Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Heel knap gedaan Rik. Is een klassebeestje geworden... :)
Wat mij toch in het oog springt is de propere binnenzijde van het luikje die open staat, ik weet het niet maar mijn oog wordt er naar toe getrokken..... misschien ietsje verouderen nog.... ;)
Is maar een gedacht he.. :)
 
Rik, vind het een prachtig stuk geworden met juist genoeg verwering en de juiste proporties.

Het verouderen is in de modelbouw vind ik jammer genoeg een onding geworden en velen zijn reeds lang over de reële maat geschoten. Je voertuig is en blijft een gekwetsten transsporter, zelf voertuigen in moeilijke omstandigheden worden hier netjes gehouden aan de binnen kant.

Grtx Jan
 
sublieme halftrack geworden, ben compleet weg van die ondergrond, sjiek gedaan
 
Jan heeft gelijk, het is opletten met het volgen van de huidige trends. Maar hier is dat goed gedaan.
 
Allemaal bedankt voor de vele lovende woorden.

Bij het verweren had ik in gedachten dat deze Krankenwagen normaal gezien geen gevechtsacties ziet, (tenzij hij dicht bij het front gewonden weghaalt).
Dus zal de schade beperkt blijven. Anderzijds zal het feit van weinig gevechtsactie met zich meebrengen dat het voertuig een langere staat van dienst kan voorleggen tov van een gewone troepentransportvoertuig of een panzer.

Vandaar dat ik het chippen wat beperkt gehouden heb, (wegens weinig actie) maar de paar chips toch een mooie roeststreep heb meegegeven wat moet wijzen op een langere staat van dienst.

Ik probeer het geheel te situeren tijdens het Ardennenoffensief, dit door het voertuig een Ausf D, voor op het voertuig het embleem van de 12 SS Div Hitlerjugend (die participeerde aan Wacht am Rhein) en de camo uniformen van de figuren.
De modderige ondergrond en de herfstbladeren typeren het seizoen...

Groeten Rik
 
Heel mooi model Rik. De spare tracks en de wijn, kaas en worst vind ik prachtige details!

Thierry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan