Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt mannen door jullie ben ik terug beginnen zoeken en met resultaat die toch al beter is dan vanwaar ik begon.( blijf beginner natuurlijk)
maar deze kleur is gewoon de primer zwart en voldoet gelijk aan afwerking.
Ik had zwarte verf op gele primer gespoten en trok op niks dus nu was ik het moe en ben terug van begin begonnen en alles eraf.
Er is over het probleem al ergens in topic van Roy met vliegtuig al eens besproken met Swaken en nog anderen .Dit geel en nu zwart zijn nrs van 73000 en werken naar behoren met de 74 000 lukt het niet en zal opgebruikt worden voor brut werk.
Hoop dat dit resultaat jullie kan bekoren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is dryfit en moet nog afgewerkt worden maar nu kan ik hem toch al eens op dio presenteren
 
Deze auto lijkt wel een toverbal die van kleur verwisselt, ik dacht toch echt dat je hem geel ging maken/houden ? Maar hij ziet er opnieuw best goed uit Pascal.
 
Ziet er goed uit Pascal en nu zo houden he!
 
Ja Guy die kleur klopte niet voor die tijd vandaar.
Erwin zet ik hem nu in de mate vernis om dan verder te gaan of ga ik hier op verder ?
Dan wat mij wat teleurstelt is dat die wielen niet draaien en zou ze durven bewerken met gaten wat groter te maken en de wielen een klein beetje te draaien want op diorama is het wat eigenaardig tenzij ik hem rechtzet en dan vind ik dit weer te monotoon grt.
 
Soms gooiden ze over dergelijke stafwagens/wagens in militaire dienst zo'n donkergele kleur. Het nadeel voor die keuze was geweest dat je dan van het mooie chrome niks meer zou zien (of heel weinig), want dat werd gewoon meegespoten dan.
 
Mijn oordeel is dat de straat nu al vol had kunnen staan met auto's en niet steeds dezelfde Citroën die herspoten wordt. Ik heb nog nooit de verf terug van een model gehaald omdat ik dat behoorlijk tijdverlies vind. Overigens vond ik de eerste versie tot de laatste allemaal even goed, hoor, je hebt wel talent voor het airbrushen.
 
Pascal deze is mooi geloof me , maar voor alle veiligheid zou ik er toch een beschermende finish laag opzetten ik weet van ondervinding dat de primers na het vele vastpakken lossen of stilletjes verdwijnen en zeker op de hoeken en randen
Knap
Marc
 
Primer fixeren met vernis, voertuig beetje bestoffen zodanig dat het "nieuw" er af is.
Verder afwerken en misschien de radiator een donkere wash geven zodat hij dieper lijkt alvorens grote verbouwingswerken te starten.
Als je beslist om de radiator te herbouwen en te veranderen hou er dan ook en zeker rekening mee dat je risico loopt om het voertuig zelf en de carrosserie in het bijzonder te beschadigen en dat is dan eerder een stap terug i.p.v. een stap voorwaarts.
Het sop is volgens mij de kolen niet waard.
 
bedankt jongens om jullie tijd er in te steken en me te helpen want na debacle Mercedes was de moed weg.
Toch Steven begrijp ik wat je bedoeld maar dat is nu eenmaal mijn manier van leren en daardoor heb ik al veel begrepen van AB en zijn kwalen ( het heeft leergeld gekost maar bijt nu graag de appel door dat dit in de toekomst alleen maar kan verbeteren ).
Guy : Het mag geen militaire of staff car worden daar de sd en ss juist niet te veel wilde opvallen.
heb hier de kleurentabel van nl. site citroen en van 1938 -1945 waren er niet veel kleuren keuze behalve dan de wielen.
Marc ik heb er matte vernis opgezet wel van de spuit bus om geen risico meer te lopen.
Erwin om op mijn eigen vraag te antwoorden heb ik een reserve wil eens geprobeerd en vind dit zelf wel geslaagd en ziet er gelijk veel levendiger uit daar hij op een diorama komt.
Ik was niet van plan om risico te nemen met gril juist om die reden ( heb al genoeg afgezien met deze ) maar heb hem dubbel en voel mij geroepen om iets te proberen buiten om grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ben in zoektocht van mijn stoel gevallen van het lachen en heb plannen met halve citroen als afwisseling en overbruggen droogtijden.

attachment.jpg
 
Geweldig heb zo al een kevertje ook al gezien
Doen zou ik zeggen in tijd van oorlog kon dit allemaal he
 
Terwijl de vernis aan het uitharden is heb ik me vandaag eens gegooid op poging gril met dit resultaat.
er moet nog wel zwart bij gewerkt worden maar voor ik verder doe graag jullie gedacht over deze poging en of ik het zou gebruiken ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

is nog steeds dryfit en heb wielen ook gedraaid gezet wat ik persoonlijk beter vind voor op diorama.
 
is nog steeds dryfit maar klaar om te bevuilen en hij mag vuil zijn daar het een burgerwagen gaat die niet mag opvallen.
de koplampen wist ik nog van fiets hoe een effect te geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Je hebt al die pogingen gedaan voor de perfecte laklaag en nu zet je er deze zware verwering op, ik kan even niet goed meer volgen. Ik hoop toch dat je die nog wat kan terugdringen want nu hebben ze er misschien net een rally mee gereden. Probeer de borstelstreken terug wat bij te schuren.
 
Ik denk dat Pascal de borstelstreken nog zal terugschroeven hoor Steven, ik vind de stofophoping bij de spatborden achteraan trouwens erg mooi gelukt en ook de achterkant ziet er realistisch uit.
 
Ik moet Steven hier toch in volgen, vind ook dat je het bevuilen van de wagen overdreven hebt.
Bovendien liet je voordien uitschijnen dat het kort geleden geregend heeft en dus zullen het dak en de bovenste delen wat properder zijn.
Wat die grille betreft vrees ik dat je te veel opstaande stukken hebt, dat zal ik eens moeten nakijken in mijn boek. De dubbele omgekeerde V van Citroën was in die tijd in feite een U vorm waarvan het binnenste stuk zwart was. Tevens zijn die stukken niet mooi aansluitend op de rand. Vrees dat je beter bij de grille van de kit blijft maar bewonder wel de moed die je toont om de poging te doen deze te verbeteren.
 
Onder vinden bij toeval ,proberen om steeds wat anders te werken ,een tweede model aanschaffen enz dat is allemaal leergeld Pascal..en wat ik nu zie is heel mooi gedaan we zijn tenslotte bezig met een hobby. doe verder zo..
 
Ik kan me wel vinden in deze uitvoering als men weet dat in die tijd er nog zeer veel stofferige of zanderige wegen waren in Frankrijk ( hier bij ons ook hoor in Belgie )
De Duitsers waren wel heel punctueel maar ik denk niet dat ze in tijd van oorlog zich niet de tijd namen om hun auto's te poetsen
Ok wat Steven verteld dat je al die moeite deed om een mooie laklaag te krijgen en daarna gaat verweren daar heeft hij een punt maar ondertussen weet je hoe het werkt en je hebt erbij geleerd met de ab he
Voor mij OK
Marc
 
Tof mannen dat jullie blijven helpen en geduld hebben met mij.
Als een kleine jongen heb ik zitten wachten op jullie reactie omdat ik wel besefte dat ik te vrolijk aan het gaan was. maar geef toe plezante tak van modelbouw en daarom zo link om te overdrijven maar kan jullie gerust stellen het komt er gelijk terug af waardoor de volgende vraag. Op de filmpjes en in de boeken fixeren die met thinner wat ik probeerde op oefenstuk en daar alles op waterbasis is ook de vernis, kwam gelijk alles eraf tot op de plastiek.
dus dat was niet de manier en heb dit dan gedaan met water en het ligt er eigenlijk op wat verwijderen simpel maakt.
die strepen Steven zijn niet van borstel maar sponsje en watten maar lijkt inderdaad met borstel gedaan als ik foto's zelf bekijk.
Dan de volgend vraag is hoe houden jullie die ruiten proper want heb vermeden ze met de blote hand te bewerken maar evengoed zien ze er niet uit.
Na het plaatsen van ruiten zag ik ook dat daar op geschilderd moest worden voor omkadering en dat was sneu alsook de ruitenwisser en spiegel die ik zelf gemaakt heeft kwam weer een specialiteit van mij boven, plakpot met lijm en vandaar dat ik hem wat meer bevuilt had om de aandacht ervan af te leiden .
Dan de gril was een poging en zal dit later wel eens herdoen maar blijf nu bij het origineel voorlopig want ben daar niet van onder de indruk.
Erwin : Ik weet niet hoe u denkt over auto maar vind dit eigenlijk een povere kit die ik daardoor wel duur vind .Misschien brutaal voor beginner maar ben er echt niet van onder indruk zelfs als beginner.
Bedankt voor de aanmoedigingen en hoop dat dit een verbetering is waar jullie kunnen mee leven en hoor het graag zonder braaf te zijn want anders leer ik niets en dat is nu net de bedoeling van duo bouw waarvoor dank.
PS: Mijn idee van denken is als de politie iemand volgt doen die dat niet met opvallende auto en vandaar het vuil en de burgerplaten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan