Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Famo & GUnit : thanks !

@Evel-Knievel : Metal Burnisher is een chemisch product waar je je tracks enige tijd in laat weken. Terwijl borstelen versnelt wat de chemische reactie.
Na het afspoelen onder water zien je tracks er donker tot bijna roestkleurig uit en hoef je ze niet roestkleurig te schilderen. Ze zijn direct klaar om verder te verweren.
Eerlijk gezegd een goed product, maar wel wat duur als je in rekening brengt dat je het maar één keer kunt gebruiken. Boven op de kostprijs van je Friuls...

Groeten Rik

Dat zijn weer knappe vorderingen Rik. De tracks zien er ondanks de deels werkende Metal Burnisher toch goed geslaagd uit.
Daar zal de hand van de bouwer wel voor een groot deel tussen zitten zeker...
Bedankt voor de vermelding van Brot, Wurst, Käse und Wein. :$:$:$ Tip is graag gegeven ;):$
Het is nu al wel meer dan duidelijk dat het weer een beauty van jouw hand gaat worden.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Mark, maar de tracks waar je van spreekt zijn plastiek exemplaren van Modelkasten. Hiervan had ik er te weinig om twee complete sets van te maken voor op de wielen, vandaar zijn een vijftal links gebruikt als extra armor. Deze zijn geschilderd met Tamiya en pigment poeders.
De Friuls wil ik op dezelfde manier afwerken, maar op voorgaande foto's liggen ze er nog niet op...

Groeten Rik

Prachtig werk, leuke details die helm aan de haak en de openstaande voorraad'kast'.

Heb ondertussen ook al enkele van je andere post's doorgenomen en veel bijgeleerd.

Bedankt voor de tips.

Grtn Eric

Goedemiddag Beste Kijkers !

@Soetkin : thanks.

@Eric B : die 'haak' waar je van spreekt is eigenlijk de antenne-basis. Om te leren van elkaar, is het succes van dit forum.
Toch bedankt voor je reply.

Intussen is de Krankenwagen afgewerkt. Met het stormweer van dezer dagen was het geen probleem om de tracks roest en modderig te krijgen. 8) De binnenzijde heb ik voorzien van roestpigmenten, de tanden ingekleurd met een grafietpotlood. De buitenzijde kregen een behandeling met modder kleurige pigmenten, afgewerkt met een AK Track Wash.

Maar aan de foto's zullen jullie meer hebben :

attachment.jpgattachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog het grondwerkje verder afwerken, momenteel staat het te drogen na zijn wash met Dark Mud van AK.

Groeten Rik

Knap werk Rik, maar wat ik mij eigenlijk afvraag: lagen die gewonden zo maar onder de blote hemel. Was daar geen zeil overgespannen. Maar ja dan zie natuurlijk niets meer van het interieur.

De friuls zijn ook goed gelukt en mooi verweerd. Benieuwd hoe alles er zal uitzien als het ondergrondje klaar is.

Groetjes,

JM

Jawadde Rik, hij ziet er ongelooflijk goed uit. Subtiele toevoegingen die jerrycan en helm over de rand.
Tracks zijn ook goed gelukt, ondanks de pech met de Burnisher.
Nu nog wachten tot hij op zijn plaats staat (op het grondwerkje), voor de eindfoto's.
In ieder geval "ne gemeende chapeau", knap werk man.

Mark

@Jeanke : daar heb je gelijk. Op de meeste foto's zie je dat de gewonden onder de blote hemel liggen. Maar de vier gebogen steunen over de laadruimte dienen om een dekzeil over te leggen. Uiteraard verberg je dan (in model) je interieur, wat niet de bedoeling is van de update kit.
Ik denk dat ze het zeil meestal weglieten, omdat het enerzijds te krap wordt om onder te werken, ten tweede veel donkerder.

@Interceptor : De jerrycan en de helm zijn twee details die op verschillende foto's betreffende deze halftrack terugkomen.
De tegenslag met de Metal Burnisher maakt dat ik een ervaring rijker ben. De tracks heb ik ontvet met acetone, vervolgens geprimerd met Zero Paints PE primer, dit is een twee componenten primer speciaal voor het gebruik op metalen oppervlakken. Hierover volgde een laag Tamiya XF 64 en vervolgens de pigmentpoeders.
De tracks heb ik veel gemanipuleerd in het schilderen en verweren, zonder dat de verf loste. In de toekomst zal ik mijn tracks dus verder behandelen volgens deze werkwijze, zonder MB !
Bedankt voor het gooien met Uwen hoed ! :D:D:D

Groeten Rik

Bedankt voor de toelichting i.v.m. de bewerking van de tracks, Rik.
Van de Zero Paints PE Primer was ik nog niet op de hoogte dat zij die in hun gamma hadden.

Mark

Hey Rik,

Prachtig voertuig man. Die extra items maken het af... :) ;)
Ivm die MB, dat zijn gewoon producten om te verkopen. Beste methode is nog steeds degene te volgen die je eigen hebt gemaakt. Hetzelfde voor sneeuwproducten, deze verkleuren na een tijdje ook naar het geel toe, beste is nog altijd gewone soda, dit verkleurt niet, het is te zeggen, soms zijn zulke producten weggesmeten geld.

Goedenavond Beste Kijkers !

@Interceptor : my pleasure !

@Swaken : inderdaad, enkel om goeie verkoopcijfers te halen. Maar de goede oude methode, primer, verf en pigmentpoeders, werkt nog steeds het best.

@Tom : bedankt beste vriend !

Intussen is de halftrack zo goed als af, enkel nog wat blaadjes een tikje verf geven en dan nog een naambordje...

Enkele foto's :

attachment.jpg

Het grondwerkje, gemaakt met gips en zand voor wat textuur.
Het is ingekleurd met een paar Tamiya bruintinten, vervolgens een wash en daarna ge'DB'st met Mud van Abt502 (olieverf).
Als laatste zijn nog wat pigmentpoeders erover geborsteld.

attachment.jpg

De korte grassen zijn aangebracht met een zelfgemaakte Static Grass Applicator. Vrij vertaald : een elektrische vliegenmepper omgebouwd om grassen, voorzien van statische elektriciteit, rechtop in de witte lijm te plaatsen.
De langere grassen zijn met de hand opgelijmd.

attachment.jpg

De takjes die rechtstaan zijn wat mos uit het gazon, die gefixeerd zijn met vernis voor het plaatsen.
De grassen en het mos zijn ingekleurd met de AB met wat groene tinten.
De ambulancier komt uit dezelfde set van Verlinden als de zittende gewonde. Hij is geschilderd met olieverf (huidskleur) en Humbrol.

attachment.jpg

Het en der zijn wat blaadjes aangebracht (Joefix en Plus Model) die ik nog wat wil inkleuren met herfsttinten.

Groeten Rik

WOW, Rik. Dat is het eerste wat in me opkomt. Gewoon WOW.
Subtiele ondergrond met een knappe afwerking en een pracht model er boven op.
Meer moet dat niet zijn. Klasse...

Mark

Inderdaad een prachtig resultaat man zowel de 251, de personages als de ondergrond.
Knap resultaat.
Ik hoop hem eens tegen te komen op een beurs.

ApplausZeer mooi model geworden en op deze relatief sobere ondergrond komt ie meer dan verdiend tot zijn recht. Bravo.

Allemaal bedankt voor de lovende woorden !

Iedereen een prettig eindejaar toegewenst en een voorspoedig 2014 met veel creativiteit op modelbouwgebied.

Groeten Rik

Klasse Rik, een erg leuk dio is dit geworden. Dat gras dat van donker naar lichtgroen neigt is mooi man !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan