Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Erwin ook ik zou gaan voor een kleinere uitvoering Verder niks op aan te merken
Marc
 
Hey,

Met papiertje zou ik persoonlijk gaan, of met het bordje, maar dan in een kleinere uitvoering, het bordje is nu te groot. Kader is volgens mij wel goed, een neutrale kader waarop het model naar boven komt, allez, mijn gedacht he....
Heb hem gezien tijdens onze bestuursvergadering en dan al heel goed gekeurd en goed bevonden, topwerkje m8.
 
ok Erwin het is een droom te denken dat ik de airbrush na 2 maand ga kunnen waar andere er jaren over doen daar er toch wel wat komt bij kijken.
mengen, temp. ,soort verf enz. enz..
toch denk ik dat dit mijn best behaalde resultaat is tot nu toe en heb ik hem voor eerste maal vernist.
ik lieg niet dat er een 15 tal pogingen zijn geweest en de verf eraf halen ben ik al zeer goed in geoefend :D
morgen ga ik verder om klinken en zo aan te brengen en te verven zodat er weer een laag vernis over kan en hopelijk komt het dan goed.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

wat uw presentatie betreft is niet het papiertje wat afleid maar de foto erachter die ik zwaar vind en als foto een zekere afstand krijgt zal dit minder zwaar overkomen maar dit is natuurlijk mijn persoonlijk gedacht en jij moet tevreden zijn he ;)
 
Dat ziet er toch mooi en strak gespoten uit hoor Pascal.

Iedereen bedankt om zijn mening te geven.
 
@Erwin: de foto vind ik ook te overheersend tov het model, misschien kleiner en ervoor, op 1 band met de letters zou beter zijn. De letters storen niet, maar het kleurverschil tussen de ondergrond en het papier wel een beetje... Misschien omdat deze in hetzelfde vlak liggen.

@Pascal: Oefening baart kunst... heel strak gespoten...
 
Erwin dit was mijn probleem na laten vallen van ab en is vervangen maar zie nu ook dat nozzle gebarsten is en verlies ik weer de nodige tijd om verder te werken aan voertuigen.

attachment.jpg
 
Ai, het zit je niet mee zie ik.
Moet een serieuze val geweest zijn om dat af te breken.
 
Dat moet haast wel een fabricage fout zijn als de trigger breek.
 
Dat moet haast wel een fabricage fout zijn als de trigger breek.

Precies , bijna niet gelooflijk dat zoiets breekt ... kwalijke val :(

Tip ; Sssttt, t'is bijna Valentijn ;)
 
Ja er bestaat erger maar alles is terug ok en heb nogmaals poging gedaan en weet eigenlijk niet wat zeggen buiten dat dit een marteling is .
de foto's zijn mooier dan het is want er licht stof op maar laat het nu 2 dagen drogen en zal dan schuren om te zien waar ik uit kom .
in het slechtste geval gewoon opnieuw beginnen maar ik wacht af.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er op het eerste gezicht toch goed uit.
Misschien niet te perfect willen zijn. In Uw geval betreft het een wagen die al een tijdje in dienst is door de bezetter en daar kan al van alles met gebeurd zijn.
Allez ja, jij beslist natuurlijk.
 
Ziet er op het eerste gezicht toch goed uit.
Misschien niet te perfect willen zijn. In Uw geval betreft het een wagen die al een tijdje in dienst is door de bezetter en daar kan al van alles met gebeurd zijn.
Allez ja, jij beslist natuurlijk.

Precies mijn gedacht.
Dit ziet er meer dan voortreffelijk uit.
 
Pascal..op nen oude auto ligt nu éénmaal stof hé maat...!! Goe bezig man..!!

Grtz yves,
 
Erwin en geachte collega's.
wederom heb ik alles eraf gehaald en niet zonder de nodige schade die eigenlijk wel meevalt maar waar ik niets van vind en ik schijnbaar de enige die dit voorheeft is dat ik niet begrijp hoe ik het klaar heb gespeeld om die putjes erin te krijgen in carrosserie want heb mij een reserve aangeschaft en die zit niet zo in de doos dus heb ik op een of ander manier dit zelf gedaan maar hoe heb ik echt geen idee tenzij door de ovenreiniger wat ik eerlijk ook betwijfel , misschien kan iemand van jullie dit verklaren bij voorbaat dank.
nu staat hij terug klaar en zal primer zetten en dan opschuren zodat het terug glad word en dan zien we weeral verder want ik was er bijna maar op 1 plaats lekker in het zicht had ik iets te veel geschuurd grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Erwin zo staat hij er nu bij na een 15 tal pogingen met zwarte primer heb ik andere kleur gebruikt en kom tot de conclusie dat de zwarte kleur mij telkens de nek omwringt (vooral blinkend na primer) en zal dus bij zwart mat blijven wat wel lukt.
Dat hij aan het afzien kan je duidelijk zien ( scheur vanachter) maar zal nog mee vallen op het einde hoop ik ).
Wat maakt zwart toch zo moeilijk vraag ik mij af?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal mateke, ik weet waarover je spreekt, ik heb in het verleden ook deze Citroën gebouwd en in het zwart gezet, met nadien exact dezelfde frustraties voor gevolg. Ik had bovendien ook ruzie met het windscherm vooraan dat maar niet wilde passen, nee, dit model bezorgt me nog rillingen als ik eraan terugdenk (eigenlijk Tamiya onwaardig !).

Maarrrrrrrr...hij staat beeldig in de gele kleur die je gekozen hebt, en je ziet ook niks meer van de sinaasappelhuid (flashbacks !). Ook heb ik de indruk dat deze laag minder blinkt dan het zwart, veel interessanter dus ! Ik weet zeker dat je nu aan de afwerking kan gaan denken, ik kijk ernaar uit de dag dat je hem onder de knoet hebt en hem definitief kan plaatsen in het prachtige diorama.
 
Ik heb dat probleem ook al gehad maar sinds ik op aanraden van onze vriend Roy alclad primer gebruikt ( grijs ) zero problemen
Marc
 
Eerlijk gezegd gebruik ik nooit zwarte primer maar wel witte (Revell spuitbus) of grijze (Action, Vallejo of The Army Painter voor figuren); ook allemaal in spuitbus. Verder durf ik al eens een spuitbus Humbrol of Tamiya gebruiken om te dienen als primer of gebruik ik via AB de primers van Vallejo.
Ik werk graag met die spuitbussen en ben er tevreden over maar daarover heeft iedereen zo zijn eigen gedacht.

Voor het spuiten van zwart op een voertuig val ik ook terug op een spuitbus nl. deze van Tamiya en ook daar ben ik heel tevreden over. Heb je eens een foutje, dan schuur je het betrokken stuk weg en spuit je opnieuw maar ik herbegin niet volledig.
Op het dak van de GaZ staff car had ik ook zo een putje en uiteindelijk schuurde ik tot op het dak zelf. Volledig herspuiten ging niet en dus heb ik dat stukje afgekleefd en eerst juist op die plaats terug primer gespoten gevolgd, na goede droging, door de verf zelf.
Later gespoten verf zie je en dus werd uiteindelijk het volledige dak nog eens herspoten tot het goed was.

Het is en blijft zoeken en aftasten. Op de Ford kom ik nu tegen dat ik de een spuitbus Tamiya gebruikt heb als primer. Op verschillende data werd het chassis, de laadbak en dan de cabine gespoten en uiteindelijk, al je goed kijkt, zie je dat het 3 verschillende tinten zijn en nochthans werd slechts dezelfde spuitbus gebruikt. Mogelijks komt dit door het aantal maal schudden voor gebruik of de temperatuur van de verf.
Het voordeel is dat ik nu reeds wat kleurnuance heb in mijn model zonder dat ik er iets speciaal voor moeten doen heb.

Die gele primer die je nu gebruikt hebt ziet er toch goed uit hoor.
 
Mooie basis, en zwart op zwart spuiten doe ik inderdaad ook niet. het is soms lastig om te waten wat je al gedaan hebt en wat niet dan met je eindlaag...
 
En niet te vergeten met zwart daar zie je elke oneffenheid krasje in terug en zeker als je hem in de glans spuit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan