Hoofdsponsor

1/35 Die Uberfahrt [DONE]

Is idd een prachtig stuk geworden..mijn petje af man,er is met alles rekening gehouden en het leeft..!

Grtz yves,
 
@Silenoz : we doen rustig voort...

@Coachke : in Mol was ik er inderdaad mee bezig, ik heb die dag zo'n duizend klinknagels verwerkt.

@Yves : thanks !

Grtz Rik
 
De Uberfahrt komt uit zijn winterslaap! Volgens mij moet je toch ook al wat aan de tank geknutseld hebben.
 
Steven : enkel mijn posts op dit forum hebben wat gesluimerd deze winter, de werken hebben lekker gevorderd. De tank zelf is zo goed als af en hoop hem dit weekend te kunnen plaatsen op het dio.

Groeten Rik
 
Steven : enkel mijn posts op dit forum hebben wat gesluimerd deze winter, de werken hebben lekker gevorderd. De tank zelf is zo goed als af en hoop hem dit weekend te kunnen plaatsen op het dio.

Groeten Rik

Zou je het zien zitten om deze alsnog te posten?
Op die manier krijgen we meer een totaal beeld van de gedane werken...
Ik zou het alvast aangenaam vinden :)
 
Super mooi dio rik,en de tuinman heeft ook hier prachtig werk geleverd. ..
 
Ik kan maar één opmerking geven: SUPER gewoon weg Super.

Grtz Bart.
 
Zeer mooi.

Hoe heb je die scratch-planten gemaakt? Is er daar een how-to van?
 
@Beyond : mijn camera heeft, jammer genoeg, wél een winterslaap gemaakt. Ik heb dus geen foto's van de verschillende tussenstappen.

@Danny : thanks, het is dat ook een heel goede tuinman die ik ingehuurd had. :dry:

@D-Day : bedankt, Bart !

@Artex : een how-to heb ik niet. De planten maken : op zich is het relatief simpel, maar wel zeer arbeidsintensief. Aan een eindje binddraad, die groene die gebruikt wordt in de bloemsierkunst (verkrijgbaar bij AVEVE) van 0.6 mm, wordt het uiteinde in witte houtlijm gedept. Hierover volgt wat fijn wit zand (voor het vingerhoedskruid) of gele flocage (voor de stalkaars). Uit een blad groen papier snij ik met een passer de blaadjes : twee halve maantjes tegenover elkaar. Aan één top een kleine knip (1 mm diep) om het blaadje met secondelijm aan de draad te lijmen. Zo werk ik omhoog met steeds kleiner wordende bladeren tot net onder de bloemen (het zand). Wanneer de lijm droog is worden de bladeren iets gekruld met een pincet. Vervolgens krijgt de plant een beurt met de airbrush. Referentiefoto's van het internet zijn hierbij onontbeerlijk !

Voor lisdodde ga ik anders te werk. Uit een strook van 10 mm snij ik de bladeren. Daarvoor teken ik meetjes op een vier à vijf centimeter van elkaar. Met een scherp mes verbind ik de meetjes met elkaar zodat er spitse bladeren ontstaan, dus volgens een zigzagpatroon.
Opnieuw een stukje binddraad, ongeveer 5 cm lang, waarrond de strook met bladeren (het zullen er 9 of 10 zijn als je de meetjes op 1 mm van elkaar tekent) gerold worden. Vastzetten met secondelijm. Boven aan de binddraad lijm ik een drie à vier mm isolatie van fijne electriciteitsdraad, (deze gebruikt in de computer industrie, maw 0.9 of 1 mm carré) Laat een paar mm van de draad uitsteken, dit voor de stamper toen de plant bloeide ! Opnieuw de bladeren wat krullen met een pincet en opnieuw de AB bovenhalen.

Omdat de planten bestaan uit papier, heb ik eerst een strook resin gegoten voor het water. Zo vermeed ik dat de papieren planten het resin zouden opslorpen met een donkere rand tot gevolg. De lisdodde is geplant in een 2 mm geboord gat en verlijmd met Water Effects van Vallejo.

Groeten Rik

PS een fout is in mijn tekst geslopen, (inmiddels veranderd) : het product van Vallejo heet Water Effects, Making Waves is hetzelfde product maar van Deluxe Materials.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Indd, er zit een kleine verandering in..... :) ;)
neen jong, prachtige vooruitgang zeker de omgeving van de brugpijler met zijn begroeiing zijn een knap stukje modelbouw. Je bouwt natuurlijk ook een prachtige tijd, namelijk de lente/zomer, wanneer alles in bloei lijkt te staan. Goe gezien, zo kan je een maximum aan kleuren gebruiken die meer of een verrijking zijn. ;)
 
Dat is een goede uitleg, zal ik zeker ook proberen te maken zo'n planten. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos en dankzij google weet je meteen hoe ze er uit moeten zien.
Dankjewel.
 
@Philipson : thanks.

@Swaken : persoonlijk vind ik de herfst het mooiste seizoen wat kleurschakeringen betreft, maar 75 jaar geleden werd bepaald dat dit dio in lentekleuren diende te worden gebouwd. Uiteraard geeft de verscheidenheid van jonge en bloeiende planten een even grote kleurenpracht.

@MrArtex : succes ! Voor het schilderen van de planten heb ik verschillende groentinten (en andere zoals pink) gebruikt, voornamelijk van Vallejo en Tamiya. Acrylics dus, de exacte nummers hou ik liever voor mezelf. Het opzoeken van foto's en je eigen interpretatie van de kleuren geeft een persoonlijke toets aan je planten.

Groeten Rik
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Voila, we zijn klaar voor de beurzen en wedstrijden.

'k zal jullie niet langer in spanning houden, hier een foto :

attachment.jpg

Ik zal een verzoek verzenden naar een moderator om de andere in de galerij te plaatsen, :P

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt:
Hier ook niets te zien, dat van dat niet in spanning houden was een grapje zeker ;)
 
Sorry chaps, ik was vergeten de foto's op te slaan. Ik zag ze wel, maar jullie niet...

Groeten Rik
 
Indrukwekkend, dit schreeuwt om detailfoto's! Goed gezien de modderkleur en de waterwerking ten gevolge van de wielen...
 
Super geslaagd dio Rik was me ook gelijk opgevallen het water dat in beweging is bij de rijdende panzer,dit zin details die het groot maken...
Verder met Roy eens meer van deze foto's Rik...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan