Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
oei Erwin het brandschot is dat waar de pedalen zitten ? en onder de stoelen op steunbalk moet daar ook tapijt weg want weghalen is geen werk en snel gedaan.
voor de rest heb ik veel tijd gehad en mispak u niet voor een stoel heb ik ongeveer 12 uren gedaan wat je al kan zien is dagen werk en vele uren daar ik vrij heb hoor
de achter zetel heb ik niet gezien want die paste en zal het direct nakijken.
 
intussen tapijt helemaal verwijderd de garagist kon er niet mee lachen ,,tapijt erin tapijt eruit'' ik heb hem naar Gent gestuurd en t's gene gewone He.
Maar dan Erwin want inderdaad ik had het niet gezien dat het een smokkelwagen was waar ze alles van binnenuit konden buitengooien en dit word geen klein werkje zo te zien .
dus wacht ik tot gij zover bent voor ik iets doe want dit moet toch eerst gebeuren als we dit willen veranderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zalig bezig mannen..!! Tis de moeite om te volgen zenne...leuke details en veel research...

Grtz yves,
 
thanks Yves

Erwin met mijn kennis van wagens had ik niet door dat het 2 wiel kassen zijn op zetel tamya kit en de zetel is gewoon niet breed genoeg.
heb dat zeteltje eens bekeken en zou het durven in twee zagen en er enkele mm tussen zetten en zal dan een beetje aanpassen zijn aan wiel kassen.
wat denk je ??

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik persoonlijk ga niets aan de achterzetel veranderen maar ik zal wel de openingen in de wielkasten dichten met papier of met het metaal van een theelichtje.
 
hey je kan inderdaad een nieuwe binnenwielkastje maken met karton ,dun lood of zelfs met tape en dan achteraf alles extra in de verf zetten ,want eigenlijk zou je in het echt een overzet stuk maken erin lassen en dan uit plamuren... als je de beide kanten uniform maakt gelijk uitzicht dus,valt het nog niet op en lijkt het een versterking van de binnenzijde. das goed bekeken van Erwin .
 
vermits ik ramen wil open houden en vrees dat de fout kit dan opvalt, na kort beraad en leerschool toch avontuur gewaagd met dit resultaat het verschil is toch
4,80 mm en dat kan tellen .
ook wil ik figuren erin zetten en de bank werkte dit volledig tegen vandaar besluit.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg
 
ja dat vind ik ook , ik volg dat hier al een tijdje met een droge keel van mijn open mond , hier zit wat bijeen en weet ge wat ? ik ben blij dat ik in deze clubje mag vertoeven
Knap werk
Marc
 
Amai da's wel een tricky aanpassing geweest, maar prima gedaan. Kon je niet meer langs de zijkant de operatie uitgevoerd hebben, daarop kan je immers een figuur zetten die de herstelling netjes bedekt ? Jij kan blijkbaar goed op je vakmanschap rekenen.
 
Hey,

Je kijkt twee dagen niet en je mag je hier aan weeral wat nieuwigheden verwachten.
Zo te zien zijn de gaten goed oef gewerkt....;)
 
schitterende werken... je wordt nog een volleerd scratcher... wel opletten, eenmaal je hieraan begint is er geen weg meer terug...
 
Wat een reactie ,geeft gelijk goesting bedankt mannen en dat is is jullie schuld He :tongue: :D :D :D
Erwin heb hem wat gefatsoeneerd en de mensen in de auto zitten niet meer in den trok en kunnen niets meer buitengooien dus kan ik aan de wielen beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja zeker wel heel goed bezig hoor ,je hebt het gewoon in je handen pascal ,top echt waar..
 
Een goeie oplossing voor je aircoprobleem. Ik vind wel voorbeelden waar de baleinen in de zetel onderbroken zijn in het midden, dus die reconstructie had misschien zelfs niet gehoeven.
 
Je maakt er werk van, goed bezig.
 
wederom update.
die spatborden van tamya zijn goed voor achteruitkijkspiegel want vorm zit er al beetje in en ik probeer maar.
rest is dit de dryfit en alles past en kan in de dreft en dan zal het spannend worden en wacht ik nu wel op Erwin om te beginnen spuiten met AB.
intussen heb ik nog hoop werk met figuren voor in de wagen .
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

PS : Erwin de wielen kunnen draaien maar vraag mij af of dit nodig is en vermits er volk in komt is het dan niet beter dat ik banden aan onderkant wat plat schuur en wielen vastzet ??
 
Is het plastic of resin? Indien plastic, kun je proberen het iets te verhitten en in te drukken (zeker niet overdrijven), zodat je het idee van een band waar gewicht op staat krijgt.

Nu je de auto op een diorama gaat zetten, hoeven ze inderdaad niet te draaien. Door de speling benodigd voor het kunnen draaien in te leveren, kun je ze iets preciezer stellen en krijg je een iets beter totaalplaatje.
 
Roy: die wielen draaien voor geen mm daarom vind ik het belachelijk dat ze draaien.
het is plastiek en zal eens proberen met wielen verloren Mercedes hoever ik kan gaan.
 
Oei Pascal, zo ver ben ik nog niet hoor.
Heb deze week bijna niet kunnen verder werken en sta dus achter met de bouw. Als je op mij gaat wachten dan ga je zeker meer dan een week verliezen vrees ik.
Wat je wielen betreft veronderstel ik dat je bedoelt dat ze kunnen ronddraaien maar niet veranderen van richting. Indien je je TA toch vast gaat stellen op je dio dan kan je doen wat Roy zegt of je kan inderdaad de onderzijde wat vlak schuren voor en betere "sit" op de rijbaan.
Ik zie ook dat je het tapijt uit de auto weggehaald hebt. Ik had toch alleen maar van het brandschot gesproken?

Maar ik heb toch iets gedaan aan mijn Traction en daarvan het verslag.

attachment.jpg

De in het plastiek gegoten vermeldingen aan de binnenzijde van het dak werden weggehaald en de sinkmarks zijn opgevuld en geschuurd.

attachment.jpg

Een verhoogde bodemplaat waarop de zetels moeten komen werd vervaardigd van een oude bankkaart en restjes PE werden gebruikt om de zetelsteunen te vervaardigen. Het is niet zoals in het echt, deze van Pascal zien er beter uit, maar het is iets scratch beter dan niets.

attachment.jpg

Begonnen met het aanbrengen van het tapijt. Voor zij die de techniek nog niet zouden kennen deze kleine uitleg:
- houtlijm verdund met water aanbrengen waar het tapijt moet komen,

attachment.jpg

- bepoederen met fijne witte bloem (in dit geval bio bloem die fijner is dan de gewone broodbakbloem),
- indien nodig opnieuw lijm aanbrengen en opnieuw bestrooien,

attachment.jpg

- goed laten drogen en dan overgaan tot het aanbrengen van de gewenste kleur verf.

attachment.jpg

De binnenzijde van het dak, de hemel, werd ook voorzien van wat lijm ...

attachment.jpg

en daarna een stukje fijn papier dat dan de hemel gaat voorstellen.
Als papier voor de hemel gebruik ik bij voorkeur het soort papier dat je aantreft in schoendozen ter bescherming van de schoenen. Dit is heel fijn papier, meestal zonder tekening.

Hopelijk kan ik morgen en volgend weekend wat verder werken aan het interieur van de wagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan