Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeer spijtig al dat verloren werk . Willy.Ik had graag in grote letters geschreven "Schal de bazuinen en blaas de trompet want hij is af en mag gezien worden" maar jammer genoeg kan ik dit niet.
Na 24 uur extra drogen in de living zag deze er vanmorgen goed uit en klaar om de decals op aan te brengen.
De decals bleken echter al vlug te breken bij plaatsing. 4 lange en 4 korte chroom decals moesten blijkbaar dienen om de voorruiten een chroom sierlijst te geven, 2 nummerplaten voor en achter en een grote sierlijke op het dak boven de cabine.
De mooie egale verf/vernis vertoonde al gauw weer sporen van vingerafdrukken en, ergste van al, ik kreeg de indruk dat bepaalde lasnaden zich opnieuw begonnen te vertonen.
Last but not least brak het rechter voorwiel tijdens de behandeling af. De as is echter zo fijn dat ik meer dan een kwartier heb moeten passen en herpassen tot die weer op zijn plaats zat om dan vast te stellen dat mijn CA lijm slechts effectief heel snel droogt als je er Rocket Blaster op spuit. Voor dergelijke handeling heb je minstens drie handen nodig.
Wat mij betreft is het dus game over met deze bus.
Is de bus afgewerkt binnen de gestelde termijn van 5 weken? Ja.
Is hij afgewerkt naar mijn zin? Neen.
Zal hij te zien zijn op beurzen? Neen, behoudens misschien op de ledendag. Hij verdwijnt naar de parking van mijn museum/vliegveld waar hij team zal vormen met zijn 1/72 resin tegenhanger van Al.By.
De eindfoto's:
Bekijk bijlage 430002
Bekijk bijlage 430003
Bekijk bijlage 430004
Bekijk bijlage 430005
Bekijk bijlage 430006
Bekijk bijlage 430007
Bekijk bijlage 430008
Als einde voor deze afgewerkte bouw mag dus geschreven worden: 12/12/2022 om 1900 uur.
Ik had graag de andere civiele bus ook gebouwd in deze groepsbouw maar de ondervinding met deze StraBenzepp houd mij tegen omdat o.a. de raampartij van hetzelfde principe is en, hoe je ook probeert, er blijven altijd lijmsporen zichtbaar op de ramen.
Gelukkig ligt hier nog genoeg ander gerief te wachten op afwerking.
.
Wel, geloof het of niet, maar het is geschilderd. Zal er misschien nog een extra laagje op doen.Ik blijf erbij, prima model hoor, zeker gezien de moeilijkheid.
Je kunt echter nog steeds een van de vier gaten in het rechter voorwiel, zwart schilderen. Ikzelf kan er niet meer omheen kijken. Moet je natuurlijk zelf weten he![]()