Hoofdsponsor

1/72 GRB: Opel Blitz bus "StraBenzepp Essen".

STARTMOMENT:
11-11-2022, 19:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
16-12-2022, 19:30u.
@ Ron: Ja heb die indruk ook en daarom het interieur een bruine tint gegeven.

Vandaag dus wat schilderwerk en de zetels geplaatst op de vloerplaat.

Zetels.jpg

Na wat dry-fitten zal de romp nog wel meevallen maar ik vrees dat het dashboard problemen zal opleveren want de instructies zijn ietwat onduidelijk op dat vlak.
Ook het verdere schilderwerk van de carrosserie zal problemen geven gezien de 2 kleuren en de vele ramen. Roden voorziet een soort mica film welke perfect past maar dit moet in feite aangebracht worden voordat het dak geplaatst word. Ik vrees dus dat ik de beide romphelften eerst zal moeten schilderen alvorens te verlijmen.
 
Ziet er al goed uit.
Kan je de ramen niet aanbrengen nadat alles geschilderd is?
 
Wat ‘n ding hè die bus, dat was toch wel een prachtige tijd voor mobiel design.

Bouw gaat erg voorspoedig!

Heb je al washes / drybrush toegepast? Ik ben persoonlijk erg benieuwd wie dat gaat doen en waar dan.
 
Moeilijk te zien op zw/w foto maar met vergrootglas pc zou ik gokken op tapijt op de vloer en soort leder aan de zijkanten.
Maar blijft moeilijk te zien.
Goede vorderingen al.
 
De body steekt in elkaar na ongeveer twee uren trekken, duwen e, bijschuren. Wat een verschrikking ! Door het vele manipuleren is het meeste schilderwerk aan het interieur verloren gegaan en moet dus herdaan worden.

Body 1.jpg

Body 2.jpg

Er zal nog flink wat plamuur- en schuurwerk nodig zijn om er iets deftigs van te maken maar dat zal voor morgen zijn, voor vandaag heb ik er genoeg van.
 
Altijd jammer om te lezen dat pasvorm zo slecht is.
 
Da's waar, maar deze groepsbouw is toch ook wel bedoeld als uitdaging en die is er blijkbaar zeker. Als je deze straks succesvol afgerond hebt, kun je daar met trots op terugkijken.
 
De body steekt in elkaar na ongeveer twee uren trekken, duwen e, bijschuren. Wat een verschrikking ! Door het vele manipuleren is het meeste schilderwerk aan het interieur verloren gegaan en moet dus herdaan worden.

Bekijk bijlage 429560

Bekijk bijlage 429561

Er zal nog flink wat plamuur- en schuurwerk nodig zijn om er iets deftigs van te maken maar dat zal voor morgen zijn, voor vandaag heb ik er genoeg van.
De zetels hebben al een mooie lederkleur . Houd de moed erin. Willy.
 
Toch wel een apart geval, maar wel een goed idee om je passagiers wat scheef te zetten.
Alleen door ze zo te zetten kunnen er minder stoelen in denk ik, en dat kost weer geld....

Mooie vorderingen maar wel klein zo te zien.

Fred
 
Na enkele plamuur en schuur sessies denk ik dat hij redelijk goed gekomen is en daarom vanavond een nieuwe laag primer aangebracht.

New primer 1.jpg

New primer 2.jpg

Morgen nog eens goed controleren en zien of we het interieur kunnen herschilderen.
 
Prachtig gedaan tot nu toe Erwin; enkel kan ik deze details niet terugvinden op foto's van vergelijkbare bussen en ook niet de box art:



boxart-jpg.429244


blitzbus54_rf_4-autobahn.jpg


blitzbus54_rf_reichsbahn-promo.jpg
 
Je hebt hier duidelijk niet het gemakkelijkste model gekozen Erwin. Is wel een voertuig dat tot de verbeelding spreekt :-).
Mooi om te volgen en dat deze bouw uiteindelijk toch wel goed komt, daar heb ik alle vertrouwen in. Succes met de verdere afwerking.
 
Dat is deftig werk maar een mooi model dat je niet veel gaat tegenkomen op de beurzen.
 
Prachtig gedaan tot nu toe Erwin; enkel kan ik deze details niet terugvinden op foto's van vergelijkbare bussen en ook niet de box art:



boxart-jpg.429244


blitzbus54_rf_4-autobahn.jpg


blitzbus54_rf_reichsbahn-promo.jpg
Zoals Pascal zegt zal je dit model niet veel tegenkomen op beurzen , ik heb er nog nooit een gezien. Ben benieuwd welke kleuren je gaat kiezen voor de carrosserie. Willy.
 
Het blijft vechten tegen die carrosserie, had me dit model heel wat gemakkelijker voorgesteld.

Na de opmerking van Roy werd de body nog eens onder handen genomen en uiteindelijk nog eens in de primer gezet.
Was er tevreden van en besloot om eindelijk een nieuwe poging te wagen om het interieur en het bruine dak gedeelte te herschilderen.

Interior repaint.jpg

Roof repaint.jpg

Nu was het moment aangebroken om te beginnen afplakken en de definitieve kleur er op te zetten.
Tot het moment dat één der strips iets te scheef zat en opnieuw diende uitgelijnd te worden.
Resultaat? De laag primer kwam mee en we kunnen weer herbeginnen aan de buitenzijde. GGrrrrrrr. :mad::mad::mad:
 
Wat een tegenslag Erwin.
Dit is echt een Murphy kit.
 
Dit is echt een Murphy kit.

Inderdaad je komt ze zo nu en dan tegen die kitjes die dwars blijven liggen, ik zal er bijna zelf een kopen als het 1/35 was geweest :ROFLMAO:

Rustig ademhalen Erwin en de volgende keer weer verder met de bus.
 
Zoals Camaro zegt: een Murphy kit.
Wou een nieuwe laag primer spuiten en besloot om een nieuwe bus Revell witte primer te gebruiken.
Niettegenstaande lang genoeg geschud te hebben blijkt deze een sputterende bus te zijn (nog nooit meegemaakt met een ander merk) met als gevolg dat de body lijkt alsof er mini coco schilfers op liggen.

Nu ben ik het echt beu, de bus ligt in de remolie en we gaan dus volledig moeten herbeginnen met de body.

Heb het al veel gezegd dat, als je een nieuw uitgebrachte kit binnen het jaar niet ziet verschijnen op een beurs of in een boekje, er iets mis met is.
Zoals Willy zegt: nog nooit gezien op een beurs en nog nooit iets van gezien in een boekje.
Het zal een reden hebben en die heb ik jammer genoeg waarschijnlijk gevonden.
 
Dat is echt wel pech hebben Erwin.
Zelf heb ik het eerlijk gezegd niet hoog op met de spuitbussen van Revell, al heb ik hun primer nog nooit geprobeerd.
 
Zoals Camaro zegt: een Murphy kit.
Wou een nieuwe laag primer spuiten en besloot om een nieuwe bus Revell witte primer te gebruiken.
Niettegenstaande lang genoeg geschud te hebben blijkt deze een sputterende bus te zijn (nog nooit meegemaakt met een ander merk) met als gevolg dat de body lijkt alsof er mini coco schilfers op liggen.

Nu ben ik het echt beu, de bus ligt in de remolie en we gaan dus volledig moeten herbeginnen met de body.

Heb het al veel gezegd dat, als je een nieuw uitgebrachte kit binnen het jaar niet ziet verschijnen op een beurs of in een boekje, er iets mis met is.
Zoals Willy zegt: nog nooit gezien op een beurs en nog nooit iets van gezien in een boekje.
Het zal een reden hebben en die heb ik jammer genoeg waarschijnlijk gevonden.
Ja Erwin, je bent blijkbaar een pionier met deze kit . Spijtig al die verloren tijd en moeite die je erin gestoken hebt . Als hij af is zal het toch een zeldzaamheid zijn. Succes. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan