Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, het weekje bouwverlof wordt nuttig besteed!
Dat ziet er prachtig uit.
Toch vreemd dat zo´n dure update-set van zulke slechte kwaliteit is.

Peter
 
Dat noemt men nuttige besteding van het bouwverlof...:)
Mooie scratch-werken Rik. Van die fijne soldeerwerkjes kan ik altijd genieten.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Toch vreemd dat zo´n dure update-set van zulke slechte kwaliteit is.

Peter
Ik heb er hier ook zo'n paar liggen: veel geld voor weinig kwaliteit... dure koop is niet altijd per definitie goede koop!
 
Ik heb er hier ook zo'n paar liggen: veel geld voor weinig kwaliteit... dure koop is niet altijd per definitie goede koop!

Dat klopt Walter.
Het enige jammere is dat dit de enige ombouwkit is voor de 251/8 die op de markt is volgens mij.
 
Idd Werner, dat is een bijkomend probleem, als er geen (goedkoper of beter) alternatief bestaat moet je roeien met de riemen die je hebt, maar mannen zoals Rik die doen er wel iets mee! :P
 
Zoals je zegt Walter maar Rik maakt er hier wel een speedboat van met zijn roeispanen.
 
mooie soldeer- en aanpaswerken... benieuwd hoe die wikkelingen rond de ketting komen ;-) grapje (mocht je het willen doen, heb hier nog krimpkous wat misschien bruikbaar is)
 
Soms moet men kiezen of men al het werk wil doen om de onderdelen op te kuisen, plamuren, schuren,... en misschien te eindigen in de vuilbak, of om alles opnieuw te scratchen.

Daarom heb ik het draagraam van de bovenste stretcher voor drie-vierde opnieuw gemaakt :

Voila ,that's the spirit !!!!!!!
Zo'n brol up-grade-set jong !! die ging ik allang met een handgranaat-gooibeweging tot bij de geburen gegooid hebben ! :huh:

knap scratch-werk Rik !
 
Bedankt voor de commentaren !

@Buzzy : het is inderdaad de enige ombouwkit op de markt, jammer genoeg. Ik heb er 26 € voor betaald, en het enige waar hij goed voor is, is om wat afmetingen over te nemen en de planning van het interieur. Want de enkele onderdeeltjes die ik wel kunnen gebruiken heb zijn gemakkelijk te scratchen.

Ik ben zelfs in beraad of ik de berries zal scratchen of niet. De berries uit de kit zijn fijn gedetailleerd, tot de koorden die het zeil over het raam spannen zijn nagemaakt. Maar deze zitten aan de onderkant en dus niet zichtbaar. Vandaar dat ik veel goesting heb om te scratchen, en er een gewonde op te leggen.

Ik heb zopas loodfolie gehaald op de Zwarte Berg om het zeil na te maken...

@Silenoz : geen wikkels rond de ketting, ik vind de naakte ketting mooier ogen.

@Famo : bij de buren gooien ? En gij wensen dat ge mijn buur waart zeker ?
Toch bedankt voor je compliment, maatje !

Groeten Rik
 
Goedemorgen Beste Kijkers !

'k heb gisteren nog wat gescratcht aan de berrie. Jammer genoeg ben ik vergeten tussentijdse foto's te nemen. :wacko:

Maar zie hier het eindresultaat :

attachment.jpg

Misschien toch een woordje uitleg : de langsliggers zijn twee ronde staafjes van 1.5 mm dik. Op 1 cm van de uiteinden zijn twee stiften gesoldeerd van 1 mm dik met een sterke, dikke las. Hierdoor was ik in de mogelijkheid om deze rond te zetten achteraf. Dit heb ik gedaan door op de berrie te drukken met een ronde as boven een holle 'matrijs'.
Daarna heb ik de vier poten boven op de las gesoldeerd.

attachment.jpg

Daarna is de loodfolie, op maat gesneden, over de berrie gedrapeerd en gefixeerd met Zap-a-Gap.

attachment.jpg

attachment.jpg

Onze zwaar gewonde. Het hoofd wordt nog omzwachteld, en laat ik dan rusten op een deken. Mijn bedoeling is om zijn rechterarm een zodanige pose te geven dat hij zijn hand op zijn hoofd legt...

attachment.jpg

Groeten Rik
 
Mooi werk... en veel geluk bij het converteren van de gewonde. Hadden deze berries geen handvaten om gemakkelijk te kunnen dragen en in- en uitheffen?

6213_01.jpg
 
Handvatten schatten...handvatten.

Jawadde, onze Rik is gene bangeRik, wat een prachtwerk ! Op een deken liggend kan je je figuur mooi integreren met de berri, good thinking !
 
Thanks guy's.

@GUnit : nog een beter idee, ik was eerst enkel van plan om onder zijn hoofd een (geplooide) deken te leggen, gans de berrie bedekken is nog beter, bedankt manneke !

@Silenoz : ik vermoed dat de handvatten uitneembaar waren om de lengte van de berrie te beperken eenmaal in de hafltrack. Ik heb mij ook al die vraag gesteld toen ik de kitonderdelen bekeek...

Groeten Rik
 
ik vermoed dat de handvatten uitneembaar waren om de lengte van de berrie te beperken eenmaal in de hafltrack. Ik heb mij ook al die vraag gesteld toen ik de kitonderdelen bekeek...

Groeten Rik
Dat denk ik niet hoor, dat lijkt me nogal omslachtig, zoiets kost tijd en kan het leven van de gewonden in gevaar brengen... dat ging destijds net zoals vandaag: opladen en zo snel mogelijk naar het hospitaal en onderweg de eerste zorgen!
Als ze dan telkens eerst die handvatten er moeten afhalen en terug opzeggen... zie je het voor je???
 
zou kunnen dat ze een stukje in de buizen kunnen geschoven worden... dacht ze nog lichtjes te zien op de foto's op de eerste pagina.
 
@Silenoz... dat zou eventueel gekund hebben ja. Ik heb er hier twee Amerikaanse, één uit één stuk en ene opplooibaar en die handvatten zijn er vast aan, maar ja... die Duitsers hadden zo vanalles hé, zou me niet verbazen dat je gelijk hebt! :)
 
Mochten de handvaten afneembaar geweest zijn, vergeet deze dan niet ergens in de 251 te leggen ;)
 
Goedenavond Beste Kijkers !

De gewonde is compleet en geïnstalleerd op zijn berrie.

attachment.jpg

Het figuurtje van Dragon, uit een setje grenadiers, is normaal voorzien van een hoofddeksel. Maar voor deze pose heb ik de pet achterwege gelaten. De vorm van het hoofd het ik gereconstrueerd met MS en er tevens een inprenting van de zwachtels in gemaakt.

attachment.jpg

Ook de pose van de arm is veranderd. Daar waar ze normaal naar beneden hangt en rust op zijn MG heb ik ze nu naar boven gedraaid en de elleboog er uit gezaagd. De verbindingen zijn gemaakt met een 1 mm stift en afgewerkt met MS. De hand is een resin exemplaar uit de spare box.

attachment.jpg

Ook de dekens heb ik uit MS gemaakt. Op aangeven van GUnit heb ik zelfs een deken onder de gewonde persoon gespreid.
Thanks Guy ! ;)

attachment.jpg

Men kan zich nu natuurlijk de vraag stellen : gewond in het hoofd of gewoon een ferme kater ?

Groeten Rik
 
Mooi gedaan, het deken zorgt er voor dat het figuur minder "zweeft" op de berry. Overtuigend ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan