Hoofdsponsor

1/35 SdKfz 251/8 Krankenwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft ie een snorretje, dan zou er iets kunnen schelen aan zijn hoofd ;-) Mooi gedaan met die dekens..
 
@Beyond : bedankt, het was inderdaad de bedoeling om het figuur beter 'in te werken' in de berrie.

@Philipson : thanks !

@Silenoz : sedert wanneer laat hij Uw snor groeien ? :laugh::laugh:

Groeten Rik
 
Ja ,Rik : je bent weer heel goed op dreef
en dat deken maakt een geheel met het figuur : knap opgelost
Jij bent iemand met zoveel goede inbeeldingen of ingevingen
om dat een prachtig geheel te komen ,je hebt er neus voor en het talent


tom
 
Afneembare handvatten op een draagberrie? Nog nooit tegengekomen; veel te omslachtig.
Vergeet niet dat men niet alleen de berries gebruikte die voorzien waren in de 251 maar wel de algemene berries. Voor een gewonde moest het rap gaan zonder al te veel overladen.
Sorry maar van afneembare handvatten heb ik nog nooit gehoord.
 
De berry ziet er super uit Rik.
 
Afneembare handvatten op een draagberrie? Nog nooit tegengekomen; veel te omslachtig.
Vergeet niet dat men niet alleen de berries gebruikte die voorzien waren in de 251 maar wel de algemene berries. Voor een gewonde moest het rap gaan zonder al te veel overladen.
Sorry maar van afneembare handvatten heb ik nog nooit gehoord.
Die reactie had ik ook eerst maar als je naar een van zijn refferentiefoto's kijkt kan het wel kloppen.
Daar zie je een holle rechthoekige buis zonder handvaten.
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Even over de berrie :

Zoals Erwin aangeeft, is het niet logisch dat de handvatten afneembaar waren. Meer logisch is dat ze inschuiven in de holle buizen van de berrie.

In ieder geval, als ik de binnenruimte van de 251 bekijk, is een berrie met handvatten te lang om in de halftrack te plaatsen.

attachment.jpg

Als we deze foto bestuderen, zien we links de holle buis van de berrie, zonder handvat. Rechts is een handvat (hout ?) dat gedeeltelijk in- en deels uit de berrie steekt.
Bemerk rechts hiervan het opgeklapte zitbankje wat een belemmering is om de handvatten te laten uitzitten.
Aan de voorzijde komt de berrie tot tegen het watertank rek en de voorzetel.

@Buzzy : thanks for the support !

@Swa : bedankt.

@Erwin : ik kan je redenering volledig volgen. Toen ik de kit voor het eerst bekeek, had ik ook zo iets van 'hoe kan dat ? '.
Maar blijkbaar hadden ze er dus wel een oplossing voor.
Toch bedankt om je opmerkingen in de groep te gooien. ;)

@Tom : wat die goede ingevingen betreft : de "assist" kwam hier van het forum. Je moet natuurlijk willen luisteren en er iets mee doen...

Groeten Rik
 
Dag Buzzy, ik deze onlangs ook tegengekomen bij Der Sockelshop, echter had ik al mijn veranderingen aangebracht.
Dus nog een berrie en nog een gewonde vond ik iets teveel van het goede.

Het zal in ieder geval een hele verbetering zijn, tegenover de drollen uit de resin kit.

Groeten Rik
 
Het zal in ieder geval een hele verbetering zijn, tegenover de drollen uit de resin kit.

Dat was ook mijn gedacht Rik, was ook de reden waarom ik het gekocht heb.
Had ook nog geen figuren voor erbij dus met deze kit 2 vliegen in een klap.
 
ARRh.. dat ik deze nog niet gezien had..headbang_zpsd71fa0e7.gif goed dat je 't zei maat.
Mooie arbeid manneke bravo3_zpscccea427.gif

Leerzaam dat bouwen van de berrie (ook mede door de aanvullende discussie), en goeie uitleg.
Tof ook die foto's van het interieur ! THX !

En nog handig met figuren en putty ook...goed bezig ;)

Over die draagkettingen... mocht je voor 'realisme' willen gaan maar ook dat zichtbare detail
van kettingen willen behouden kan ik u wellicht verleiden...: misschien kun je de kettinkjes in dunne krimpfolie doen..
Of inpakken met smalle reepjes vershoudfolie.
Het schakel-detail zou je na het verven met wat drybrush extra naar voren kunnen halen.

Of een andere manier is met een heel dun gerold reepje GreenStuff de ketting intapen en de putty licht aandrukken zodat je
ketting detail er doorheen ziet. Net als bij de krimpfolieje aan de uiteinden de kettingen onbedekt laten.....

Heb je dus niet alleen die stoere kettinglook (incl. zichtbare stukjes echte ketting)... maar bovendien is die ketting extra gedetailleerd....
Met uw permissie wil ik hier 2 plaatjes laten zien van iets soortgelijks: met canvas omhulde kettingen aan een laadklep (Dodge WC-63)
Dsc07060s_zps7118119f.jpg
maar je weet ook..... de Duvel zit in het Detail rolldice_zps09ba4b63.gif...joker2_zpscde9ac71.gif
Dsc07066s_zpsfcbdc581.jpg


"ter leering ende vermaack" :
Militaire ambulances in oorlogstijd...
Wat je bijvoorbeeld ook wel zag : Dat de duitsers hun ambulances volledig in camoflagekleuren spoten,
met alleen het dak en topzijde motorkap wit geschilderd met rood kruis (bijv Opel Blitz).
Op de zijwanden van de "einheitskoffer" stond een rond, wit vlak met rood kruis.... vanwaar tóch de camo ?
stukje zelfbescherming...tochmaarweldoenjamaarGenevedan? (net als die MP-40's)...
oorlog is oorlog uiteindelijk....rare ding'n 'beur'n....
Wat zou jij doen als je onder vuur vastgepind zit en je verneemt dat je tegenstander is gesnapt
met een ambulance met daarin 10 gewapende strijders...:|...

Goddank zijn er ambulances en hulde aan mensen die ze willen bemannen..... en bouwen ook ja ;)

happy modelling :D
 
Bedankt Peter voor je bijdrage.

Ik denk toch bij mijn eerste gedacht te blijven en de kettinkjes bloot te laten. Ze zullen maar ongeveer 10 mm lang zijn...

Wat de kleurstelling van de ambulance betreft, had ik inderdaad iets in gedachten met een camo en witte vlakken.
Het wordt een SS ambulance, in een three-tone camo, ergens in de Ardennen '44.
De liggende gewonde en de ambulancier zijn geschilderd in een eichenlaub pattern (herfst), de kledij waarmee zijn operatie Herbstnebel begonnen.
http://www.youtube.com/watch?v=1eeFXlrkcto Hier een kleuren film, maar de camo op de uniformen is hier erbsenmunster. Ik denk echter dat deze film bijgekleurd is, de kleuren komen niet echt naturel over.

Groeten Rik
 
Is toch goed Rik, gewoon bouwen zoals jij het goed vind !:yup:

Jouw kleur idee klinkt goed. Suggestie : voertuig in 3-tone camo... motorkap wit met kruis bovenop,
en op elke zijkant een wit vlak met kruis (eventueel ook achter op de deurtjes).

Mooi filmpje ! Is inderdaad ingekleurde film, het ebsenmuster is zeker niet correct gekleurd.
Hier een militaria site (voor reanactor spul) met wat voorbeelden : hier dus

komt goed.. viel Spaß :)
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Een kleine update, eigenlijk meer bedoeld als test voor mijn pas geïnstalleerde fotostudio. :8

attachment.jpg

Voor de verlichting gebruik ik twee ronde plafonières met LED verlichting, vandaar de 'gele' vlek in het midden.

attachment.jpg

Na een laag witte primer heb ik het interieur in Crème Weiss gespoten. Dit kleur komt uit de set van AK Interactive voor interieurs en bevat nog een wash en streaking grime.
De wash heb ik echter gedaan met olieverf : Burnt Sienna en Raw Umber verdund met thinner.

De zitbank heeft ook zijn kleur gekregen, gevolgd door een wash en ge'DB'st met het basiskleur (H150) gemengd met witte olieverf.

De brandblusser is rood geschilderd. Dit is een discussiepunt, velen beweren dat duitse brandblussers grijs waren.
Wel : beiden zijn juist. Een foto van een gerestaureerde 250 toont een panzergrijze brandblusser.
Maar in mijn archieffoto's (boekje Panzer Tracts 15-1 over de 250), vind ik verschillende foto's over het interieur waar eens een donkergrijze en soms een lichtgrijze brandblusser te zien is. Omdat het hier om Z-W foto's gaat veronderstel ik dat de lichtgrijze in werkelijkheid rood zijn.

Nog wat verder verweren met de AK produkten.
Ik vind de vloer wat aan de donkere kant, misschien dat wat pigmentpoeders hier wat verbetering in brengen ?

Groeten Rik
 
Mooie kleur update en zo te zien werkt de fotostudio prima :)
De vloer ziet er door mijn ogen prima uit zeg ik..

Rode brandblusser is prima toch ?
Inderdaad nogal 'ns een discussiepunt... hier een interesting topic op Missing Lynx (met fraaie plaatjes).

Kleuren afleiden uit zwartwit foto's is overigens alleen mogelijk met speciale apparatuur....al het andere is rolldice_zps09ba4b63.gif
 
Knap gedaan man.
Die brandblusser is inderdaad een dicutiepunt.
Wat je zegt is waar, ze waren in grijs en de classieke rode kleur maar brandblussers die buiten op een voertuig stonden zoals dikwijls het geval is bij tanks waren zelfs in cedelfde kleur/camo als het voertuig zelf.
Hier heb je dus keuze genoeg.
Zelf zou ik de zijwanden wel iets lichter gehouden hebben maar dat zijn smaken e.
Niet tegenstaande is het al heel geslaagd vind ik.
 
Voor brandblusapparaten was er een soort vaste regel... het hing ervan af of de blusser in of aan het voertuig was bevestigd... was het binnen gemonteerd was het overwegend rood, hing het buiten aan het voertuig was het ook gecamoufleerd, ttz, dan kon het alle kleuren hebben behalve opvallend rood. Voor de Duitsers was dat dan: groen, zandkleur of pantsergrijs... voor de geallieerden meestal olive drab of in de woestijn zandkleurig!
Logisch ook, zeg nu zelf... een knalrood blusapparaat buiten aan het voertuig vormt een ideale schietschijf toch?
 
De werken aan het interieur vorderen vlotjes en netjes!
Net zoals verschillende kleuren mogelijk zijn voor de brandblusser, heb jij de vrije keuze te nemen wat je wil hiervoor ;)

@ Peter, leuke link i.v.m kleur van de brandblusser,leuk te lezen. :)
 
Mooie vorderingen Rik. Ook ik vind de bodemkleur er schitterend uitzien en zou er niets meer aan veranderen.
Over de kleuren van de brand blusssers kunnen we nog wel even verder debatteren, maar ben ook de mening toegedaan dat het zal afhangen van de plaats waar deze is aangebracht.

Mark
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan