Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erwin, ik ben blij dat ik tot inspiratie heb kunnen dienen.

Dat niet alleen, toen ik mijn madam er over aansprak en ze de openende deuren toonde was ze vol lof en zei ze dat ze een paar lederen handschoenen op 1/35 ging maken om in dat handschoenkastje te leggen i.p.v. die stafkaart.
En gij nu........als dat gene support is.
 
Miljaar, frustratie alom.
Miserie met het instrumentenpaneel.
Die Traction is serieus bezig om mijn eerste vliegend auto model te worden.

:@ :@ :angryfire: :angryfire: :aargh4: :aargh4:

Effe opzij leggen.........
 
Laat het eens zien, Erwin, dat doet Pascal ook als het niet goed gaat. Wie weet kunnen we jou niet helpen.
 
troost u Erwin met figuren aan te passen had ik hetzelfde gevoel :@
titel is lekker van toepassing niet :D:P
En voor mij moet eerste maal schilderen met AB nog beginnen :$:wub::D:D:D
grt
 
Een goede raad dan ,effe met iets anders bezig zijn....t'is maar een hobby ...doe ik ook trouwens als de stukken dreigen te gaan vliegen(rond de tafel en in het huis)
 
alle en hiermee is eerste maal werken met AB een feit.
alle begin is moeilijk maar primer is erop gespoten en figuren zijn zo mishandeld dat het goed is dat je er niet te veel van kan zien.
de stoelen zal ik fijn moeten opschuren want was vergeten het stof eraf te halen daar zij lang opzij hebben gelegen.
moet wel zeggen dat met AB de verf tot achter mijn oren hing maar heb het regelen nu een beetje door.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap hoor.
Misschien kan je nog een hoek van de krant over plooien?
 
Goed zenne ik vind het prachtig , de mannekes zien er zo groot wel raar uit maar in het echt zullen ze goed zijn
Marc
 
Dat ziet er toch goed uit Pascal en ook de figuren heb je goed aangepast.

Zelf ben ik er ook weer aan begonnen.
Het instrumentenpaneel wou maar niet passen bij het droogpassen en daarom heb ik dan toch maar besloten om alles te veranderen.
Dus handschoenkastje er uit gesneden, een binnenbekleding er voor gemaakt uit papier en het nieuwe PE deurtje gemonteerd in open stand. Verder dan maar het paneel zelf afgeschuurd en het PE paneel verlijmd, het instrumentenbakje dus ook maar weer verlijmd en enkele knopjes aangemaakt.

attachment.jpg

Verder ook de PE pedalen met Citroën logo aangemaakt, de scratch versnellingspook en de stuurstang gemonteerd.
Verder deze avond een 2de laag primer gegeven, de eerste leek mij onvoldoende.
Morgen ga ik trachten de nieuwe PE verluchtingskleppen voor de motor te monteren.
 
Heel mooie duobouw en het tempo waaraan hier gewerkt word is ook niet mis.
Marc S
 
Hoe dan ook , met de problemen die zich voordoen , zijn jullie beide goed bezig hoor !
 
Vandaag dus gestart met het plaatsen van de nieuwe ventilatiekleppen voor de motor uit de Aber PE set.

Deze kleppen zijn in de kit niet voorzien als afzonderlijke stukken en deze werden dus uit het plastiek van de motorkap uitgezaagd.
De PE van Aber is natuurlijk veel dunner dan het stuk uitgezaagde plastiek en dat moet verholpen worden. Daarom aan de binnenzijde een stukje plastiek gekleefd....

attachment.jpg

daarop een klein reepje plastiek van een oude bankkaart en vervolgens het stukje PE dat de nieuwe klep moet voorstellen.

attachment.jpg

Hier blijkt nog eens dat Aber niet onfeilbaar is want de opening voor de hendel om het luikje te openen zit aan de verkeerde kant, het moet aan de voorzijde zitten. De voorste luiken zal ik in gesloten toestand monteren om reden dat er geen motor voorzien is in de kit. De beide achterste zullen wel geopend worden.
Nu eerst alle luikjes afwerken.
 
dat is ferm gedaan Erwin en intussen licht mijn carrosserie in reiniger .
had primer gespoten en was zeer tevreden dus ik denk ik zal hem eens laten verschieten maar na tweede spuit beurt ben ik zelf verschoten en begrijp het niet dus terug beginnen uitproberen met AB.
de deuren zal ik moeten herstellen maar erger zijn de klinken waar ik 1 van kwijt ben en 1 afgebroken met te schuren en zal dat zelf zal moeten maken vandaar ineens in reiniger.
dus deuren en carrosserie herbeginnen maar kan verder met chassis en instrumentenbord.
en als klap op de vuurpijl heb ik kleine naald beschadigd met in reinigingspotje te missen bij ingang.
dus nog steeds goed bezig en hoop op beter resultaat.
PS : de AB heb ik door met regelen en kuizen maar met afwerking lichte appelsien resultaat wat mij verwonderde en zoek nu de reden .
moet nu wel even verder met grotere naald maar is ok. voor oefeningen.
 
Erwin de miserie is al weeral vergeten.
is aan het drogen en kan dan beginnen schuren.
de gril en de primer is dezelfde moment gespoten en dat ging zeer goed maar de afwerking carrosserie werd een ramp maar al doende leer ik.
elk nadeel heeft zijn voordeel en heb scharnieren steviger verankerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Je bent goed bezig Pascal, bij mij zal het wat trager gaan want ik moet alle deurkrukken vervangen door PE.
Wat de grille betreft zou je in feite het ronde stuk moeten uitsnijden want dit was de opening om de startzwengel (crank) door te steken. Een andere optie is om het zwart te verven, dan hoef je niets weg te snijden.
 
Ja jongens, dat schiet hier al aardig op, zelfs de figuren erin verschijnen al ten tonele.
Sorry dat ik de laatste dagen wat minder reageerde, momenteel verkeer ik even in de donkere Middeleeuwen met mijn Knight of Heaven.
 
Mooie passende pose, lijkt er op dat hij er eentje aan het roken is.
 
Knappe toevoeging, maar het kleur van zijn uniform lijkt mij iets te bleek van kleur?
 
knappe mannekes,ik blijf volgen....................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan