Hoofdsponsor

Groepsbouw-café

De groepsbouw is in volle gang. Wie denkt, ik wil 's lekker stressvrij (?) een model bouwen door lekker de instructies te volgen en niet na te hoeven denken over ingewikkelde kleurenschema's, alternatieve decals, photo etch accessoires, et cetera... overweeg eens deelname aan deze groepsbouw. Er is al van alles en nog wat aan moois uit voortgekomen.
 
Spreekt het idee je aan om een model te bouwen door het instructieboekje te volgen, met name qua afwerking en kleur, kijkt dan eens naar de regels en bedenk of dit iets voor je is. Wie weet haalt het je wel uit een bouwdip! Inspiratie kun je hier op doen, een overzicht van de 14 modellen die al binnen deze groepsbouw zijn afgerond.
 
Ik hoop ergens in maart een plastic model te kunnen beginnen, al weet ik nog niet wat het zal worden.
 
Mag ook papier he, als je wilt!
Weet ik Roy, maar het wordt weer eens tijd om wat geraffineerd petroleum in elkaar te passen, bovendien zijn de papieren kits die ik in stash heb niet bepaald geschikt om :
a) zonder toevoegingen te bouwen (metaaldraad, am canopies... enzo),
b) te complex om zonder verlof in vijf weken netjes af te werken,
c) zelf af te printen (druist in tegen de regels van de GB...
 
Met de afronding door @Silenoz van zijn model, staat de teller op 16 gerede bouwwerken in deze groepsbouw. Dat is lang niet verkeerd, maar er is altijd plaats voor meer deelnames en uitdagingen!

De 16 afgewerkte modellen zijn hier te bekijken.

Intussen is @modelbouwerke gestart aan een ijzergieterij van de fabrikant Faller op schaal 1/87 (zie hier) en waagt @Erwin zich aan een Russisch mobiel radiostation op schaal 1/72 (zie hier).

Als je volledig gebruik wilt maken van de vijfweekstermijn, dan heb je tot 6 april om te starten met het model. Dat is al over iets meer dan één maand. Starten met de groepsbouw is mogelijk tot 20 april, maar hou er rekening mee dat je dan nog slechts drie weken bouwtijd over hebt als je dan pas begint. De laatste dag dat er in deze groepsbouw gebouwd zal worden, is 11 mei. Zie hier de overige regels en afspraken.
 
Naast de ijzergieterij van @modelbouwerke (zie hier, nog 2 weken te gaan) en het mobiele radiostation van @Erwin (zie hier, nog 2,5 week te gaan), zijn er nog drie projecten gestart: een M8 Greyhound door @Erwin (zie hier), de atypische verschijning van de Edgley EA 7 Optica door @Silenoz (zie hier) en, vandaag, de Berliner Dom door @Debart (zie hier).

De bouwers worden graag aangemoedigd! :) Natuurlijk kun je nog steeds zelf ook meedoen met de groepsbouw.
 
Niemand meer inspiratie om nog mee te doen aan de groepsbouw? :(

Ook niet als ik nog 'n poging waag? Kom op, wie doet mee? :D
 
Ach Roy, ik zou wel willen, maar ik ben nog bezig met de Wasa, en bovendien heb ik voor geen enkele kit die ik liggen heb de juiste kleuren. De papieren kits die ik liggen heb zijn ofwel eigen prints, ofwel te complex om in vijf weken af te werken.
 
Ik heb er over nagedacht maar wil geen extra project beginnen.
 
Dank voor jullie reacties in elk geval. Ik kan t proberen hè 😉
 
Ik denk dat ik mijn bijdrage al geleverd heb dus ik ga passen voor een nieuw model.
De M8 nadert zijn eind afwerking en dan kan ik verder doen met andere zaken die hier liggen te schreeuwen om aandacht.
 
Ben ook met te veel projectjes bezig momenteel zodat ik het niet direct zie zitten om nog een doos te openen en daar dan eerst aan te beginnen...
Toch wel blij dat ik toch een model heb kunnen afwerken en indienen.. :-)
 
Vandaag is de laatste dag dat je nog kunt meedoen en gebruik kunt maken van de volle periode van 5 weken.

Het laatst mogelijke moment van inschrijving is 20 april. Je hebt dan nog 3 weken. De groepsbouw stopt op 11 mei om 19:00u.
 
Nog een weekje en dan eindigt de inschrijving voor de groepsbouw.

Ik heb momenteel veel plezier van de Lanz Bulldog, een fantastische kit waar echt geen scratchbuilding voor nodig is. Mocht je nog mee willen doen, wees welkom.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan