hors-Série, terugvond.
De SdKfz 251/3 van Heinz Harmel, kommandeur van de 10 SS Divisie Frundsberg, was in deze camo geschilderd tijdens de Normandië campagne.
Op de groene basiskleur volgen nu gele en bruine vlekken.

attachment.jpg

De onderzijde, alles onder de spatborden, krijgt een zandgele basiskleur. De wielen krijgen dan wel nog groene en bruine vlekken.

Tot de volgende...

Groeten Rik

Al mooi spuitwerk Rik.
Ben benieuwd met de camo.
En ben ook benieuwd of alles gelukt is met afplakken en beschermen met de sponsen.

Zijn mooie teaser plaatjes Rik.
Ben ook wel benieuwd naar het resultaat. Het ziet er in ieder geval al goed uit.

Mark

Het ziet er tot op heden allemaal tip top uit Rik. Dus ben ik retebenieuwd naar het vervolg van de camo.

Bedankt gasten voor jullie comments, maar ik heb een klein drama voor.

De camo op zich is goed gelukt, foto's volgen van 't weekend. Maar bij het afnemen van de afplaktape kwamen ganse vellen wit met primer mee.
Ik heb nu geprobeerd om dit te herstellen met het penseel, wat toch redelijk gelukt is. Ik heb er speciaal op gelet om in verticale strepen te schilderen, met het gedacht om dit in te werken tijdens het verweren (rain streaks).

Maar voor ik nu verder doe, zet ik er eerst een goede laag vernis op.

Ik vermoed dat de kleefkracht van mijn afplaktape (gewone schilderstape van Top Craft) te sterk is.
Tevens kan de primer niet goed gehecht hebben aan het plastiek, hoewel dit goed ontvet werd.

Sh*t happens....

Groeten Rik

Oesje Rik. Dat is inderdaad niet zo leuk.
Gewone schilderstape heb ik misschien twee keer gebruikt en twee keer problemen mee gehad.
Sedert dan enkel nog tape, type Tamiya, gebruikt en geen problemen meer mee...
gelukkig heb je het blijkbaar nog goed kunnen oplossen, dus ben ik wel benieuwd naar het resultaat...

Mark

Dat is balen man.
Heb dat onlangs ook voor gehad met een bijprojectje.
Ik denk dat we dat allemaal wel al gehad hebben maar is wel jammer als je zo ver al bent zoals Jelle zegt.

Hey,

Rik, indd, gewone schilderstape is te sterk van kleefkracht. Gebruik Tamiyakleefband op je modellen, ben je al iets zekerder. Een tip is misschien om tussen je lagen door een fijne klirlaag aan te brengen en deze goed te laten uitdrogen, of gebruik vernis in je verfmengsel, dit verhard de verflaag ook.
Hopelijk kun je het goed brengen. :)

Das echt kl**e :angry:

Een andere tip die ik eens gekregen heb is je kleefband eerst eens op een jeansbroek kleven en dan pas op je model..
Nadeel is dat je randen ook minder kleven, waardoor je dan eventueel wel verf onder je rand kan krijgen...
Best is nog altijd eerst met Tamiya tape, en dan eventueel een andere tape er over ;)

Maar ik ben er van overtuigd dat jij dit wel zal oplossen zonder dat er iets van te merken zal zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan