Mijn Traction werkt mij tegen of hij is niet akkoord met mijn werkwijze.
In ieder geval heb ik ondertussen:
- de zetelsteunen vervangen door nieuwe,
- het interieur verwijderd en vervangen door een nieuwe laag buff,
- het ongeluk gehad de scharnier van het rechter portier te breken waardoor openen geen optie meer zal zijn,
- de zetels geschilderd en een weinig verweerd,
- de portieren bijgeschilderd rond de ramen. Op foto's is duidelijk dat enkel het deel rond de ramen ook het koetswerkkleur meekreeg.
Hoe meer ik naar de tekening aan de binnenzijde van de portieren kijk en ik ze vergelijk met foto's in mijn boek, hoe meer ik de indruk krijg dat Tamiya ergens in de fout is gegaan wat betreft de binnen bekleding. Op mijn foto's is die meestal vlak terwijl deze in de kit twee banden hebben en voorzieningen voor een pochette, een zakje bevestigd aan de binnenkant van de deur.
Uit opzoekingen weet ik dat dit een optie was op Citroën modellen en deze werd meestal maar geplaatst op de grotere en duurdere modellen. Ik heb nog geen foto's gezien van 11 Légère die dergelijke pochettes hadden. Maar vermits we geen degelijke bevestiging hiervan hebben ga ik er niets aan veranderen en blijft de bekleding zoals geleverd in de kit.
Dit terzijde werd vandaag overgegaan tot het klaarmaken van de Traction voor een laag primer
en werd ie deze avond gespoten in grijze primer middels een bus uit de Action.
Morgen eens zien hoe we het er af gebracht hebben.