Hoofdsponsor

1/35 Die Uberfahrt [DONE]

Dit is ongelooflijk wat je hier doet, ik zou graag het gezicht zien van de eerste "klinknagelteller" die deze brug wil inspecteren :D
Lisdodde ziet er perfect uit.
En nu terug aan het werk, laat het riet maar groeien... ;)
 
Zot werkje Rik, en hele goeie tip van dat riet. Zal ik zeker ook es proberen. Ik ben wel niet helemaal mee met het stukje isolatie waar je van spreekt. Bedoel je krimpkous?
 
Amai Rik tees is super man,goed gevonden,enorm veel werk maar ben er van overtuigt...een prachtig resultaat..!!!

Grtz yves,
 
Bedankt voor jullie reacties !

@Interceptor : bedankt, dat succes zal ik kunnen gebruiken.

@Coachke : ge kunt nooit missen met te zwijgen, ;) geniet maar lekker...

@Ron : verschillende personen hebben me al zot verklaard, en ik weet bij God niet waarom...

@Haddewadde : 'k heb geen bakske dat groot genoeg is.

@Jeanke : thanks !

@Beyond : bedankt. Nog veel werk te doen, naast het riet moet ik nog een bruggenhoofd bouwen. Tevens ben ik al bezig met de dwarsliggers na te maken uit stukjes hout...

@Burglar : geen krimpkous, gewoon een stukje (4 mm) isolatie af strippen van een eindje elektriciteitsdraad. Doordat de koperdraadjes uit de isolatie verwijderd zijn, kan ik het stukje isolatie gemakkelijk over de binddraad schuiven, waar hij vastgezet wordt met wat secondelijm.

@Yves : thanks man !

Groeten Rik
 
Heel blij met deze topic, hartelijk dank Rik en een heel grote proficiat voor al je reeds geleverde werk.
Als mijn vrouw mij soms verwijt dat ik soms te ver ga met de hobby, dan ben ik blij dat ik haar onder meer deze topic onder de neus kan steken. Eens zij dan tot het besef komt dat ik nog niet de grootste modelbouw gek (vriendelijk bedoeld) ben die rondloopt op deze aardkluit is ze weer tevreden. :D :laugh:
 
Ik volg al even in stilte, wat een monnikenwerk man en wat een resultaat.
Gewoon prachtig.
 
Helaba! Wat een onmenselijk werk! Maar..... wat een prachtig resultaat zowel voor de brug als voor de planten (die zien er nog beter uit dan die van Fredericus Rex die ik persoonlijk al heel geslaagd vind). Ik wens je veel sterke voor de volgende stappen, dit ziet er al veelbelovend uit Rik!
 
Hey,

Rik, ik vind dat er wa klinknagels te weinig opstaan....... :))
Grapje.... ;)
Neen man, heel goed werk. Dit is Modelbouw met de grote M. De dingen die je zelf kunt maken, maken het grote verschil tussen zij die kiezen voor voorgekauwd werk. Me like... :)
planten zien er heel goed, kan bruikbaar zijn voor 1/72. Thanks voor den tip. ;)
 
Hier wordt gewerkt !!! Wat een liefde voor het diorama, chapeau Rik, dit is waar het allemaal om draait !
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Het is een tijdje geleden dat ik hier nog eens een update plaatste, maar de drukte op het werk maakte dat ik niet veel tijd kon vrijmaken om te modelbouwen...

Maar toch wat vorderingen gemaakt :

attachment.jpg

De brug heeft haar groene basiskleur gekregen. Met olieverfdotjes is al een filter geplaatst.

attachment.jpg

Met de AB en wat Tamiya XF 64 is een dunne roeste mist gespoten in de lengterichting waar de rails moeten komen.
Met pigmentpoeders is de zone tussen de dwarsliggers bewerkt, de horizontale vlakken tussen de L-profieltjes.
De verticale vlakken van de I-profielen zijn behandeld met Raw Umber olieverf waarin pigmentpoeders geborsteld zijn.

Groeten Rik
 
Dit komt helemaal in orde. Toppie.
 
Niks op aan te merken, integendeel, vol bewondering... ;)
 
Hey,

In stilte volgen wij verder......:)
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@Swaken : in stilte doe ik verder....;)

Verder allemaal bedankt voor jullie positieve comments !

attachment.jpg

De weathering van de brug wordt nog steeds verdergezet, dit vordert... maar traag. Op de langsliggers onder de rails zitten al wat pigmentpoeders. Voorts ben ik bezig om de rest van de brug een wash te geven met 'Dark Wash for Green Vehicles' van AK.

attachment.jpg

Ondertussen is reeds een aanvang gemaakt met het spoorleggen. De dwarsliggers zijn houten balkjes, op maat gezaagd met de Proxon.
De rails komen van een Trumpeter kit en zijn in kokend water in vorm geplooid. De kraagschroeven, die in werkelijkheid een vierkante kop hebben, zijn gemaakt met een schijfje plasticard (P&D) met hierop een stukje Evergreen strip.

attachment.jpg

De rails zijn geleiderails en dienen om een trein die ontspoort tegen te houden, zodat hij niet van de brug valt.
De rails waarop de trein werkelijk rijdt zullen boven de brug zweven, vastzittend aan het bruggehoofd. Op de plaats waar deze rails vastgemaakt zijn aan de dwarsliggers komen nog enkele kraagschroeven.

En zo doen we in stilte voort...

Groeten Rik
 
WOW Rik. Dat zijn weer prachtige vorderingen.
Dit is toch telkens weer genieten van dit kunstwerkje.

Mark
 
Misschien wel traag, maar wat een resultaten telkens...
Zeker de moeite waard om op te wachten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan