Hoofdsponsor

1/24 Citroen 2pk [wip]

  • Onderwerp starter michiel54
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
mochten er geïnteresseerden zijn, in Wijnegem shopping staat het momenteel vol met die 2pk kes in alle uitvoeringen , gebruik , staat , kleur ......
vb: schuur vondst met hooi en al er bij , race wagen , enkel carrosserie, volledig opgeknapt, enz.....

mocht je die van u kunnen vergroten naar 1/1 Michiel, zou ze er zeker niet mis staan, prachtig bouwwerkje.
vgr Marc
 
Bedankt Marc , ik zal toch dringend eens moeten gaan kijken naar wijnegem . :)
 
kleur ......
mocht je die van u kunnen vergroten naar 1/1 Michiel, zou ze er zeker niet mis staan, prachtig bouwwerkje.
vgr Marc
Helemaal mee eens,gewoon prachtwerk hier.
 
Bedankt , Doomwad . :) maar ik heb erbij geleerd . Een zogenaamde droge opstelling voor definitieve verlijming bv. blijkt achteraf zeer aangewezen . Ik ontdekte wat foutjes ... 8)
 
Ik zit in een stilstand ...moet studeren ! " how to..." Dioramas . Er valt hier veel te lezen en te noteren , ik zit nog in de oenfase , met open mond kijk ik naar de rest . Tal van vragen , grond ? Zand ? Kiezel ? Begroeing ? Gras ? Kruiden ? Stenen ? Materiaal ? Boom ? .......enzovoort .
Vergeef me dus even de stille fase...
Maar ben al wel bezig de natuur te verkennen met foto's en zo , en verzamelen van dingen.
....................'..................
Ondertussen even bij de Action gaan neuzen en ik kon enkele dingen niet laten liggen : deco mos ,
Schilderstape sensitive , 24 wasco's , acrilverf basis kleuren ( eigenlijk voor doek ) prima voor decorwerk , alleslijm , lijmklemmen , metaaldraad 0,6mm , penselenset . Totaal : zo'n €10 .
Ook nog elders een plaat xps ( soort styrodur ? ) en een zakje 4kg knauf .totaal €11 . Dus €21 in totaal .
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een diorama ? ....even de lay out presenteren met een maquetje dus :
1 muur :
attachment.jpg
2 muren :
attachment.jpg
2 muren en boom :
attachment.jpg
1 muur en boom :
attachment.jpg
Ik denk toch het beste met 2 muren en boom en misschien nog lichtje onder het afdak ? :
attachment.jpg
 
Heeft wel iets maar probeer eens je muren diagonaal in hoek te plaatsen, dat geeft het dio meer energie.
Een grote boom in een hoek lijkt goed maar grote bomen hebben grote wortels en dus zal je de basis van je boom goed moeten aanpassen. Kijk naar bomen in de natuur en je zal zien wat ik bedoel. Misschien beter een niet zo hoge boom dan wel één of enkele flink opgeschoten jonge boompjes, wat klimop in de hoek en zeker gras en onkruid als je het er verwaarloosd wil laten uitzien.
 
Bedankt Erwin voor de tips , maar dat diagonaal plaatsen ?? Moet ik wel een grotere basis nemen , en wat dan met de verloren ruimte achter de muur ? Het is niet de bedoeling dat ik de muur langs twee zijden ga voegen . Maar ik zal er eens een nachtje op peinzen ...als ik er zo verder over nadenk lijkt het me toch geen onaardig idee en misschien de hoek tussen de twee muren iets groter dan 90°. Ik wou de muur ook bezetten met een laagje ´mortel ´ die hier en daar wat los laat , zodat de stenen zichtbaar worden ....:8
 
Je moet dat geen 45° diagonaal plaatsen hé Michiel maar als je eens naar andere diorama's op het forum kijkt zal je zien wat ik bedoel.
Kijk eens naar o.a. het Boedapest dio van Swaken met zijn Vomag. Het staat diagonaal maar slechts onder een lichte hoek. De boom welke je voorzien had vormt je hoogte diagonaal en het dak van je afdak een schuinte diagonaal.
Klinkt ingewikkeld en het is zeker geen exacte wetenschap maar een goed diorama bestaat uit een element in hoek horizontaal (je muur) en in hoogte (je boom). Voeg er nog iets schuin aan toe (je afdak) en je hebt de drie blikvangers.
Na dit antwoord weet ik zeker dat er nog meer leden hun raad zullen meegeven. :8 :D
 
Bedankt Erwin , ik vond het zelf wat doods ogen die eerste opstelling , maar na jou visie zie ik mogelijkheden . Ik snapte al wel dat de diagonalen niet uit het midden mogen vertrekken want das belachelijk . Ik dacht de hoek te voorzien op 1/4e van de hoek , op 10u als het ware . Ok , we zijn vertrokken ....:)
 
Stilletjes doen we verder , ik heb wat losse stenen nodig voor nu en misschien volgende projecten . Dus volgens een methode die ik vond bij "how to" op dit forum heb ik eerst wat plaaster uit gesmeerd . Zo'n 3mm dik :
attachment.jpg
Dan de maten uitgesneden toen plaaster aan het opstijven was en later kon ik de stenen uitbreken :
attachment.jpg
En een kleurtje gegeven , er moet nog wat mortel aangesmeerd worden want het worden afbraak stenen :
attachment.jpg
Het grootste deel van mijn muur ( muren) worden gestempeld , dus heb ik een stempel gemaakt van wat houten latjes voor de langs voegen, de dwarsvoegen doe ik met een enkel stukje hout :
attachment.jpg
Een teststukje , mijn muur wordt wel in een ander verband "gemetst" :
attachment.jpg
En een kleurtje om eens te zien naar het effect :
attachment.jpg
 
chapeau, heel mooi werk !
mag je best fier op zijn .
en zo doet iedereen een bepaald werkje op zijn of haar manier ,
en komt er altijd iets bijzonder uit de bus .
en het leuke is dat ze allemaal uniek zijn .
doe zo verder ik vind het een tof idee .
de volgende met een Karmann Ghia ????
Gr Lode
 
Bedankt Lode , VW Karmann ..ja die ken ik nog met motor achteraan dacht ik ? :)
 
amai goed gedaan ieder zijn manier en het werkt
 
Wagen is top!!!!
Benieuwd naar zijn "stalleke":D
 
knap !!!
maar ik zou de carport toch wat ruimer maken, probeer je in deze maar is te parkeren
mooi verwaarloosd 2CV'tje , subliem
 
Bedankt mensen ! :)
>Karel , ik begrijp het , ik zou voor mijn oudje ook wat ruimer bouwen ,maar ik moet ook denken aan het zicht en het licht op de wagen .
 
Bouw van de stalling , dat is echt amuseren :
attachment.jpg
Dan het dak vol houten shingels leggen , echt recht hoeft niet:
attachment.jpg
Wat algen en beginnende mos ertegen en tenslotte de boel eens presenteren :
attachment.jpg
Staat wat krom maar dat is geen erg :
attachment.jpg

attachment.jpg
 
nice ,nog war rommel tegen en in de geit en we zijn bijna klaar
gr Lode
 
Prachtige dakbedekking Michiel, en dat de constructie krom staat is helemaal geen probleem , ziet er natuurlijk uit ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan