Hoofdsponsor

1/35 voertuigen miserie in Parijs [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind je stoelen heel geslaagd Pascal.
Wat mijn TA betreft heb ik de blokken waar de stoelen moeten opkomen, volledig weggesneden. De stoelen zelf werden voorzien van een buizenframe in aluminiumdraad. Ik zal er een stukje plastiek kaart in aanbrengen om de versteviging op de bodemplaat weer te geven en zal daar de stoelen op monteren in hun beugels. Heb hier wel nog wat restantjes PE liggen die ik daarvoor kan gebruiken.

Gisteren nog mijn fotoarchief doorgenomen maar natuurlijk nooit de kans gezien of genomen om het interieur van die TA's te fotograferen met als resultaat dat we nog steeds moeten terugvallen op het www net voor onze docu.
Nu ja, zijn mijn zetels niet goed kan ik ze nog altijd afbreken hé.....
 
Dikkie Dik, redder in nood!
Die eerste link geeft mij al alle antwoorden! Het is dus een verhoogde bodemplaat waarop het buizenframe van de zetels op vastgezet wordt. Zelfs een foto ervan in de rubriek "vloerbekleding"
Tamiya is dus fout wat zijn beide bakken betreft.
 
ja Erwin vandaag 5 stappen vooruit en 3 terug t'is te zeggen dat steunbalk (bak) van dwars over moet aansluiten anders heeft het geen nut en dat begreep ik als ik zetels aan het presenteren was (heldere momentje).dus heb alles weg gehaald en zal styreen gebruiken zodat het klopt.
De beugels en stoelen zijn wel klaar en moeten alleen nog gescheurd worden.
De site's van dikkie dik (waarvoor dank ) was ik al tegen gekomen maar vond bevestiging stoelen te modern en op soortgelijke site had ik deze foto gevonden die meer van de tijd is volgens andere foto's.

attachment.jpg
 
het zal zeker nog beter kunnen Erwin maar moet ergens beginnen met dit resultaat.
stoelen kunnen naar voor of achteren geschoven worden.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai Pascal, nu overdonder je mij toch hoor!
Zover en zo mooi zijn mijn zetels nog niet, heb zelfs nog geen deftige steunen kunnen maken.
Straks moet ik bij jouw in de leer gaan.
 
bedankt Erwin maar met schilderen zal je verschil snel zien want daar ben ik bang van .
Met de mislukking Mercedes weet ik vooral wat ik niet moet doen en met uw aanzet maakt dat ik veel omzichtiger geworden ben daar we dit samen doen en wil dit tot een goed einde te brengen.
het prutsen is een plezier toch moet ik wat beter materiaal vinden voor het snijden.
de pedalen van kit vond ik triestig aanblik hebben en ook al zie je ze later niet meer heb ik me volledig laten gaan met dit resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi gewerkt, de pedalen zien er goed uit.
 
Knap hoor die pedalen.
Ga je deze deur niet open presenteren? Dan kan je de pedalen misschien toch zien?
 
Hoe maak je die gaatjes in de pe waarmee je de stoelen monteert? Bij mijn Opel blitz lukte het niet met een handboor en met de dremel durfde ik het niet aan in de losse hand.
 
bedankt Roy en beyond.
Christof ik gebruik een pin met fijne harde punt. druk eerst tot ik bultje krijg aan andere zijde nijp het dan plat met tang en doe dan hetzelfde aan de andere kant.
als ik erdoor ben neem ik naainaald die ongeveer de dikte is die ik wil en duw die verder op snijmat om dieper te gaan zonder te forceren en in stapjes anders loopt het vlug fout .
dit is hoe ik dit doe he misschien zijn er betere manieren maar voor mij werkt het

attachment.jpg
 
Zie je wel dat we bij jouw in de leer moeten gaan!!! :D
 
Erwin, wat jij doet vind ik echt knap. Alles is klein en fijn en realistisch.

Is er een kans dat je ooit eens je fantasie loslaat op een diorama of een voertuig? Dat zou ik wel eens willen zien.
 
Wat een werk zie ik hier allemaal zeg ,je gaat ver tot in detail moet ik zeggen,je geniet ervan dat is waar het omgaat..
 
Erwin, wat jij doet vind ik echt knap. Alles is klein en fijn en realistisch.

Is er een kans dat je ooit eens je fantasie loslaat op een diorama of een voertuig? Dat zou ik wel eens willen zien.

Bedankt Mr Artex.
Mijn fantasie loslaten op een voertuig zie ik zelf nog niet gebeuren maar op het vlak van diorama zou dit wel eens kunnen want ik speel al lang met de gedachte om elfenhuisjes en hun entourage te bouwen. Schaal speelt geen rol, bouwstijlen ook niet, enkel veel aandacht voor de natuur. Alle bouwmaterialen zijn toegelaten en hoofdzakelijk hetgeen je in de natuur vind word gebruikt. Daarnaast kan je ook afval gebruiken voor het maken van bv. meubelen. Zo worden de metalen delen van een champagnefles gebruikt om metalen tuinmeubelen te maken enz...
Voordeel is ook dat je alles gewoon in je tuin kan aanbrengen in en rond een boom, langs een muur enz....
 
Dit draadje zou nu al bekroond moeten worden ! Informatie, educatie, vriendschap...het is hier allemaal ondergebracht, proficiat aan de mensen die zich hier zo engageren om top projecten uit de grond te stampen. Ik weet waar ik te rade moet gaan als ik me ooit bezondig aan een ander TA'ke.
 
bedankt Guy voor mooie woorden en intussen een mottige tapijt in de wagen gelegd en buiten het dashboard is het binnenwerk klaar voor later te primen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dank u jongens .
Erwin voor mij is interieur klaar en begin met as van wielen klaar te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai Pascal, jij gaat er nogal met een sneltreinvaart door, zo ver ben ik nog niet hoor !
Ik weet niet waar jij je op baseert maar het brandschot zelf zou ik niet voorzien van een tapijt, ik zou het verven in het interieurkleur van de carrosserie. Ik weet dat de latere TA's konden of voorzien waren van een binnenbekleding op de deurstijlen zoals we ze nu nog kennen op onze auto's maar ik denk dat dit pre WW2 nog niet van toepassing was en dat de binnenzijde van alle niet beklede stukken gewoonweg in de kleur van de carrosserie kwam.
Tussen haakjes, al eens de achterzetel gepast? Ook gezien dat er openingen zijn tussen kas en zetel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan