Hoofdsponsor

Groepsbouw-café

1) weglating mag; maar bedenk dat je vaak toch wel iets van de motor ziet als je het model van onderen bekijkt.

2) ja want dan volg je de instructies.
 
Interessante onderwerpen hier alvast, die we niet alle dagen zien langskomen:

- Helikopter
- Brandweerwagen
- Onderzeeër
- Bestelbus
- Oldtimer-stadsbus
- Camper

Vind ik persoonlijk leuk.
 
In deze post kun je nog wat tips vinden voor als je geen groepsbouw-onderwerp kunt vinden. Het betreft de adventskalenders van Revell. Je kunt op 27 november beginnen en bent -als je het adventsschema aanhoudt- na 3,5 week klaar.

Er zitten interessante onderwerpen bij.
 
Ik las net de regels nog eens door en merkte een inconsequentie in regel 1 en mijn eigen berichtgeving over de groepsbouw. Snaptite-kitjes zouden niet zijn toegestaan, terwijl ik zelf modellen voorstel waar geen lijm voor benodigd is (de Revell adventskalenders). Hoe goed je ook probeert iets op te schrijven, soms lukt het niet en 'geen snaptite' had ik overgenomen uit een vorige groepsbouw (waar die regel trouwens, achteraf gezien, niet werd opgevolgd).

Ik heb dat onderdeel uit regel 1 verwijderd en vervangen door de zin: "Probeer een kit die bij je niveau past en die je een beetje uitdaagt.". Dat is de strekking.

Meteen ook een FAQ toegevoegd:

V: als de kit helemaal geen schilderinstructies geeft, mag ik dan toch schilderen?

A: hoeft niet, mag wel. Kies dan de kleuren op basis van referentiemateriaal en/of naar eigen inzicht.
 
Na lang denken en zoeken denk ik een idee te hebben voor de groepsbouw
Het mocht geen auto zijn omdat ik zin had in iets anders/speciaals voor de GB en ook omdat de regels van de GB niet haalbaar zijn voor een automodel
Had wat rondgestruind op 2de Hands en Evil Bay maar vond niet echt iets wat me aansprak. Gisteren dan iets gezien van een YT bouwer die ik volg :

52478965415_767e85d7ff_b.jpg


weet alleen niet of dit haalbaar is in vijf weken , en vind de kit aan de prijzige kant
is wel een mooi model eens af denk ik….

Greetzzzz Modest.
 
Als je m zo wilt behandelen zoals Michel, is die 5 weken niet te doen, maar toch denk ik dat je er iets moois van kunt maken. Zeker nu je je aan het boekje houdt.
 
Ik zou graag mee willen doen met een ,, F2007 ,, wagen, het is de bedoeling om 11 -11 2022 te beginnen. schaal 1 op 24.
 
‘Nog een Ferrari?’ zal er een zeggen, ‘iets compleet anders’ zal de ander zeggen. Ikzelf hoor bij de laatste categorie… ga je al een bouwtopic opstellen of doe je dat 11-11?
 
Doe ik dadelijk roy, teveel ferary,s roy, kan ook iets anders kiezen, is geen probleem.
 
Voor mij zijn het twee totaal verschillende onderwerpen, dus de Formule 1-auto is zeer welkom! Nog afgezien van dat ieder volstrekt vrij is ook al zouden er 10 gelijke kits meedoen.

Ik persoonlijk zou die F1 graag gebouwd zien worden.
 
Nog 4 dagen en dan beginnen we! Althans, de groepsbouw begint dan en een aantal bouwers heeft te kennen gegeven meteen de koe bij de hoorns te willen vatten: Erwin, Marc en ikzelf (waarschijnlijk).

Ik heb er al zin in.
 
Is daar geen speciaal gedeelte voor?
 
beste mede groepsbouwers , gisteren avond kwam plots in mij iets op , in principe zit ik in een groter voordeel dan jullie he we krijgen 5 weken om deze bouw af te ronden maar de meeste onder ons moeten werken wat zeker geen schande is hoor , maar ik ben op pensioen en vermits mijn vrouw niet goed te been is en we beiden bijna altijd thuis kan ik bouwen van 's morgens tot 's avonds laat wat ik al jaren doe he , zijn jullie er allemaal akkoord mee
Het is nu wel een redelijk ingewikkelde kit he
Marc
 
Ik ben in hetzelfde geval hé Marc en er zijn er nog hoor op het forum.
Niets belet je om een 2de, 3de of meer modellen te bouwen hé.
Ikzelf ga mij bij deze groepsbouw houden aan 1/72 modellen vermits ik daar niet veel moet (en nu mag) aan veranderen en ik ga er zo veel mogelijk bouwen in deze periode.
 
Voor mij geen probleem hoor copain, maar dan heb jij lekker veel tijd om te schuren en polijsten 😂😄🤣. Veel plezier met je camper Marc.


Greetzzzz Modest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Geen probleem Marc.

(Ik heb trouwens de inhoud van je topic in het groepsbouw-café geplaatst).
 
Aan regel 2 is het volgende toegevoegd (vetgedrukt: de nieuwe tekst):

Je mag binnen die periode zelf weten wanneer je start, maar je hebt precies vijf weken de tijd om het model af te ronden vanaf het moment dat je in je bouwtopic meldt dat je gaat beginnen met bouwen. Startpunt van bouwen is, wanneer je het eerste onderdeeltje van de sprue verwijdert of bewerkt. Onderdelen in een sopje ontvetten valt hier niet onder en mag dus voorafgaand aan de vijfweekstermijn plaatsvinden.

Aan de FAQ toegevoegd:

V: ik wil mijn model ontvetten, door de sprues in een sopje te plaatsen. Start de bouwperiode daarmee al?
A: zolang je geen onderdeeltjes van de sprues haalt, mag je die tevoren ontvetten. De bouwperiode van 5 weken start op het moment dat je het eerste onderdeeltje van de sprue haalt OF bewerkt. Vermeld dat moment dus duidelijk in het bouwtopic.
 
Grappig en triestig terzelfdertijd, als Belg iets starten op 11 november, wapenstilstand WO1.
Had geen rekening gehouden met de datum, ben in feite al de hele week verkeerd, dacht dat het gisteren was.
Zou beter een WO1 onderwerp gekozen hebben rekening houdende met de datum en het feit dat mijn grootvader langs vaders zijde soldaat artillerist was in één der forten van Antwerpen om daarna de rest van de oorlog door te brengen ergens aan de IJzer.
Geen nood, komt er misschien wel aan, er liggen hier genoeg kits te wachten op afwerking.

Zoals eerder vermeld zal ik mij gedurende de groepsbouw hoofdzakelijk houden aan 1/72 modellen waar geen detaillering moet/mag aan gebeuren.
Succes aan allen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan