Hoofdsponsor

1/72 GRB: Edgley EA-7 Optica

Silenoz

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
22 nov 2010
Berichten
4.476
Mijn deelname aan deze groepbouw wordt deze:

1423036-48972-84-720.jpg

Dit is een Brits voorstel voor een verkenningsvliegtuig die met lage snelheid (130km/h) verkenningsmissies kon uitvoeren en een goed rondom zicht kon geven aan de inzittenden. Ook was het de bedoeling een goedkoper alternatief te zijn dan een helicopter.

1920px-Optica_at_Old_Warden2.jpg


De eerste vlucht was op 14 december 1979 (toevallig de dag dat ik op deze aardbol verscheen).

Na veel perikelen zijn er 22 toestellen gebouwd, waarvan er 2 gecrashed zijn. Dit toestel heeft om verschillende redenen nooit zijn functie waar kunnen maken, en momenteel wordt er nog steeds gezocht naar partners om het programma levend te houden of nieuw leven in te blazen. Deze kit is momenteel nog op weg, maar binnenkort meer dus...
 
Awel, van een specialleken gesproken ... love it ...
 
Opmerkelijk vliegtuig; ik had het een stuk moderner ingeschat kijkend naar de foto... maar schijn bedriegt soms.

Ik dacht eerst te zien dat zelfs de richtingroeren asymmetrisch zouden zijn, maar ze lijken wat naar beneden te zakken in uitslaande stand.

Ik zal deze in de administratie zetten. Laat te zijner tijd maar weten wanneer je 'm wilt beginnen.
 
Leuk toestelletje, het doet me een beetje denken aan een Fantrainer maar dan met dubbele staart.
 
Dat is nog eens een verrassing en volg .....
succes.
 
Mooi ding. Veel plezier ermee.
 
Ben.benieuwd.
 
Thx for interest, ik denk dat ie volgende week gaat starten.
 
Apart geval met die cockpit.
 
Ik hoop dat het gaat meevallen om deze samen te lijmen zonder ongelukken... vandaag de kit opgepikt, en de inhoud eens bekeken:

De rompdelen:
1346149-11032-29-1440.jpg


1346147-11032-90-1440.jpg


Raampartijen, vinylstickers, decals en PE
1346148-11032-26-1440.jpg


De twee versies uit de doos:
1346151-11032-68-1440.jpg


En hoe de raampartijen samengebouwd worden... hier maak ik me toch een beetje zorgen over... 1 foutje en...
1346153-11032-83-1440.jpg

Nu eerst een beetje voorbereiden naar verfjes enz en een beetje genezen (zware bronchitis tegengekomen, en ook meegenomen naar huis...)
 
Wat een rare machine , veel succes en bouwplezier 👍🏻

Greetzzzz Modest.
 
Wel een uitdaging die cabine maar is in goede handen bij je.
 
Denk dat het ook een vrij uitdagende kit was om te ontwerpen. Succes met deze uitdaging.

Beterschap!
 
Is echt een specialleke.
Veel plezier ermee.
 
Deze ga ik zeer zeker ook volgen want ik vind het een heel interessant model.
 
foto's zijn verdwenen van het openen van de doos, was toch een beetje benieuwd :)
 
@marc w dat heeft te maken met Scalemates, sinds kort staat die website niet meer toe als een soort imagehost te fungeren.

Jammer, maar begrijpelijk vanuit hun perspectief. Ik denk dat veel fora wereldwijd hier last van hebben.
 
Gisteren om 22h begonnen aan deze. Gaat heel wat schuurwerk enz vragen om alles mooi uitgelijnd en passend te krijgen. Vanavond foto's.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan