Hoofdsponsor

1/72 GRB: Opel Blitz bus "StraBenzepp Essen".

STARTMOMENT:
11-11-2022, 19:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
16-12-2022, 19:30u.
Ai... da's balen....

Waar heb je gespoten met de bus? In een koude omgeving? Ik heb gehoord van mensen die met zo'n spuiten werken, en deze eerst in warm water zetten om een beetje op temperatuur te komen
 
Eventueel proberen met een ander spuitstukje op de spuitbus. Het dopje bovenaan. Het kan zijn dat er daar iets mis mee is.
Ik test tegenwoordig alles wat nieuw is eerst op een stukje afval plastic.
 
Misschien kan ik wat troost bieden door te zeggen dat ik soortgelijke problemen ervaar in de primingfase; weliswaar grotendeels mijn eigen schuld. Ik blijf mijn eigen voorbereidingswerk corrigeren… uiteindelijk komt het wel goed.

Het was ook de bedoeling dat deze groepsbouw een uitdaging zou zijn hè. Zo beschouw ik het zelf dan maar.
 
Soms kan het echt wel eens tegenzitten met verftoestanden.
Hoop dat het nog lukt allemaal.
 
Poging 8 tot het bekomen van een mooie body:

Primer 8.jpg

Deze maal grijze primer gebruikt van The Army Painter.
De foto toont kleurnuance op het voorste deel van het dak maar op het model zelf zie je dit niet en het dak is effen.
 
Hoop voor jou dat het nu wat beter gaat met afwerken.
 
toch een specialeke he doet me denken aan een Tatra die had achteraan ook zo een vleugel , heb hem als kind maar 1x gezien in Duitsland
Het rare is dat hij ook zoals bij de Kever een luchtgekoelde 6cilinder boxer motor had die achterin lag maar dat beest haalde wel redelijke snelheden
Hopelijk gaat het vanaf nu beter he
Marc
 
Poging 8 ??
Een kus van de juf en een bank vooruit wegens volharding :-) .
Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Verder werken op een bestaande verflaag (als die goed zit) moet wel lukken. Succes verder.
 
toch een specialeke he doet me denken aan een Tatra die had achteraan ook zo een vleugel , heb hem als kind maar 1x gezien in Duitsland
Het rare is dat hij ook zoals bij de Kever een luchtgekoelde 6cilinder boxer motor had die achterin lag maar dat beest haalde wel redelijke snelheden
Hopelijk gaat het vanaf nu beter he
Marc
De grote Tatra had een 8cilinder motor. Een paar jaren geleden heb ik er nog een resine model op 1/35 van gebouwd. Een echte staat in het automuseum in Leuze. Er was ook een kleiner model met een 4cilinder motor. Op het internet vind je ook een reportage over de Tatra 8cil van Jay Ieno . Willy.
 
sorry ik moet me vergist hebben van de cilinders
Maar in ieder geval een rare auto he
 
Om eens terug te keren naar die Tatra: er is altijd gezegd geweest dat de inspiratie voor de kever door Porsche gehaald werd bij Tatra.
Feit is dat die Tatra types zeer geliefd waren bij hogere Duitse officieren die natuurlijk in de Heimat verbleven en gretig van de autobahn konden gebruik maken. Op een bepaald moment werden zij zelfs verboden om nog met die Tatra's te rijden want door gebrek aan rijvaardigheid met deze snelle wagens, lag het sterftecijfer door verkeersongevallen hoger dan de verliezen aan het front.

Terug naar de autobus:

Roof.jpg

De nieuwe primer lijkt het goed te doen en dus begonnen met het schilderen van het (lederen?) dak.

Na een nachtje drogen hebben we de bus maar goed ingepakt om zijn definitieve kleur te krijgen.

Masked.jpg

Wish me luck ...
 
Om eens terug te keren naar die Tatra: er is altijd gezegd geweest dat de inspiratie voor de kever door Porsche gehaald werd bij Tatra.
Feit is dat die Tatra types zeer geliefd waren bij hogere Duitse officieren die natuurlijk in de Heimat verbleven en gretig van de autobahn konden gebruik maken. Op een bepaald moment werden zij zelfs verboden om nog met die Tatra's te rijden want door gebrek aan rijvaardigheid met deze snelle wagens, lag het sterftecijfer door verkeersongevallen hoger dan de verliezen aan het front.

Terug naar de autobus:

Bekijk bijlage 429790

De nieuwe primer lijkt het goed te doen en dus begonnen met het schilderen van het (lederen?) dak.

Na een nachtje drogen hebben we de bus maar goed ingepakt om zijn definitieve kleur te krijgen.

Bekijk bijlage 429791

Wish me luck ...
Ook nog eens over die Tatra , na de oorlog moest Porsche inderdaad een grote som storten aan Tatra voor het misbruik van de patent rechten van Tatra . De oorzaak van de ongelukken bij de Duitse officieren was enerzijds de hoge snelheid ( 160 km ) die de TATRA kon rijden en anderzijds de achteras konstruktie : swing axel , waardoor bij snelle bochtenwerk een achterwiel onder de wagen plooide, bvb een scherpe bocht naar links, rechterachterwiel klapt onder de wagen.

Wat betreft de bus i wish you luck Erwin. Willy.
 
Succes Erwin, weet je zeker dat ie goed ingepakt is? Lijken hier en daar wat uitsteekseltjes van tape te zijn.
 
ik zou voor zo een klein modellen toch eerder naar een maskeerfilm grijpen als naar tape.
Succes, en anders gewoon opnieuw zou de baas zeggen.
 
Het spuiten van de carrosserie:

Voorgesteld door Roden: Krimson Red maar niet gevonden en daarom via een kleurenkaart bij een handelaar tijdens de beurs te Affligem, beland bij Magenta van AK.

Magenta.jpg

Dit resultaat bekom ik vandaag . Het lijkt er een beetje op maar het staat mij niet aan. Dus nog eens in de verfjes gezocht.
Tijdens de ledendag had ik van Filip 5 tinten rood overgekocht en de rechtse fles Vallejo RAL 3004 lijkt mij een betere oplossing te gaan bieden.
Hoe het ook verloopt, dit zal de laatste tint rood zijn dat ik zal spuiten op dit model.
Zal het geen Krimson rood zijn, het zal dan een ander type zijn. Begin dat steeds herbeginnen beu te worden ...
 
Ik zou nu een paar dunne laagjes rood zetten op deze kleur.
Telkens dunne laag na laag eens kijken en het resultaat zou wel eens ferm kunnen zijn met die magenta als basis.
Ken de frustratie maar gaat goed komen.
 
Ja, telkens herbeginnen kan inderdaad frustrerend zijn, maar jouw werkjes kennende komt dit zeker en vast goed.
 
De Vallejo lijkt me veelbelovend. Wel zijn de Vallejo verfjes die niet Model Air zijn, lastig te airbrushen. Eerst op een proefstukje uitproberen, zou ik zeggen.
 
Die magenta had je beter op witte primer gezet ipv grijs. Lijkt me ook niet helemaal gedekt.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat rood mooier gaat zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan