Hoofdsponsor

1/24 Citroen 2pk [wip]

  • Onderwerp starter michiel54
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Voorbereiden muren , de muren worden bezet met hier en daar stukken uit(gevallen):
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ziet er al leuk uit :)
wat ook nog leuk zou zijn voor in dat vergeten hoekje (evt samen met die boom), een oude fiets en olievat.. zo van die zaken wat mensen soms in de hoek van de tuin dumpen :)
 
Bedankt allen voor de bemoediging .
>JordiC , fiets op 1/24 , zal wel te vinden zijn en olievaten ook ,of zelf maken . Ja die boom komt er zeker want die gaat een stuk verliezen en schade berokkenen aan de stalling . :)
 
Eerst de muren voorzien van een bezetlaagje , de stukken stenen muur zijn hier en daar voorzien van mallen die een breuklijn vormen ;
attachment.jpg
Resultaat na wat schuurwerk en verwijderen mallen :
attachment.jpg
Begint er al op te lijken , De hoek wordt uiteraard nauwer aangesloten en gedicht :
attachment.jpg
De beschadiging van het bezetsel in het 'midden' van de muur heb ik gemaakt van kleefband met duimspijker erdoor , na droging en schuren even trekken aan de punt en het kwam mooi los :
attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt JordiC , :) ik vraag mij af of ik hier nog op mijn plaats zit met dit onderwerp tussen de autobouwers ?8)
 
je hebt gelijk ;) ik heb het topic verplaatst naar diorama
 
Hey,

Het ziet er al overtuigend uit en da's goed.
Maak je dio niet te groot, want het is daar dat velen zich aan stuk lopen omdat er dan open plaatsen op komen die dan noodzakelijker wijze dienen opgevuld te worden waardoor het te druk wordt en je hoofdonderwerp wat laat verloren gaan.
Misschien nog een kleine tip voor de geit, ik mis hele lichte aflopers van je roest, temeer hij onder een houten afdak staat met open zijkanten. Vochtigheid kan daar zeker aan en geeft meestal hele lichte roeststrepen, maar dan heel licht, en dat mis ik, of ik heb niet goed gekeken, dat kan ook 😉😊
Anders goed op dreef, allez. Laat u gaan....😉
 
er zit een mooi resultaat te komen zo te zien knap grt Pascal
 
Bedankt Pascal .
Ben bezig met boom , gaat heel traag vooruit , ben al uren bezig nog niet in de helft ;
Houten stokje om hem te fixeren in de bodemplaat :
attachment.jpg
Veel draaien en solderen :
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap werk amaai. Ik ben alles aant bijeen zoeken voor zelf een diorama te beginnen.
 
Merci rvk , het is ook mijn eerste keer , maar veel opgezocht en gelezen ! :)
 
Zal voor mij ook eerste keer zijn. Eerste auto eerste keer airbrush en eerste groot diorama. Doe normaal 28mm. Dus gaat een uitdaging zijn.
 
Ik heb mijn boom in wording al een laagje 'pap' gegeven . ( houtlijm , plaaster en water ):$
attachment.jpg
Het moesje dient om na droging een litteken te creëren van een afgebroken tak , ^^
attachment.jpg
 
Ik heb wat pech met de muren . De bezetlaag van plaaster is bijzonder gevoelig aan de randen en er zijn al wat stukken afgesprongen aan de randen . Maar ik denk dat ik vergeten ben het oppervlak van de xps plaat op te ruwen ..eigen schuld =dikke bult !
De plaaster had ik gemengd met zwarte kleur , de herstellingen blijven zichtbaar ! Maar dat kan ik weer uitbuiten ...als ik op mijn fietstoertjes de oude gevels en muren bekijk die bezet zijn zie ik regelmatig herstelstukken ...dus ..grote oef ! ;)
Moet ook nog " arduinen" dekstenen maken voor op de muur .
Ik denk ook nog aan een deurtje ergens .
Moet op zoek naar realistische bodem , gras , grond , verharde laag ( dolomiet ) , roeste poortscharniersteunen , bruine en rotte bladeren , kruidenplanten( onkruid) , misschien wat "levende" wezens ?! En nog wat attributen ....:8
Nog genoeg plannen en dolle pret dus ! :)
 
Hey,

Maar neen, da's geen probleem. Die 'brokken' maken het juist echt. Schilder dit uit zodat het lijkt of er beschadigingen zijn en dat komt goed. Van de nood een deugd maken heet dit.....😊
 
OK Swaken , zo had ik het ook gezien . Ben nu volop bezig met boom te verven . Het lijkt wel of de fijnste takken geen verf pakken . Misschien moet ik die allemaal met borsteltje naverven, ..zucht !
 
Even tussendoor de vorderingen ...vraag me niet welk soort boom en ik wil hem geen groen blad geven , tenzij enkele bruine :
attachment.jpg

attachment.jpg
Hieronder merk je duidelijk de "kale" plekken , hoewel ik overal geneveld heb :
attachment.jpg
Voor de rest staat ie als een boom , 20 cm hoog of een kleine 5 m in realiteit :
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan