Hoofdsponsor

1/24 Citroen 2pk [wip]

  • Onderwerp starter michiel54
  • Startdatum
Schaal 1/24 - 1/25
Ferme start dat deze geit hier neemt ;)

Ik volg aandachtig, ik heb er hier ene liggen van Revell...

Wat je schuur betreft, op de tekening heb je drie volle muren, wat er voor zal zorgen dat je niet veel van de auto zal zien :(
Misschien overwegen om er een carport van te maken? Eventueel met één of twee volle muren?
Zo ga je dan toch iets meer te zien krijgen van de wagen.... ;)

Ja , dat was maar een vlugge schets , anders moest ik teveel auto tekenen ,;) , ik ben wel degelijk van plan om het zo open mogelijk te "bouwen" .
Ben volop bezig docu te verzamelen over de bouw van oude muren , oude stallingen , groen , bomen , gras stro , hooi .....

En verder ook hoe ik zo 'mooi' mogelijk een karretje kan doen verouderen , :wub:

Een euvel dient zich al aan , geen scharnierpunten voor de motorkap ,
opl. -motorkap er gewoon oplijmen .
-motorkap ernaast tegen de muur .
-Scharnieren verzinnen !?! :O

Enfin , ik plaats al wat foto's van de huidige stand , wetende dat ik nog verbeteringen moet aanbrengen ( roest , stof , vuil ...)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Met foto's nemen moet ik ook nog wat verbeteren . Ik denk gewoon betere belichting . In ieder geval was ik van mijn vorig toestel , Sams.. Meer tevreden dan van deze huidige So..y . :(
 
Ziet er al goed uit.
Zou je niet overwegen om een portier uit te snijden en dan tegen het voertuig te plaatsen?
 
Ik kan dat overwegen ja , .. ik zal al blij zijn dat ik de veroudering in het algemeen tot een aanvaardbaar resultaat kan brengen .
:)
 
als ik naar de wielen kijk , ben je alvast geslaagd in je opzet.
Het uitgesneden portier zoals Erwin aangeeft opent nieuwe perspectieven voor de binnenzijde.

ik volg stilletjes verder je werkzaamheden.
vgr Marc
 
Ziet er mooi uit. Juist 1 opmerking. De meeste geitjes hadden zwarte skay zetels, de grijze zetels waren stoffen zetels en niet echt gangbaar. Hier spreek ik natuurlijk over de standaert geit en niet een van de vele speciale uitvoeringen.
 
Stel dat er overtrekjes op zaten om sleet te verbergen ? Ik vind de gegoten vormen ook niet echt conform met het bestaande of tenminste met hetgeen ik op www vind . Dus even fantasie aanspreken . Zelf stoeltjes ineen steken zie ik niet zitten ..bv met koperdraad en wat stof ...:wub:
Trouwens de ruitjes worden zo afgeleefd en stoffig dat je niet te veel opmerkt van de staat van de binnenboel.
Ik heb al zeer fijn stof op het oog , nl. de binnen filter van mijn stofzuiger bevat " fijn stof " . 8)
Toch bedankt voor de terechte opmerking . :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een opm. van mezelf , ik vind de kwaliteit van het gietsel ook niet echt super ( Revell = :tongue:) Ik moet veel bijwerken en gaatjes uitboren . Zowat alles moet ik aanpassen . Zelfs de motorkap sluit niet , de alternatorkast zit in de weg . Moet hier en daar wat wegfrezen of schuren . Gelukkig wordt het een oude geit :-)laugh:) ....
Ik ga nog wat extra donkere verf op mijn werkmatje smeren , nu ik zo aan het karosje bezig ben en daardoor over het matje sleep , ontstaan er wat naturel streepkes op het lakwerk , de modelbouwgoden steken dan toch een handje toe :)
 
als ik naar de wielen kijk , ben je alvast geslaagd in je opzet.
Het uitgesneden portier zoals Erwin aangeeft opent nieuwe perspectieven voor de binnenzijde.

ik volg stilletjes verder je werkzaamheden.
vgr Marc
Bedankt voor de steun , ..ik vind de wielen en meer bepaald de roestsporen voor verbetering vatbaar .. Ik ga daar nog iets aan doen . Die deur ...ik zie het zo voor me maar ik vrees het resultaat van mijn breek en snijwerk ! :ohmy:
 
Michiel ik ga u niet tegenspreken in verband met de kwaliteit van Revell maar ikzelf bouw bijna niks anders dan Revell en heb toch nog geen noemenswaardige problemen gehad ooit eens met een VW bus het dak paste niet 100% maar verder niet veel last gehad ok toegegeven Tamiya is beter maar geef ook toe dat Tamiya en consoorten niet veel meer bieden dan een carrosserie en een interieur , soms geeft tamiya eens iets meer
Maar ondanks alles vind ik de geit prima zeker de wielen op mijn pc zijn geweldig
Dit word een pracht stukje hoor
Marc
 
Bedankt Marc , ok , tis misschien een Chinese Revell ..
Toch ga ik nog eens de wielen wat verbeteren , ik bekeek verschillende echte velgen van zo'n 2pk op leeftijd , ik moet het wat summierder aan pakken , wat zuiniger met roestplekken dus . de verf op velgen is zeer sterk eigenlijk en begint enkel te roesten na bandenwissels of stoeprand contacten .
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
moet wel even mijn excuses aanbieden voor de ( voor mij toch ) onscherpe foto's . Ik heb proefopnamen gedaan met andere voorwerpen ..en die zijn mooi scherp , alleen schijnt het bij deze geit niet te lukken , is het de gele kleur ?? Ik probeer verder ..:|
Het is een Sony DSC-hx1 , ultra zoom compact camera met massas functies . Ik nam opnamen in een speciale functie waarbij meerdere beelden per sec worden opgenomen en de beste wordt dan geselecteerd ...maar ik zie geen verbetering . Ook niet als ik een statief en timer ontspanning gebruik ..:huh:

attachment.jpg

Het lijkt met dat m'n bril scherper afgebeeld wordt dan de auto , op zelfde afstand ???:ohmy:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens ik zo kan zien sta je te dicht bij uw onderwerp probeer eens wat verder te gaan en uw scherptediepte aan te passen en een trage sluitersnelheid denk ook aan de belichting het heeft bij mij ook zeer lang oefenen geweest om tot een redelijk resultaat te komen
Als ik beelden neem dan heb ik ofwel een spaar lamp ( daglicht 5300 kelvin ) is wit wit licht anders krijg je kleurverschuiving of wel trek ik in volle zon
de belichting en de diafragmastand zijn zeer belangrijk
Hier op het forum is iemand ben vergeten wie ( sorry hoor ) wie me daar een deftige goede verstaanbare uitleg in gegeven heeft je moet anders eens kijken in de topics daar zal hij nog wel tussen staan
Ik hoop dat je iets kan doen en uw beelden terug in orde kome want het is een fantastisch project wat je hier neerzet proficiat
grt
Marc
 
Nog iets ik heb nog eens gekeken uw scherptediepte is te klein ge hebt maar op een paar mm scherpte daar zal het probleem zich wel voordoen want uw bril is bijna loepzuiver en daarachter al veel minder en dat is zeker en vast de scherptediepte die daar een rol in speelt
 
op zich vind ik de foto's nog zo slecht niet :) het model is vrij duidelijk :)
met een compact toestel is het altijd vrij moeilijk om diepte te creeëren op een kleine afstand :) ik heb hier ook altijd moeite mee

ik vind je roestplekken mooi gedaan, maar aan de deuren heb je zo mooie rechte hoeken gemaakt, met nog een mm spatie tot je aan de rand zit :)
 
Michiel ik blijf er aan denken hoe dat opgelost kan worden bekijk de foto eens van het platform met de stoelen erop die is toch vrij zuiver he daar sta je iets verder dan bij die andere beelden kijk nu eens na hoe en waar je die beelden hebt gemaakt en doe dan hetzelfde je kan inzoomen op het onderwerp
Marc
 
>>Marc . Ik kan tientallen foto's maken van andere voorwerpen in dezelfde omstandigheden , die allemaal ok zijn . Het valt me op dat dit bij die geit niet lukt . Die goede foto die jij bedoeld was met flits . Doordat ik van kortbij opnamen doe schakelt toestel aut. over op macrostand . Inzoomen geeft slechtere beeldkwaliteit( bij hetzelfde licht).
Maar ik ga nog wat verder experimenteren , desnoods handmatig diafragma instellen ( eerder deed ik het op automaat) en of meer belichting . Nu hoofdzakelijk tl-lamp .
>>jordic . Ik meende mij te herinneren dat beginnende roest zo ontstond door de omleg van het plaatwerk...ik vind natuurlijk geen voorbeeld meer...maar mijn Dyane6 had zo'n roestvorm op de achterklep.
Maar gezien ik geen voorbeeld vind kan ik het beter maar aanpassen en de boel laten roesten tot aan de rand .
:)
 
Ja die wielen zijn prima, de rest ook wel zekers.Hop met de geit..
Met Revell ook geen problemen zeker niet met de nieuwere mallen, goede details voor minder geld.

S marc
 
>>jordic . Ik meende mij te herinneren dat beginnende roest zo ontstond door de omleg van het plaatwerk...ik vind natuurlijk geen voorbeeld meer...maar mijn Dyane6 had zo'n roestvorm op de achterklep.
Maar gezien ik geen voorbeeld vind kan ik het beter maar aanpassen en de boel laten roesten tot aan de rand .
:)

als jij je het zo herinnerd bij je auto, moet je het zo doen ;) het was maar een kleine opmerking/suggestie van mij
 
Bedankt S marc .
OK JordiC , als er nog protest komt pas ik het aan , inmiddels zal ik eens informeren bij Citroen dealer of een koetswerkhersteller . Maar ik vond het wel mooi zo .

>> Marc ( coachke ) : ik heb geprobeerd met handmatige instelling , vaste sluiter op 1/60 onder tl-licht en diafragma op 6,5 ( 2.5 - 8.0 ) . Bij voorwerpen is dit bemoedigend maar ik ben nog niet overtuigd van resultaat op 2pk .

1/60 " / F 6.3
attachment.jpg

Beetje ingezoomd , zelfde instelling .
attachment.jpg

Deze nam ik wat jaren terug met een Samsung zelfde type toestel ( qua mogelijkheden) , ik vind die nog altijd beter van kwaliteit .
attachment.jpg

Deze nam ik daarstraks op automatisch
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan