Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erwin en autobouwers recht toe rechtaan a.u.b want ik heb hier totaal geen voeling mee en is de eerste maal afwerking met AB vandaar de directe vraag trekt dit op iets ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en voor u xavier heb ik uniform wat bijgewerkt want was inderdaad wat te bleek dus blij dat je het gezegd heeft thanks.

attachment.jpg
 
Graag gedaan, ik gaf enkel mijn mening ;)

De wagen ziet er niet slecht uit, maar ik vermoed dat je enkel enkele mistlagen hebt gespoten?
Dat is een ideaal begin. Zo leg je enkele "droge" lagen verf op je model, welke ervoor zorgen dat je kleur dekkend wordt.
Nu zou je nog een "natte" laag moeten spuiten, dit is iets meer natte verf, zodat deze in elkaar kan vloeien op het model.
Dit zorgt dan voor een egale afwerking.
Best even oefenen op een oud model, in het begin had ik vaak "lekers" (=plaatsen waar te veel verf gespoten is en waar druppelvorming komt)
Dit is even oefenen op een oud model en je hebt het in de vingers ;)
 
Pascal, ik vind dat je heel goed bezig bent.
Op het eerste zicht en afgaande op de foto lijkt het alsof deze eerste laag te weinig is. Het lijkt wat korrelig, misschien beetje waterschuurpapier lichte wreef en daarna een tweede laag verf. Maar dat is iets dat enkel jij kan beoordelen.

Wat het radiatorrooster van de TA betreft was enkel de binnenrand van het rooster in chroom, de dikke buitenzijde was carrosseriekleur of zwart. Dus enkel een fijne rand omheen de verticale stijlen.

Hier ben ik er in geslaagd om de deur- en raamhendel binnen te vervangen door PE uit de Aber set. Gans het proces heeft iets van een vier uur gekost.
De ventilatiekleppen van de motorkap zijn ook geplaatst en de handvatten om deze te openen werden ook vervangen door fijne metaaldraad.

attachment.jpg

Ik heb nogmaals de foto's bekeken van "mijn" wagen en heb deze avond het volledige interieur Vallejo Buff gespoten.
Morgen ga ik trachten de zetels te herinstalleren.
 
Vandaag een paar handschoenen gemaakt om te passen in het handschoenkastje.

Eerst de maat genomen van een hand op 1/35 en afgetekend op wit papier,

attachment.jpg

dan uitgeknipt en de witte handschoenen op een papiertje van een Chocotoff gekleefd met plakband om daarna met een scherpe schaar uit te snijden.

attachment.jpg

met een paar bruine handschoenen als gevolg.

attachment.jpg

die dan in het handschoenkastje gaan liggen.
Klein detail maar als we dan toch een open handschoenkastje hebben dan moeten we er toch iets insteken ook.
 
Dat is knap gedaan Erwin en ge moet er maar op komen. petje af
Zelf heb ik het moeten opgeven en heb verf nog maar eens af gehaald en dit maal niet zonder schade waardoor ik deur aan bestuurders zijde moet dichtlaten .
je kan zien dat gelijk volledig stuk eruit was maar opgeven was in deze geen optie en heb reconstructie proberen te maken en het past ook met raam.
nu de binnenkant ging het spuiten zeer goed naar mijn zin en hoop dit te kunnen doortrekken aan buitenzijde.
maar eerst dryfit met de nodige herstellingen en figuren zwaar bijgesneden en daar was 5 a 6 mm voor nodig na ik al verwijderd had dus die hebben een zeer plat g..
intussen door droogtijden en geknoei aan truck begonnen zonder speciale materialen want is zo al moeilijk genoeg en die is redelijk gevorderd maar klein verslagje komt na we samen klaar zijn met citroen.
Huidige stand van zaken en klaar om opnieuw gespoten te worden.

sleutel erop gezet zodat hij kan starten

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
sorry voor de vele foto's maar voor mij zijn die nu belangrijk daar ik in de leer ben met AB.
Ik heb van in het begin Roy zijn informatie en uitleg gevolgd daar hij daar toch mijn mening een ervaringsexpert is.
je kan zien aan deuren dat model spijtig genoeg heeft afgezien daar ik hem een keer of vijf in ovenreiniger heb gezet.
en nu komt het de mengeling flow improver met airbruchcleaner!!! en verf werkt niet ja ik verzin het niet stommerik ik ben.
nu houd ik thinner en cleaner ver uit elkaar want ze trekken wat hard op elkaar.
ik hoor jullie zeggen waarom probeert die niet eerst op plastiek .wel dat deed ik wel maar bij spuiten op auto liep het steeds mis .
mijn grote tekortkoming was het vinden van de juiste druk en ja het toverwoord in modelbouw (geduld) vandaar dat update nu veel later is.
Ik hoop bij deze dat dit resultaat er al dichter bij is.
het probleem is dat men het je wel met hand en tand kan uitleggen maar uiteindelijk moet je de praktijk zelf leren.
genoeg gezeverd hier resultaat en hou rekening dat wielen nog in primer satijn zwart staan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zo te zien is da al stukken beter maar van zo dicht bij getrokken vervormd veel hoor met het blote oog en op gewone afstand zal het nu wel stukken in beter zijn
Marc
 
Ziet er goed uit, wil je hem echt supperstrak krijgen kan je na enkele laagjes gespoten te hebben deze lichtjes opschuren met 2000 nat of nog fijner, zien dat je nergens door gaat met het schuren en dan blanke lak er over.
Maar dit doe ik zelf enkel op grotere schaal (1/24)
Dan kan je dit met de blanke lak ook doen maar dan is de laatste stap deze op te polijsten.
 
Ziet er goed uit Pascal.
Wat Christof zegt is juist maar misschien niet echt nodig omdat je toch een mat voertuig gaat maken. Anders misschien eerst eens een laagje Klir of dergelijke opleggen, maakt het iets gladder en zal het iets verdonkeren.
Glansvernis enkel waar decals moeten komen maar dat is, denk ik, enkel op de nummerplaten bij jouw voertuig.
Deze vond ga ik verder met mijn Traction.
 
Mijn Traction werkt mij tegen of hij is niet akkoord met mijn werkwijze.
In ieder geval heb ik ondertussen:
- de zetelsteunen vervangen door nieuwe,
- het interieur verwijderd en vervangen door een nieuwe laag buff,
- het ongeluk gehad de scharnier van het rechter portier te breken waardoor openen geen optie meer zal zijn,
- de zetels geschilderd en een weinig verweerd,
- de portieren bijgeschilderd rond de ramen. Op foto's is duidelijk dat enkel het deel rond de ramen ook het koetswerkkleur meekreeg.

Hoe meer ik naar de tekening aan de binnenzijde van de portieren kijk en ik ze vergelijk met foto's in mijn boek, hoe meer ik de indruk krijg dat Tamiya ergens in de fout is gegaan wat betreft de binnen bekleding. Op mijn foto's is die meestal vlak terwijl deze in de kit twee banden hebben en voorzieningen voor een pochette, een zakje bevestigd aan de binnenkant van de deur.
Uit opzoekingen weet ik dat dit een optie was op Citroën modellen en deze werd meestal maar geplaatst op de grotere en duurdere modellen. Ik heb nog geen foto's gezien van 11 Légère die dergelijke pochettes hadden. Maar vermits we geen degelijke bevestiging hiervan hebben ga ik er niets aan veranderen en blijft de bekleding zoals geleverd in de kit.

Dit terzijde werd vandaag overgegaan tot het klaarmaken van de Traction voor een laag primer

attachment.jpg

en werd ie deze avond gespoten in grijze primer middels een bus uit de Action.
Morgen eens zien hoe we het er af gebracht hebben.
 
Erwin eerlijk heb ik met die primer niet zo een goede ervaring die blot gemakkelijk af ze gaat wel heel strak liggen en droogt zeer fijn op de primer van alclad die is super heb ik leren kennen via Roy in een editie van onze leden dag
Marc
 
Succes.. ik gebruik deze primer ook, tot grote tevredenheid, maar ik heb gisteren een primer gelegd met de zwarte primer van Mr Surfacer... Man, wat een plezier... het was een natte droom die uitkomt... nu nog kijken hoe ie zich houd na het afplakken, maar...
 
Zwart blijft tricky om te doen, maar hier ziet het er toch goed uit hoor.

Erwin, spijtig dat je het scharniertje brak, maar laat dit je niet afleiden en blijf lekker doorgaan, je model is zo al van de nodige verbeteringen voorzien dus alleen maar +++++
 
Erwin was al gepost #33 maar dit vind ik toch wel kloppen

attachment.jpg
 
Tja, daar heb je een punt Pascal, die staat niet in mijn boek.
Vergeet dus de opmerking over Tamiya, we doen lustig verder. :(
 
De eerste laag primer op de Traction werd nagekeken en wat bijgewerkt en daarna werd een tweede laag aangebracht.

attachment.jpg

Op mijn Traction moeten de spatborden in het zwart komen terwijl de rest van de carrosserie in olijfgroen moet.
Dus dan maar een beetje à la Chip Foose met auto afkleefband gespeeld en het geheel klaargemaakt om gespoten te worden met Tamiya Gloss Black uit een spuitbus. Ik heb hier in het verleden al goede resultaten met gehad (Gaz staff car) en ben er tevreden over.

attachment.jpg

Ondertussen is ie gespoten, het ziet er goed uit, maar we gaan het toch minstens 24 uur laten drogen.
 
ben ook klaar om weer te spuiten in hoop van zege.
 
3de keer, goede keer.

Na 2 mislukte pogingen om het Vert Olive te spuiten is het de derde maal toch gelukt en met, in mijn ogen, een heel goed resultaat.
Gebruikte verf is Lifecolor FS 34095 Vert Olive Français hetgeen ongeveer zou overeenkomen met Humbrol 155. De verdunner is eveneens van Lifecolor.

attachment.jpg

Het zwart van de spatborden werd gespoten met een spuitbus Tamiya Semi Gloss Black TS-29.

attachment.jpg

Nog enkele retouches en dan kan er een laag Klir op die hem wat zal verdonkeren.

De wagen staat hier nog in dry-fit.
Eerst nog het interieur wat verbeteren, velgen spuiten in zwart, lampen en bumpers in chroom vooraleer we een glanslak er op zetten.
Glanslak op een militair voertuig? Ja, in dit geval wel vermits het een levering is dd 1938 toen er nog geen oorlog was en deze wagen als staff car gebruikt werd door lieutenant-colonel Brocard, verbonden aan het 34ième Régiment d'Infanterie de Forteresse te Sélestat (F).
 
Hey Erwin ziet er wel goed uit he ik hoop niet te veel stofjes erin want nu met de vrieskou word alles gemakkelijk statisch geladen heb het ook al ondervonden
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan