Hoofdsponsor

1/24 Citroen 2pk [wip]

  • Onderwerp starter michiel54
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Het is toch merkbaar beter ,feller licht of uw toestel op tl verlichting zetten helpt ook maar ik vind het toch veel beter hoor echt
Bij de boot is de verlichting optimaal en de achtergrond is toch ook onscherp
Ik zou de verlichting iets feller proberen
Toch goed
Marc
 
knap idee en ben benieuwd naar resultaat ken er wel niet veel van maar mooi is mooi
 
Ik maak meestal mijn eind foto's met diafragma setting 22 en uiteraard op statief, dan zijn de foto's compleet scherp.

Over de roest op de deuren kan ik je gelijk geven die begin meestal net boven het velsrandje.
 
Mijn geitje is zowat klaar om op stal gezet te worden .
Ik ben volop bezig een geschikte stal te verzinnen en hoop er spoedig aan te beginnen .

Hier en daar wat blutsen en builen maar dat was de bedoeling . :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Michiel, vergeet niet de randen van de deuren en deksels te accentueren met donker grijs of zwart.
Kijk naar de portieren van je eigen wagen en je zal zien dat er altijd een zwarte rand rond zit afkomstig van de rubbers of diepteligging. Het is een heel kleine aanpassing maar zal het veel realistischer maken.
Specifiek bij de geitjes was ook een rubberen dichting tussen de spatborden en de carrosserie. Deze kan je, na het zwart, makkelijk al wat verkleuren door ouderdom of schimmel/mos vorming met een lichte tint grijsgroen.
Raar maar leuk vind ik ook het Belgisch nationaliteitsteken in combinatie met de Franse nummerplaat. Het is een 61 en dus uit het departement Orne, deel uitmakende van Normandië.
 
Juist Erwin , was ik van plan te doen . Bedankt voor de tips .
Bedankt Marc . :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
auto's volg ik in alle stilte en dit mag er zijn maar nummerplaten lijken me te nieuw want ver ga je er niet meer rijden he .
ik blijf volgen
 
Juist Pascal , daar moet ik nog wat aan doen . Er hing eerst een Belgische nr plaat aan maar met af te plakken kwam die er mee af .. Maar ergens logisch , de officiele Belg.nr plaat dient verwijderd te worden bij schrapping . ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder poging tot het op leeftijd brengen , dus klein accentje op de deurranden , wat druipers van lekkage , vogelsouvenirs ...
de nrpltn komen er zonder foto beter(ouder) uit dan na de opname , ondek ik een foutje : de gril , in echt meestal kunststof ...misschien de randen terug in grijs of zo ...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ziet er goed uit,mooi gedaan die verwering!

groetjes,

Yannick
 
Ziet er goed uit.
Wat de grille betreft is deze meestal wel in metaal (blik) hoor, wat wel in plastik was was de covver om over de grille te zetten in de winter.
 
Hèhè ... knap "lelijk geel eendje" geworden , die de tand des tijd goed doorstaan heeft !
Het is lekker aan het doorroesten :)
 
Je ben vergeten een plamuurplek over te schilderen :)

Maar geslaagd modelletje.
 
Bedankt mensen , mijn eerste modelautootje ...nu nog een ( oude ) muur metsen en dan een stalling in mekaar timmeren . Gelukkig kan ik voor de stalling wat recup materiaal gebruiken , ook de natuur gaat wat helpen denk ik , heb wat ronde balkjes nodig en een oude boom( 1/24) die wat van zijn takken verliert. Boven op die stalling ! :ohmy: zal het geitje het overleven ? :(
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan