Hoofdsponsor

1/35 Die Uberfahrt [DONE]

Impressionant bouwwerkje.
Die tank zal in ieder geval zijn veldvitesse moeten inschakelen om boven te geraken. :laugh:
 
Ja rik, heb hem voor de eerste keer live gezien in Mol in volle constructie en nu... Machtig dio, echt af. Proficiat
 
Kan mijn zoon alleen maar gelijk geven. Top dio
 
Ik wacht vol spanning deze " live" te bewonderen in Bissegem op 2 Mei ! Prachtig Rik Applaus
 
Een pracht van een dio, waar beweging in zit...

Wellicht wil je nog de manier van het water maken met ons delen?
En geen natte laarzen voor de soldaten? ;)

Meerdere eindfoto's zijn hier te zien
 
Dit is echt een schitterend stuk geworden... van begin tot eind...
 
Impressionant, ik hoop dat ik deze binnenkort eens in het echt kan bewonderen. Heel mooi project, mooie afwerking ook. Proficiat!
 
Ik heb vernomen dat deze in Bissegem te zien zal zijn, dus waarschijnlijk ook in de prijzen zal vallen aldaar ;)
 
Zalig stukje kunst...een verhaal op zich..chapeau!!

Grtz yves,
 
Hey,

Indd, heel knap stuk modelbouw, dat gaat zeker in de kijker staan en prijzen pakken.
Op voorhand al proficiat gewenst voor deze ;) :)
 
zeer mooie dio !!! en heel wat gelet op details zo te zien .


grt Nicolas
 
Allemaal bedankt voor de vele lovende woorden !

Het dio wordt inderdaad in wedstrijd gezet op IPMS Moorsele (2 mei) en daags erna in Moveleo.

@Beyond : op de originele foto, waarop ik mij gebaseerd heb is een noodbrug te zien voor infanteristen. Op het dio is dit net buiten beeld, maar het verklaart wel waarom de soldaten geen natte voeten hebben,... ;)

Het water is gemaakt met tweecomponenten giethars van het merk Pebeo, het product zelf heet Gedeo. Als je surft naar de site van het merk vind je een link naar tientallen adressen per provincie waar je het product kunt bestellen.

Ik heb ook de resin geprobeerd van Deluxe Materials, maar Pebeo is wat goedkoper en verwerkt beter.

De resin kan bijgekleurd worden met enamel verven, dus Revell of Humbrol, zelfs bepaalde washes van AK. Zo heb ik een eerste laagje resin, groen bijgekleurd in de verdieping gegoten waar de tank in staat. Na twee dagen is het goedje hard en kan een volgende laag gegoten worden.
Pebeo raad aan om niet meer als 150 gr klaar te maken per beurt. Het best werk je in laagjes van een paar milimeter.

Na de laatste laag, waarbij het niveau bereikt werd, zijn de golven aangebracht met Water Effects van Vallejo. Dit goedje ziet er uit als witte houtlijm. Het laat zich gemakkelijk verwerken en droogt, na 12 uur, clear uit. Met een platte borstel breng je het aan waarbij je de golven moet 'boetseren'.
Wanneer je niet tevreden bent met het resultaat, kun je een nieuwe sessie aanbrengen.

Voor de golven rond de tank heb ik het product bijgekleurd met Vallejo verf, de Water Effects is op waterbasis.
Om meer reliëf te verkrijgen in de golven kun je Snow Flakes toevoegen (Deluxe Materials), hierdoor kun je het opspattend water beter namaken. De schuimkoppen zijn gemaakt met Tamiya Textured Paint : Fine Snow, die als laatste op de toppen van de golven zijn aangebracht.

Met deze truukjes is mijn waterpartij gecreëerd !

Groeten Rik
 
Bedankt voor de leerzame uiteenzetting van het water :)
 
Rik dit is gewoonweg schitterend, alles leeft, die tank gaat net vooruit in het water, de stroming. Prachtig.

Grtz Bart.
 
Ik ga het allemaal eens goed bekijken overmorgen, want er zitten ook een aantal beestjes verstopt, zo te zien. Kleurige details en het water is ook boeiend om naar te kijken. Mijn enige puntje van kritiek is dat de Panzer niet diep in het water zit, terwijl er toch een stuk van de brug weg is, ik verwachtte de uiteinden van dat andere stuk eigenlijk aan de andere kant terug omhoog te zien gaan. De figuren spelen goed op elkaar in, de brug en de helling wijzen de bekijker de weg naar het onderwerp van het diorama. Dit zal wel een prijzenpakker worden.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Met zekere trots toon ik hier het behaalde resultaat op Model Force :

attachment.jpg

Zilver in de categorie gevorderden en Beste Dio !

Tevens wil ik hierbij (zonder namen te noemen) een punt van kritiek weerleggen. Het SS-figuur dat boven op het bruggenhoofd staat is gekleed in de camo uniform van 1937.
http://www.artizandesigns.com/guides/new/painters guide 1937 German Plane Tree spring.gif Via deze link vind je het schema om deze camo te schilderen, dit is de lente versie, er bestaat ook een herfst versie.

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan