Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Perenhout is toch een prachtig houtsoort.....en inderdaad het is te mooi en te kostelijk om dat te gebruiken als je het niet zou zien.....knap Dirk.....
danku mannen ik ben aan het onderste deel van de spiegel begonnen holle en bolle wulf om dat ik dit eerst moet maken voor ik het verdek er in kan leggen.
ook heb ik mijn tekening moeten hertekenen van de spiegel wegens een fout maar dit is ook weer recht gezet.
de berghouten doorgezaagt van de achterste poorten en ook de achterste poort er ingemaakt.
dan een foutje in de tekening want heb de balkwager van het verdek moeten veranderen .
deze had ik met een afstapje getekent aan de stuurhut maar dan komen mijn poorten niet uit met de tekening dus heb ik het naar de zelvde hoogte gebracht en nu klopt het wel.
het achterste deel had ik gisteren gelegt en als alles klopt kan ik morgen het grote deel dicht leggen. het afstapje bij de stuurhut is er uit en ligt nu effen met het verdek anders kwam het niet uit met de tekening van van de velde.
ik kan de benamingen niet dat je gebruikt dirk maar ik sta versteld van de vooruit gang dat je boekt . ik kom nog zeer veel tekort als ik dat allemaal zie .
gr dirk d
de benamingen kennen de meeste scheepsbouwers wel maar dan meestal in het engels. ik ken bijna geen engelse benamingen maar alleen maar de holandse en om die alemaal van buiten te kennen is voor mij al mooilijk genoeg laat staan voor een buitenstaander die er niet dagelijks mee bezig is moet het een absolute ramp zijn om al die benamingen te horen en niet snappen waar het ergens te doen is.
ik kan het elke keer wel gaan uitleggen wat wat is maar dat ben je na een paar dagen tog weer vergeten omdat je er niet dagelijks in zit.
maar als je iets wil weten zal ik het met plezier uitleggen en tonen waar het zit en hoe het er uitziet en hout zit er zeker veel in dirk en dan maak ik nog maar de hoogst nodige stukken voor het schip .
thx maar het bakdek is nog niet helemaal dat.
bv de spil staat die nu in de bak of op de bak ? meestal zie je ze in de bak staan getekent wat volgens mij het erg mooilijk maakt om het anker met de penterbalk op te halen. hoe zit dat bv bij franse of engelse schepen ?
dan denkt ab hoving dat er geen spil in of op de bak stond maar enkel de grote spil en enkel bij heel grote schepen een tweede spil werd gebruikt.
ik moet eerst nog wat opzoekings werk doen voor ik verder kan met dit euvel dus dat ga ik nog ff links laten liggen hopend op een antwoord te vinden op de vraag waar de spil juist moet staan en of het er 2 of maar 1 moet zijn op een 145 voeter oorlogs schip
zal eerst eens bij de engelsen en fransen moeten gaan kijken hoe zij het oplossen want van de hollandse schepen vind ik er ijgelijk niets van terug in de boeken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.