Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap contrast met de camo. Het wit vind ik er knap en realistisch uit zien.

Hahahahahah... G'hebt uw tijd tenminste niet verloren!!!!! Prachtig Rik! Dat wit op de camo ziet er mooi uit + het is ook niet TE wit en past heel goed bij de camo!
NIIIICE!

Thierry

Goedemiddag Beste Kijkers !

@Interceptor : groot gelijk dat ge naar Putte zijt geweest, mijn foto's kunt ge altijd nog bekijken. :8

@Jeanke, GUnit, VisjeMar, Swa, PeiperJ, Thierry : bedankt. Blijkbaar valt het contrast tussen het wit en de camo goed in de smaak.
Vrijdag, op de club, kreeg ik ook al veel positieve comments op mijn resultaat. Ondanks de tegenslag van de afpellende verf is dit toch een opsteker.

Veel is er deze week niet veranderd, enkel wat roeststrepen zijn opgebracht en de rubberen banden op de baanwielen geschilderd.

Enkele foto's, want daarop zitten jullie te wachten, toch... ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De roeststreep links van het kruis op deze zijkant is wat aan de zware kant, maar hij dient de rand van de herstelde verfplek te camoufleren.

Momenteel ben ik met zijn schoeisel bezig. Een geduldwerkje. Schakels opkuisen, rubberen pad oplijmen en dan assembleren.
Maar al bij al vordert het goed, misschien deze week kunnen afwerken...

Groeten Rik

Ziet er goed uit Rik. Wit en camo in een perfecte mix en dan het bijkomend roest = subliem.
Zijn de schoenen van het merk "Louboutin" euh, ik bedoel "Friul" ?
Ben in ieder geval nieuwsgierig naar het vervolg...

Mark

Inderdaad, Mark, Friul : the one and only !

Gezien ik de kit gekregen heb, zaten de originele dropveters er niet meer bij. In de plaats zat er een set Modelkasten bij, maar deze is niet meer compleet.
Vandaar de Friuls...

Groeten Rik

Bedankt voor de toelichting rik.
Geeft toch een zekere meerwaarde aan het model ook, vind ik.

Mark

Veel plezier Rik met je friuls, zijn denk ik een van de moeilijkste om ineen te flensen maar achteraf is het resultaat de inspanning meer dan waard.

Hey,

Rik, zoals je zelf al aangaf is de linkse afloper indd ietsje te zwaar, kan je hem nog verzachten??
Daar en tegen zie ik dat je onder de antennemast enkele lichte aflopers vergeten bent, misschien lichtjes bijwerken dit??
Daar deze op de romp is bevestigd zal er zeker en vast wel roestvorming optreden daarrond. Is maar een gedacht natuurlijk, jij bent de bouwer, dus jij beslist ;) :)
Anders een mooi model aan het worden, en indd het contrast tussen de camou en de witte oppervlaktes valt heel goed in de smaak ;)

Ziet er inderdaad heel goed uit en een mooi contrast.
Wat die roest betreft: zeker niet overdrijven. Die late 251 D's waren zo oud niet (1943) dat ze al volledig konden roesten niettegenstaande intensief gebruik.

@Jeanke : de Friuls vallen nogal mee, het bouwt vlot. De moeilijkste zijn volgens mij deze voor de M5 Stuart/ M8 HMC, hier zitten namelijk twee verschillende soorten tracklinks in, naargelang ze rond het spanwiel en trackwiel komen of in rechte lijn. Blijkbaar heeft Friul hier moeten een toegeving doen om de korte bochten te verkrijgen. Er zal hier dus wat telwerk bij te pas komen,... maar daar ben ik nog niet aan toe...

@Swaken : die onder de antenne ben ik inderdaad vergeten. Ik zal hier nog een fijn lijntje zetten. Het zal wel lang moeten uitgestreken worden, de bedoeling is om er een helm rond te hangen, dus dit zal een deel van de roeststreep dekken.

@Erwin : bedankt voor je toelichting. Ik wil zeker niet overdrijven, te meer daar de roest sterk opvalt op de witte ondergrond.

Groeten Rik

Deze week heb ik de Friuls gemonteerd.

attachment.jpg

Hier een dryfit met zijn dure schoentjes.

Inmiddels ben ik begonnen aan een grondwerkje, vooraleer ik de rupsen een kleur geef, zodat ik een inprenting in de bodem kon maken met de tracks. Het grondwerk droogt nu, de rupsen zitten in de Metal Burnisher...

Updates volgen.

Groeten Rik

Ziet er goed uit Rik. Ja ze nemen een flinke hap uit je budget die Friuls, maar je krijgt er dan ook wel wat voor in de plaats...
Ben benieuwd naar het grondwerkje waar hij gaat opkomen. Zal ook weer wat speciaals worden zeker ?

Mark

@Bert : Friuls maken inderdaad een hemelsbreed verschil met die rubberen dropveters.

@Mark : het grondwerkje hou ik very basic, Wat gips op een vlakke ondergrond, met in één hoek een verhoging. Hierin wat bandensporen, en sporen van de tracks, that's it.

Groeten Rik

Zag er al heel goed uit maar nu ziet het er nog deftiger uit met de Friul schoentjes! :nowink:

Thierry

Nog even een update, het einde is in zicht !

attachment.jpg

Met Streaking Grime for NATO Vehicles heb ik het harde uitzicht van de (overwegend groene) camo wat afgezwakt.
Dit produkt van AK geeft wat stofkleurige strepen weer.

attachment.jpg

Een gekwetste heeft plaatsgenomen in de openstaande deuren, een ambulancier moet hier nog een helpende hand toereiken. Maar dat komt tijdens het plaatsen op het grondwerkje.

attachment.jpg

Onder de spatborden is wat modder aangebracht, eveneens zijn de wielen, in lichtere mate, behandeld.

attachment.jpg attachment.jpg

Ook zijn wat pigmentpoeders opgebracht met het penseel en de AB zodat modderspatten gesimuleerd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een goede tip van Interceptor uitgewerkt : brot, käse, wurst und wein !

attachment.jpg

De spare tracks op de voorzijde zijn vastgemaakt met wat ijzerdraad.

Nu nog de tracks afwerken en de halftrack is af. Maar hier is een probleem opgedoken, de Metal Burnisher die ik staan had, en reeds eenmaal gebruikt werd, is blijkbaar ten einde werking. De tracks kleurden niet roest zoals de bedoeling was, ze verdonkerden enkel maar wat. Dus Metal Burnisher aan de kant en de AB bovengehaald.

Mijn conclusie : voor de 10 € dat dit produkt kost, (en maar éénmaal gebruikt kan worden), kan je veel primer, verf en pigmentpoeders kopen ! Ik bedoel hier mee : per set tracks een flesje Metal Burnisher tegenover een klein beetje van de andere produkten die dus veel langer mee kunnen...

Groeten Rik

Knap geworden Rik. Ik heb al meer horen klagen over die Metal Burnisher. Het zou een leuke oplossing kunnen zijn want ook verf is snel van de Friuls af als je ze niet met voorzichtigheid behandelt. De roestige tracks zien er wel PER-FECT uit !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan