Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok dan ben ik gerust want als ik mijn laatste foto zie is plastiek ook donkerder. Wat me wel in verleiding aan het brengen is dat ik de deuren misschien draaiend kan maken mits een kleine aanpassing maar ben eens eerst aan het testen op stukje plastiek maar als dit lukt zit ik gelijk met de stoelen die dan weer niet kloppen.
wat denk je doen ?
 
Ben er zelf nog niet aan uit, moet eerst nog eens de stoelen in detail bekijken om te zien of hun chassis wel juist is, buizenframe of gesloten bak zoals in de kit.
Zal ook eens kijken of ik een portier zou kunnen draaiend maken dmv een as in de scharnier.

Ge moet U niet inhouden he maar niet vergeten dat je maar 1 model hebt dus moet het van de eerste keer juist zijn.
 
Ondertussen uitgevlooid dat de zetels op een buizenframe staan.

attachment.jpg

Zal dus hakken en zagen worden op de bodemplaat.
 
Erwin ik denk dat die frame's op een bak staan zoals op foto zie ik de meeste en vermoed dat bak doorloopt in het midden van zetels

attachment.jpg

verder heb ik me al ferm beklaagd met deuren omdat ik dunnere draad heb verkozen en sterker gemaakt door styreen reepje te bevestigen zodat ik dit later kan vastzetten maar is toch gelukt voorlopig.

boven dikke draad en onder dunne verschil is groot en heb daarom verkozen voor dunne draad

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal degene die je laat zien is wel een D.S. van citroen maar inderdaad de 2 pk had dat ook zo van die stoelen
Marc
 
Sorry jongens en bedankt Marc ik zie dat ik verkeerde foto heb gepost heb 1 die duidelijker is maar krijg hem niet geuplode maar op deze zie je het ook

attachment.jpg

toch gelukt en deze is duidelijker en had hem al gepost in het begin

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Da is de juiste nu weet ge hoe ge er moet aan beginnen he
 
Mooie vorderingen weer. De deuren blijf ik leuk vinden. Het onderzoek naar de zetels zal ook weer haar vruchten afwerpen.
 
Die 2 foto's zijn volgens mij van de na-oorlogse 15-Six voorzien van louvres in de motorkap en stoffen zetels.
Bij mijn traction is er sprake van simili lederen zetels en die hebben een andere, meer gesloten, vorm zoals de zetels in de kit.
Volgens ik enkele foto's herbekeken heb, staan de zetelframes op de bodemplaat en niet op een bak. Indien deze op de in de kit voorziene bak zouden staan dan zouden deze veel te hoog komen.

Zojuist ook nog even GUnit zijn topic over zijn bouw van de TA dd 2009 eens doorgenomen. Begin mij opnieuw een prutser te vinden als ik dat werk herbekijk, miljaar.... :ohmy: :ohmy:

Die zoektocht naar de juiste zetels begint bij mij trouwens heel grote proporties aan te nemen. Sta hier momenteel met een PC, een laptop en een extra externe harde schijf aangesloten op zoek naar die Tractions die ik ooit in Normandië uitvoerig gefotografeerd heb. :nowink: :@ :wacko:
 
Dit topic is zijn waarde in goud waard.
Alleen al om te kunnen volgen hoe jullie de info verzamelen, en delen met ons allemaal... :)
:You_Rock_Emoticon:
 
ja mannen ben al dagen op zoek naar binnenkant van citroen uit de oorlogsjaren en die zijn zeldzaam of opgemaakt naar modernere normen.
maar steeds kom ik bij restoraties en hier ben ik weer maar iemand als ik die niets van wagens ken is dit een bak.

attachment.jpg

verder baseer ik mij op de schaarse foto's die ik vind tijdens oorlog en vind alleen deze waar man in slaap is gevallen achter stuur en een andere die eruit gevallen is.
maar let op de stoelen en dan zie ik de buizen en klopt de kit niet met die twee verhogen vooraan maar weer gezegd dat ik leek ben in merken en eigenlijk alles wat wagens betreft.
maar deze citroen heeft wel wat voor op andere omdat ik model nog steeds speciaal vind.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de volgende kleine foto is wel 1946

attachment.jpg

attachment.jpg

PS :misschien dat de burgerwagens tot vanonder waren bekleed maar dan nog betwijfel ik de twee bakken in de kit.
 
Laatst bewerkt:
Ja Erwin ik ben dan ook maar eens gaan zien bij Guy en ben dan maar aan de kleine tafel gaan zitten maar ga mijn best doen he haha
 
Indrukwekkende documentatie heren, tja ik herinner me dat ik tijdens de bouw van mijn Citroën fouten maakte wegens de verkeerde referenties, er zijn zoveel verschilletjes binnen dit model dat je er gek van wordt.
 
Op de tweede foto is duidelijk te zien dat de zetels op een frame op de bodemplaat staan, je kan zelfs de bevestigingspunten zien en dat is waar ik mij aan ga houden.
Foto 1 is genomen bij de gevechten rond Duinkerken 1940, foto 2 en 3 betwijfel ik of het Normandië is of Arnhem.
Foto 3 geeft een prachtig zicht op de binnenbekleding. Op beide foto's is ook duidelijk een deel van de militarisering van dit voertuig te zien; de rechte blokken ter hoogte van de voorruit zijn uitklapbare richtingsaanwijzers. Is bij mijn Traction niet van toepassing.
 
Erwin om even terug te komen op bak die er volgens mij is om stoelen vaste te zetten want geen enkele bodemplaat die ook maar zie bij restoratie is er vanonder niets voorzien om stoelen vast te zetten wat logisch zou zijn niet.
op foto 2 zie je dat stoel een beetje omhoog loopt en ergens op laag verhoog staat en ben geneigd de bak te gebruiken.
spijtig dat info stoelen schaars is .
 
Het zal niet echt een bak zijn Pascal maar eerder een verhoogde bodemplaat. Dat is niet veel werk en zal gemakkelijker zijn om de stoelklemmen op aan te brengen. We lossen het misschien beter zo op.
 
Beste Pascal uw eerste foto van de citroen blote kas ziet ge duidelijk de verhoging waar ge van spreekt is in feite een verstevigingsbalk van het chassis en daar staat de bewuste stoel op , en om verder te gaan het kleine fototje met de deur open zo was de bekleding van mijn buurman zijn "Legere " die heeft mijn buur in beige veloers zonder de bekende ribbels gemaakt , ik heb er spijtig genoeg geen enkele foto van
Mannen wat zie ik jullie graag bezig zeer leerzaam en knap hoe jullie het allemaal oplossen he
Marc
 
Marc bedankt om uw garagist kennersoog erop te gooien want alle hulp is welkom.
Dit is eerste resultaat van hoe ik het zie en gelijk milliput( standaard) eens gebruikt om te zien hoe het werkt.
behalve onderstel is alles nog los of aan het uitharden zodat ik later kan bijschuren.
volgens plan zijn stoelen van hoogte correct dus heb dezelfde maten gehanteerd rekening houdend dat er nog beugel onder moet
Guy en collega's bedankt voor het volgen.
Erwin want denkt ge ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan