ARRh.. dat ik deze nog niet gezien had..

goed dat je 't zei maat.
Mooie arbeid manneke
Leerzaam dat bouwen van de berrie (ook mede door de aanvullende discussie), en goeie uitleg.
Tof ook die foto's van het interieur ! THX !
En nog handig met figuren en putty ook...goed bezig
Over die draagkettingen... mocht je voor 'realisme' willen gaan maar ook dat zichtbare detail
van kettingen willen behouden kan ik u wellicht verleiden...: misschien kun je de kettinkjes in dunne krimpfolie doen..
Of inpakken met smalle reepjes vershoudfolie.
Het schakel-detail zou je na het verven met wat drybrush extra naar voren kunnen halen.
Of een andere manier is met een heel dun gerold reepje GreenStuff de ketting intapen en de putty licht aandrukken zodat je
ketting detail er doorheen ziet. Net als bij de krimpfolieje aan de uiteinden de kettingen onbedekt laten.....
Heb je dus niet alleen die stoere kettinglook (incl. zichtbare stukjes echte ketting)... maar bovendien is die ketting extra gedetailleerd....
Met uw permissie wil ik hier 2 plaatjes laten zien van iets soortgelijks: met canvas omhulde kettingen aan een laadklep (Dodge WC-63)

maar je weet ook..... de Duvel zit in het Detail

...
"ter leering ende vermaack" :
Militaire ambulances in oorlogstijd...
Wat je bijvoorbeeld ook wel zag : Dat de duitsers hun ambulances volledig in camoflagekleuren spoten,
met alleen het dak en topzijde motorkap wit geschilderd met rood kruis (bijv Opel Blitz).
Op de zijwanden van de "einheitskoffer" stond een rond, wit vlak met rood kruis.... vanwaar tóch de camo ?
stukje zelfbescherming...tochmaarweldoenjamaarGenevedan? (net als die MP-40's)...
oorlog is
oorlog uiteindelijk....rare ding'n 'beur'n....
Wat zou jij doen als je onder vuur vastgepind zit en je verneemt dat je tegenstander is gesnapt
met een ambulance met daarin 10 gewapende strijders...

...
Goddank zijn er ambulances en hulde aan mensen die ze willen bemannen.....
en bouwen ook ja
happy modelling