Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
De grote Tatra had een 8cilinder motor. Een paar jaren geleden heb ik er nog een resine model op 1/35 van gebouwd. Een echte staat in het automuseum in Leuze. Er was ook een kleiner model met een 4cilinder motor. Op het internet vind je ook een reportage over de Tatra 8cil van Jay Ieno . Willy.toch een specialeke he doet me denken aan een Tatra die had achteraan ook zo een vleugel , heb hem als kind maar 1x gezien in Duitsland
Het rare is dat hij ook zoals bij de Kever een luchtgekoelde 6cilinder boxer motor had die achterin lag maar dat beest haalde wel redelijke snelheden
Hopelijk gaat het vanaf nu beter he
Marc
Ook nog eens over die Tatra , na de oorlog moest Porsche inderdaad een grote som storten aan Tatra voor het misbruik van de patent rechten van Tatra . De oorzaak van de ongelukken bij de Duitse officieren was enerzijds de hoge snelheid ( 160 km ) die de TATRA kon rijden en anderzijds de achteras konstruktie : swing axel , waardoor bij snelle bochtenwerk een achterwiel onder de wagen plooide, bvb een scherpe bocht naar links, rechterachterwiel klapt onder de wagen.Om eens terug te keren naar die Tatra: er is altijd gezegd geweest dat de inspiratie voor de kever door Porsche gehaald werd bij Tatra.
Feit is dat die Tatra types zeer geliefd waren bij hogere Duitse officieren die natuurlijk in de Heimat verbleven en gretig van de autobahn konden gebruik maken. Op een bepaald moment werden zij zelfs verboden om nog met die Tatra's te rijden want door gebrek aan rijvaardigheid met deze snelle wagens, lag het sterftecijfer door verkeersongevallen hoger dan de verliezen aan het front.
Terug naar de autobus:
Bekijk bijlage 429790
De nieuwe primer lijkt het goed te doen en dus begonnen met het schilderen van het (lederen?) dak.
Na een nachtje drogen hebben we de bus maar goed ingepakt om zijn definitieve kleur te krijgen.
Bekijk bijlage 429791
Wish me luck ...