Hoofdsponsor

1/72 GRB: Opel Blitz bus "StraBenzepp Essen".

STARTMOMENT:
11-11-2022, 19:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
16-12-2022, 19:30u.
Moet eerlijk toegeven dat ik het startuur van 1900 uur ergens moet gemist hebben maar ben nog niet begonnen met de bouw.
Kan wel al de instructies en onderdelen plaatsen, dan zijn we daar al vanaf.

Instructions 1.jpg

Instructions 2.jpg

Instructions 3.jpg

Lijkt niet moeilijk maar alles zal afhangen van het schilderwerk.
Zoals te zien steekt er een motor in maar uiteindelijk kan die niet open gepresenteerd worden en dient deze om een opening onderaan op te vullen. We gaan er dus geen details aan aanbrengen.

Parts 1.jpg

Parts 2.jpg

De decals voorzien gechromeerde strips maar ik ben er nog niet aan uit waar deze allemaal moeten komen, we zien wel.

Stay tuned / Bleib dran ...
 
Maar je gaat dus de motor overslaan, meen ik te mogen concluderen uit een eerdere post?

Misschien kun je de motor later als een standalone model maken (buiten de groepsbouw om).
 
Hier gaan we dan: start 11/11/2022 om 1930 uur.

Stap 1 bumper.jpg

Stap 1: We beginnen met de voorbumper waarbij volgens instructies een gaatje moet geboord worden om een lamp te plaatsen.

Stap 2 dash.jpg

Stap 2: samenstelling dashboard.

Stap 3 benzinetank.jpg

Stap 3: vermoedelijk de benzinetank.

Stap 4 motor R.jpg

Stap 4: de rechterzijde van de motor met een fout in de instructies bij stuk 34A dat 24A moet zijn.

Stap 5 motor L.jpg

Stap 5: de linkerzijde van de motor.
Wat de kleuren betreft zal alles een zwarte primer krijgen gevolgd door de kleuren uit de instructies zijnde "Steel" voor het motorblok, "Rust" voor de uitlaat en zwart voor de andere onderdelen zoals de luchtfilter.

Engine L.jpg

Eens tonen hoe groot deze is in werkelijkheid.

Engine R.jpg

Volgende stappen: de voor- en achteras.
 
Amai dat is klein, maar je bent alvast goed uit de startblokken geschoten...
 
Goeie start! Ik had het dan verkeerd begrepen dat je de motor niet zou willen inbouwen. Ik zie dat je al een paar foutjes in de instructies hebt ontdekt?
 
Even wat sfeerbeelden:

012.jpg


312.jpg


412.jpg


blitzbus54_rf-det_station.jpg


blitzbus54_lb_parked.jpg


(Met dank aan deze website; dezelfde copyright-notitie geldt hier ook)

Het zou kunnen dat de box art van Erwins kit is gebaseerd op de eerste foto.

Meer foto's van dit bustype: zie hier en dan onder "Ludewig Aero with streamline nose".

 
Grote dank voor de foto’s Roy, had zelf al gezocht maar niets gevonden behalve foto’s van de boxart van de kit.
Het zou heel goed kunnen dat de bus op de eerste foto de mijne is, denk zelfs dat het dezelfde nummerplaat is.
Die interieur foto kan ik heel goed gebruiken.
Wat de motor betreft: die heb ik gebouwd om geen gat te hebben in het chassis onderaan. Juist jammer dat deze daarna niet zichtbaar zal zijn.
De Ludewig Aero bus zal mijn volgende bouw worden.
 
W
Grote dank voor de foto’s Roy, had zelf al gezocht maar niets gevonden behalve foto’s van de boxart van de kit.
Het zou heel goed kunnen dat de bus op de eerste foto de mijne is, denk zelfs dat het dezelfde nummerplaat is.
Die interieur foto kan ik heel goed gebruiken.
Wat de motor betreft: die heb ik gebouwd om geen gat te hebben in het chassis onderaan. Juist jammer dat deze daarna niet zichtbaar zal zijn.
De Ludewig Aero bus zal mijn volgende bouw worden.
Weeral iets speciaals die bus Erwin. Willy.
 
Vorderingen tot nu toe:

Stap 9 Achterbank.jpg

Stap 9: de achterbank.

Stap 12 Chassis .jpg

Hier werden verschillende stappen samengevoegd op het chassis.
Stap 7: vooras, stap 8: achteras, stap 11: vering vooraan, stap 3: benzinetank, stap 12: vering achteraan.
Ik heb opzettelijk de wielen en de motor nog niet geplaatst omdat alles eerst moet geschilderd worden.

De volgende stappen zijn het interieur en de carrosserie en hier kom ik een beetje in de problemen wat de kleuren betreft.
Volgens de instructies moet de vloerplaat in het zilver en de zetels in mat leder maar geen vermelding of dit zwart of bruin leder moet zijn. Volgens de boxart moet het bruin leder zijn. Verder zijn er geen interieurkleuren voorzien in de instructies.

Afgaande op de zwart/wit foto's welke Roy geplaatst heeft, is de vloerplaat echter geen gewoon metaal maar bekleed met tapijt. Afgaande op de boxart zou dit wel eens zwart of donkergrijs kunnen geweest zijn.
Terug naar de foto zou de binnenbekleding van de wanden wel eens hetzelfde kunnen zijn als deze van het plafond en deze is volgens de boxart bruin.

Afgaande op de boxart zouden we dus een interieur hebben met een grijze of zwarte vloer, bruin lederen zetels en een lichtbruin interieur bekleding, inclusief het dak gedeelte. De zichtbare buitenkant van het open dak gedeelte staat op het kleurenschema trouwens aangegeven als bruin leder.
Volgens de instructies hebben we enkel een zilveren vloer en mat lederen zetels, naar de rest is het raden (behalve het open dak gedeelte).

Graag jullie mening.
 
Dat vlot al aardig. Qua kleuren… voor zover de instructies geen duidelijkheid geven, je vrij. Ook box art hoeft niet per se leidend te zijn, hoewel je je door kunt laten beïnvloeden.
 
Dat belooft alvast een mooie bus te worden, wat zijn de afmetingen van het model eigenlijk ?
 
Dat is nog kleiner dan ik dacht, bedankt voor de info Erwin.
 
Wat opkuis en schilderwerk vandaag.

Chassis.jpg

Chassis zwart gepoten en motor geschilderd zoals voorzien in de instructies. Uitlaat was zo vriendelijk om te breken in 2x 2 stukjes maar toch gemonteerd, zal morgen geschilderd worden.

Interieur.jpg

Vloer van de bus gespoten in zwart, beide zijkanten en dak gedeelte opgekuist en in grijze primer gespoten.
Ook de zetels kregen reeds een zwarte primer, morgen krijgen ze bruin leder voordat ze gemonteerd zullen worden op de vloer.
Heb via een andere site de waarschuwing gekregen dat de stukken niet goed passen en dat de neus met de motorkap problemen zal geven. We zien wel als we zo ver zijn.
 
Mooie vooruitgang Erwin, dat schiet goed op hier. Blijven dryfitten is blijkbaar het devies vanaf nu.
 
Schiet zeker op. Als ik de foto`s ziet van het echte werk dan heb ik de indruk dat de vloer en wanden een bruinige tint hebben afgaande op de leren stoelen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan