Hoofdsponsor

1/72 GRB: Opel Blitz bus "StraBenzepp Essen".

STARTMOMENT:
11-11-2022, 19:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
16-12-2022, 19:30u.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.454
Count me in en ik denk dat ik deze groepsbouw zoveel mogelijk zal combineren met het voorstel dat het niet gehaald heeft, namelijk 1/72.
Deze ligt al een hele tijd naar mij te kijken vanuit mijn kast met 1/72 modellen. Het is een Roden kit, in principe niet de gemakkelijkste maar wel een "specialleken" zoals jullie het van mij toch wat gewend zijn.

Boxart.jpg

Juist jammer dat ik het exacte kleur zoals voorgesteld in de kit niet heb kunnen vinden maar het alternatief zal er heel dicht bij liggen.

De bouw zal waarschijnlijk gestart worden op 11/11.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey Erwin fantastische bus waar dat gij ze haalt begrijp ik niet , spijtig dat het op zo een kleine schaal is voor mij he
veel succes
Marc
 
hey Erwin fantastische bus waar dat gij ze haalt begrijp ik niet , spijtig dat het op zo een kleine schaal is voor mij he
veel succes
Marc
Hahaha, ja Marc maar zo heb ik nog andere dingen liggen hoor, is misschien het moment om ze (eindelijk) te bouwen.
Duur was ie niet, ooit voor 5€ afgekocht van een andere modelbouwer op een beurs.

Voordeel van deze groepsbouw is dat ik ze niet mag bevuilen en dus kunnen ze na afwerking direct proper op mijn vliegveld/museum.
 
Ja Roden heeft wel meer van dit soort obscure bussen uitgegeven.

Ook deze is niet echt een heel makkelijke bouw denk ik, maar misschien wel. Schaal 1/72 is leuk en fijn om te volgen straks.

Ik noteer deze op de deelnemerslijst.

Leuk dat er al op 11 november meteen gestart gaat worden, niet alleen door jou maar ook door Marc (en misschien ook door mij, wegens grote drukte vanaf de periode startend exact 5 weken na 11 november).
 
Dat is een aparte bus... succes Erwin.

Fred
 
Leuke bus en ben benieuwd naar het eind resultaat 🙂
 
Ah dat is een mooi specialleke, daar hou ik wel van. Succes
 
Kijk er al naar uit .
Wederom een knap modelletje.
 
Vind het een heel apart model.Veel plezier ermee.
Marc S.
 
Dat ziet er inderdaad een specialleke uit, wel mooi.
 
Count me in en ik denk dat ik deze groepsbouw zoveel mogelijk zal combineren met het voorstel dat het niet gehaald heeft, namelijk 1/72.
Deze ligt al een hele tijd naar mij te kijken vanuit mijn kast met 1/72 modellen. Het is een Roden kit, in principe niet de gemakkelijkste maar wel een "specialleken" zoals jullie het van mij toch wat gewend zijn.

Bekijk bijlage 429244

Juist jammer dat ik het exacte kleur zoals voorgesteld in de kit niet heb kunnen vinden maar het alternatief zal er heel dicht bij liggen.

De bouw zal waarschijnlijk gestart worden op 11/11.
Misschien brengen ze die ooit nog eens uit op 1/35 zoals ze het met de gewone Blitz bus gedaan hebben. Willy.
 
Speciaal model deze , zeer benieuwd naar de Vorderingen

Greetzzzz Modest.
 
Das idd een speciaaltje.
Veel plezier en succes.
 
Dank aan de volgers.

Zal al een tipje lichten omtrent de naam "StraBenzepp".
De kit welke ik ga bouwen betreft een luxe autocar waarbij de plaatsen heel beperkt waren en de zetels naar buiten gedraaid stonden. Deze was in feite één der eerste luxe touringcars waarbij de passagiers volop van het landschap en de open lucht konden genieten tijdens de verplaatsing. Vergeet niet dat in die tijd (jaren '30) roken heel gewoon was en bijna iedereen rookte, al was het maar om zijn standing te tonen.

De luxe van dergelijke touringcars verwijst in het woord "zepp" naar Zeppelin, het vliegend luchtschip zoals de "Hindenburg" die zeer luxueus was uitgevoerd.
StraBen (uitgesproken "Strassen", vertaald "Straten") verwijst dan weer naar de Duitse Autobahn (autostrade) waar het heel comfortabel rijden was van stad tot stad.
In feite dus rijden in luxe tijdens een uitstap of reisje.
 
Interessant weetje.

Zou er een reden zijn dat het deel “zepp” geen blijvende waarde is gebleven voor de benaming van luxe touringcars? :rolleyes:
 
Interessant weetje.

Zou er een reden zijn dat het deel “zepp” geen blijvende waarde is gebleven voor de benaming van luxe touringcars? :rolleyes:
Geen idee, misschien na de ramp met de Hindenburg ??
Kan mij niet herinneren dat er veel luxe Zeppelins gebouwd werden, vliegboten hebben het tijdelijk overgenomen tot ook zij verdreven werden door de (goedkopere) civiele luchtvaart na WO2.
 
Ikzelf moest in elk geval meteen aan die ramp denken… maar het is slechts een ingeving.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan