Goedemiddag Beste Kijkers !
Ik doe rustig verder met de brug. Ondertussen is het stuk spoor voor op de brug afgewerkt, foto's volgen.
Ook is een begin gemaakt met het bruggenhoofd :
Het bruggenhoofd is gemaakt op een basis van hout. Hierop zijn met kurk de stenen geïmiteerd. Weeral een monnikenwerkje, maar daar staan jullie al niet meer van te kijken ?
De stenen zijn in de verf gezet, enkel de bovenste rand dient nog wat verdere behandeling. Deze rand bestaat uit isolatieschuim, wat thinners hebben hier op ingewerkt waardoor wat reparaties noodzakelijk waren.
Na een primer heb ik een preshade gezet met zwart. Daarna met grijstinten de hoekstenen geschilderd, als laatste zijn de bakstenen in roodbruin geschilderd. Nu moeten deze nog nabehandeld worden met verschillende roodtinten om wat schakering te verkrijgen.
Ook de lisdodde groeit verder. Ook een tijdrovend werkje, maar heb intussen toch al zo'n twintigtal planten...
En dan nog een nieuwe try-out : Verbascum Densiflorum, ofte stalkaars. Dit is een plant, tot 2 m hoog, die vaak voorkomt naast spoorwegbermen.
Met een snijpasser heb ik uit een stuk groen papier de elliptische bladeren gesneden. Deze zijn met secondelijm aan een stuk metaaldraad gelijmd.
Met de AB en wat Vallejo 974 Green Sky krijgen de bladeren een grijsachtige waas opgespoten.
Met gele Heki flockage zijn de bloemen gemaakt. Eerst wordt de top van de draad in witte houtlijm gedipt waarna de flockage erover gestrooid wordt.
Groeten Rik