Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond Beste Kijkers !

En inderdaad een goede avond, want ik heb goed nieuws. De schilderwerken heb ik goed kunnen afronden.

Na het herstellen van het wit, heb ik maskers gemaakt voor het schilderen van de kruisen. Deze heb ik uitgesneden uit papier, rondom rond één millimeter groter als wat ik wenste. Daarna tape er op geplakt (ja deze van den Aldi), en de exacte maat uitgesneden.
Dit maakt dat er maar 1 millimeter kleefrand is.
Het rood er over gespoten en het masker direct terug verwijderd, zonder schade aan de verf !

Maar, wees getroost, in het vervolg gebruik ik hoofdzakelijk nog Tamiya tape ! Ik heb reeds gekeken bij Domino, blijkbaar heeft Tamiya twee soorten (in verschillende breedtes) in het gamma. Welke is het beste ?

Nu wat foto's :

attachment.jpg

Het openstaande luik ben ik vergeten geel te spuiten, dus dit moet nog gebeuren. Mits een klein masker kan dit geen grote problemen opleveren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Aan de binnenzijde van de achterdeuren waren wat kleine plekjes verf weg, maar ik heb dit verholpen als paintchips.
Misschien nog een paar fijne roest aflopers...

Groeten Rik

Schitterend gedaan Rik. Knap opgelost.
Het mag al eens meevallen ook hé met die afplakwerken.
Wat betreft die Tamiya tape ken ik maar één soort en dat is de gele. Die bestaat normaal zelfs in 4 breedtes.
6, 10, 18 en 40mm. De eerste drie zitten in een dispenser (verdeeldoosje), maar zijn ook los te verkrijgen...

Mark

Mooie camo Rik.
En super herstelling, je ziet er niets van op de foto's.

Rik , ik wist het

Met u talenten kwam alles terug goed , de rode kruisen zijn geslaagd Man

tom

Mooie camo Rik.
En super herstelling, je ziet er niets van op de foto's.

Ik denk dat hij ons voor het lapje houd, zie ook geen schade of herstelde schade.
Alle gekheid op een stokje, goed hersteld man, niets van te zien op de foto.
Vind het wel leuk met die camo, dan is het niet zuiver wit.
Knap gedaan.

Bedankt voor jullie positieve reply's, mannen !

@Interceptor : bedankt voor je toelichting betreffende de Tamiya tape. Ik had al een vermoeden dat de ene met een dispenser waren. Nu ben ik het zeker.

@Buzzy, ik wou dat ik jullie voor het lapje hield, maar de schade is er wel degelijk. Op de eerste foto : aan de zijkant, links van het kruis in de bovenste helft en rechts rond de boutjes in de bovenste plaat. Als je goed kijkt zie je de extra witte rand tussen het gespoten en het geschilderde deel.

Maar het is positief dat het weinig opvalt, ik hoop het nog meer te verdoezelen in de verweerfase.

Groeten Rik

Zeer, zeer knap gedaan die kruizen Rik, en de camo die je elders nog kan zien...echt de max !

Ik heb de foto eens onder de loope genomen man en toen met uw aanwijzingen heb ik het gezien.
Knap hersteld en straks nog de wheatering en dan is het dik in orde.
Net zoals G zegt vind ik het ook knap dat witte deel afgewisseld met de camo delen.
Dit is echt knap en een mooie afwisseling die de eentonigheid breekt.

MOOOOI!

(Je schilderstape eerst een paar keer op de tafel kleven, dan op je model. (niet op je jeans voor het stof en haren!)
En eerst een laklaag.)

@Silenoz : het was de bedoeling dat deze zou opvallen, ten slotte rijdt hij onder het Rood Kruis, hé !

@GUnit & Buzzy : het is inderdaad een speciale camo, ik had hem ook nog nooit eerder gezien. Zoals reeds gezegd, hij stond in een Militaria Magazine Hors-Série, als ingekleurde tekening en authentieke foto's, maar wel van een SdKfz 251/3.

@Philipson : bedankt voor je tip, maar in het vervolg zal ik Tamiya tape gebruiken.
Tja, mijn haar moet ik niet kammen, alleen af en toe polijsten... :D:D:D

Groeten Rik

Goedemiddag Beste Kijkers !

Terwijl jullie je lekker aan het verlustigen zijn aan al het moois dat te zien moet zijn op BSMC, plaats ik hier een kleine update.
Ik heb vannacht gewerkt en mijn bed nog niet gezien, dus Putte is iets te ver voor mij...

De foto's :

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik zie nu pas dat de witbalans niet juist is ingesteld, vandaar dat de foto's wat aan de gele kant zijn.

attachment.jpg

Het voertuig kreeg een wash met Burnt Sienna gemengd met wat Raw Umber, flink verdund met thinner.
Daarna volgde een DB aan de randjes met licht geel en met hetzelfde kleur zijn wat chips aangebracht. Sommige kregen een 3D effect met wat Raw Umber. Hierover volgde een vernislaag met Tamiya XF86 zodat ik verder kan met olieverf om roeststrepen op te brengen.
Tevens moeten enkele kleinigheden nog wat verf krijgen : uitlaat, rubber van de baanwielen,...

Dus we weten wat doen, als we onze ogen kunnen open houden... :$

Santé Ricard,...

ik bedoel : Groeten Rik

Jamaar zo gaat dat niet hé Rik... Wij naar Putte gaan om daar naar modellekes te gaan kijken en gij hier uw vorderingen tentoon stellen...;)
Had ik dat geweten, ik was thuis gebleven :P:D:D
Nee alle gekheid op een stokje, knappe vorderingen en ondanks die foute witbalans, toch goed te zien allemaal.
We zitten weeral vol ongeduld te wachten op een vervolg...

Mark

Kan niet anders zeggen dan chapeau. Het contrast van de camo met dat wit en rood van de rode kruis vlaggen vind ik heel goed gedaan.

JM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan