Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De aanhouder hoopt om te winnen Frank.
Na de 3 spuitbeurten zijn er ondertussen 1 retouchebeurt, 1 mislukte Klir en 2 vernisbeurten bijgekomen in de hoop dat deze van deze avond een goede is.
Reden van al die mislukkingen? Hoofdzakelijk mijn airbrush die kuren vertoont en die ik zeker al 25x gedemonteerd en extra gereinigd heb.
Persoonlijk denk ik dat het wat aan die Lifecolor verf ligt in combinatie met de koelere temperaturen die een langere droogtijd van de verf vraagt maar het kan evengoed aan de naald liggen die misschien vervangen moet worden.
Enfin, we behelpen ons zoveel het kan en met een paar vloeken meer gaan we ook vooruit.

attachment.jpg

Voor- en achterbumper + alle andere onderdelen die gechromeerd moeten worden zitten nu in Alclad black primer.
De voorste spatborden en brandschot zijn gemonteerd op het chassis, stuur aangebracht.

Nu maar hopen op een mooi verniste carrosserie alvorens we de "marriage" van bodem en koetswerk kunnen uitvoeren.
 
De zevende poging was een goede, de satijn vernis lag er goed op.
Dus was het nog even de tijd om een dryfit uit te voeren en de Traction aan mijn vrouwken te tonen want dat is mijn grootste criticus.

attachment.jpg

Raad eens? Goedgekeurd door Missis Boss.

attachment.jpg

Deze avond nog de wielen en banden geverfd en we duimen dat we hem volgend weekend in elkaar kunnen steken.
 
Hij ziet er mooi uit, mooie kleur-combinatie, zie je niet vaak :)
Misschien nog eens kijken onder het achterspatbord, daar zie je nog een stukje dat niet beschilderd is ;)

attachment.jpg
 
Wel Erwin,in alle eerlijkheid dat doet mijn vrouwke nu ook zie,ze zegt wat ze er van vind en zonodig verbeteren dus haha ;)
Het ziet er weer prachtig uit zoals we gewent zijn van jou man. Toppie!!
 
@ Beyond: Dat is een opening tussen chassis met zetels en de carrosserie. Ik kan dit slechts goed brengen als de kas verlijmd is maar het zal zeker aangepakt worden. Eens dat euvel verholpen is kan dan ook de binnenzijde van de spatborden wat bevuild worden.
De kleurencombinatie is gebaseerd op een echte uit 1938 waarvan ik een foto heb. Dat voertuig werd herbouwd op een andere gerestaureerde Traction en rijd nu rond als "Olive" zo genoemd naar de olijfgroene kleur. Dit olijfgroen is typisch Frans WO2.
Zou deze graag eens tegenkomen in het echt.

@Doomwad: Ja, we moeten wij altijd luisteren hé.....
 
Mooi netjes gedaan is een plezier om naar te kijken en heu by the way das hier thuis ook zo hoor ;););)
 
Prachtig gedaan maar dat zijn we ondertussen wel gewoon van u.En zoals coachke zegt het is inderdaad een plezier om naar te kijken.
Marc S
 
Ja Erwin ik ben niet dood he maar volledig in de weer met citroen en ik krijg er geen frustratie door daar het voor mij maar het tweede voertuig is dat ik maak maar heb wel begrepen dat dit voor mij veel tijd gaat kosten om iets toonbaar te maken van voertuigen en dan bedoel ik het schilderen .
zit nu in droogtijd vernis en zal resultaat moeten afwachten maar heb al stof gezien en sluit dan maar even mijn ogen dan is het zwart perfect.
 
Hey,

Jawade, dat ziet er meer of goed uit, zo'n schoon machien jong.....;)
Terug een parel voor in de vintrine.....
 
ben wat gul geweest met vernis en heb hem terug blank gezet Erwin.
 
Verven en vernissen is nu bij mij beëindigd maar heb tegenslag bij het plaatsen van de voorruit.
Was deze, voorzichtig, aan het aanpassen met een schuurstick en opeens klak en in twee. Heb een nieuwe moeten maken van scratch.
Vanavond hopelijk enkele foto's.
 
We zijn er bijna maar nog niet helemaal.
Morgen nog ruitenwissers plaatsen en een paar retouchkes en hij zou moeten afgewerkt zijn.

Jammer genoeg brak ik dus de voorruit maar kon deze vervangen doch bij het plaatsen van de buiten achteruitkijkspiegel brak ook de scharnier van het linker portier. Het zal dus jammer genoeg een voertuig worden zonder openslaande deuren, jammer van het voordien uitgevoerde werk aan het interieur maar so be it.

Enkele foto's van het bijna afgewerkte voertuig:

attachment.jpg

Uitlaat beetje verweerd maar niet te veel want mijn model betreft een zo goed als nieuw voertuig.

attachment.jpg

Ben tevreden van het verfwerk en de vernislaag. Moet wel nog wat extra wash krijgen rond de panelen.

attachment.jpg

Heb toch geopteerd om de Aber PE grille te gebruiken die, na nog eens vergeleken te hebben, toch in aanmerking kwam om reden dat elke lijn van de omgekeerde V een diepliggend stuk had dat zwart kon ingeschilderd worden zoals het in die tijd was.

attachment.jpg

De voor- en achterbumpers zijn voorzien als PE stukken in de Aber set maar om goed te zijn moet je de PE in feite in de lengte bol plooien want een bumper is nooit echt vlak. Tevens moet je de bumpers op het einde rond buigen en bij ondervinding weet ik dat een bol staand voorwerp rond buigen meestal tot miserie lijdt.
Ik heb dus de bumpers uit de kit gebruikt na verfijning maar heb wel de PE stukken met bijkomende details gebruikt op de bumpersteunen. De bevestigingspunten van de bumpers voorzien in de kit heb ik verwijderd want die komen niet overeen met de werkelijkheid.

attachment.jpg

Deurklinken en kofferhendels zijn ook bevestigd.

attachment.jpg

De nummerplaten worden morgen geplaatst. Het zal nog wat knip en plakwerk worden om de juiste plaat van dit voertuig na te maken.

Niettegenstaande de tegenslagen ben ik in het algemeen toch tevreden over het resultaat. Ik heb het mezelf wat moeilijker gemaakt door de kleurencombinatie en het willen nabouwen van een voertuig dat heden ten dage nog bestaat.
Maar ik zal toch blij zijn als hij morgen écht afgewerkt zal zijn.

Nog te doen:
- plaatsen van PE ruitenwissers,
- schilderen van steun en achterzijde achteruitkijkspiegel,
- aanbrengen nummerplaten voor en achter,
- retouches waar nodig,
- opblinken.

Hopelijk morgen dan de eindfoto's.
 
Knappe bak Erwin, heb jij je voorruit er zonder problemen in gekregen ? De mijne wilde maar niet passen in het frame. Van pure miserie heb ik er zelf maar eentje gesneden.
 
Knappe bak Erwin, heb jij je voorruit er zonder problemen in gekregen ? De mijne wilde maar niet passen in het frame. Van pure miserie heb ik er zelf maar eentje gesneden.

Nee want ik heb hem gebroken tijdens het aanpassen en heb er ook eentje moeten maken uit verpakkingsmateriaal.
Bijna zelfde miserie gehad met de achterruit maar daar is het uiteindelijk gelukt.
 
toch een ferme bak he die citroen ben er weg van Erwin hoop dat ik het ook klaar krijg. grt
 
Ik vind hem ook mooi , kleine opmerking misschien een lichtinval op de foto maar boven de achterruit zie ik net of er is geen verf kan door een lichtinval zijn
Maar is wel knap hoor en zeggen dat ik er zo eentje in het echt heb helpen restaureren he prachtwagen
Marc
 
Fijne wagen moet ik zeggen ook de verluchtingplaatjes steken er mooi uit en ik vind de kleur wel heel goed passen.
 
Hier zijn we met het eindresultaat van de bouw van mijn Traction Avant 11 Légère "Olive"; tenminste als jullie geen opmerkingen hebben betreffende zaken die ik over het hoofd zou gezien hebben.

Eerst wat foto's van het afgewerkte voertuig:

attachment.jpg

Zoals jullie zien werden de lichten voorzien van een gele lamp, item zo typisch voor Franse militaire voertuigen dat nog dateert van WO1.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het voertuig werd voorzien van de Franse militaire nummerplaat M 1359 zoals de echte "Olive" er er in 1938 en nu met rond rijdt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat betreft presentatie van het voertuig ben ik nog iets aan het uitproberen.

Fotokader, echte stenen ondergrond, foto van het originele voertuig op de achtergrond, naamplaatje.

attachment.jpg

Waar ik nog niet aan uit ben is of ik een woordje uitleg er bij ga leggen of niet. Mijn madam zegt dat ze het plaatje storend vind en dat het de aandacht van het voertuig weg trekt dus...... mogen jullie ook je zegje doen, met of zonder uitleg.

attachment.jpg

Zonder papiertje,

attachment.jpg

met papiertje.

Laat maar jullie reacties horen mannen zodat ik weet of ik er nog iets moet aan veranderen.
Een prijzenpakker zal het niet worden maar hij zal te zien zijn op de clubstand o.a. te Eeklo en Hoboken.
 
Erwin, heel mooi resultaat gehaald met uwe wagen.

De vraag met het papiertje met informatie, je vraagt een mening, dat papiertje stoort mij niet, maar in mijn beleving slurp het fotokader, mijn aandacht op. Misschien veel kleiner tov de wagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan