Hoofdsponsor

1/48 Provincie van Utrecht 1663 1/48 [wip]

het figuurtje komt van een 1:48 doosje dus zou het de goede maat moeten hebben het is wel een duitser maar die werkte in die tijt ook aan de hollandse schepen.
dit is dus een hele oude duits :)

voorlopig heb ik nog heel veel werk in het ruim dus heb ik de dekbalken er weer uitgehaald , want in het ruim komt ook nog een dek + overal moeten nog knieén gemaakt worden onder de dekbalken van de overloop en ga zo maar door, het zal nog wel ff duren voor ik efectief de balken van de overloop kan gaan leggen .
 
Prachtig dirk, ik volg je zo goed mogelijk.
 
nog wat fotos

volgens mijn goede vriend witsen komen er 4 knieén aan het broekstuk en 2 aan de worp dit is dus tegen het achtersteven. ik heb de 2 knieén tegen de worp juist onder de balkwagers gelegt zodat ze niet in de weg zitten voor het kanon in de konstabelkamer want hij tekent de knie los door het dek wat naar boven gericht maar dan komen ze bij mij in de weg staan. ook de knieén van de overloop heb ik op hun plaats hangen + nog een balkwager onder het vloertje van het ruim

amazone-albums-dirk-picture162043-001.jpg


dan het grotespoor voor de mast en nog een hoop banden en knieén in het ruim dit alemaal tot versteviging van het schip

amazone-albums-dirk-picture162044-002.jpg


dan de vloer in het ruim waar de balast onder licht en het rooster waar de anker kabels op komen te liggen

amazone-albums-dirk-picture162045-005.jpg


sorrie voor al de mooilijke benamingen maar als ik bij de auto bouwers ga kijken snap ik er ook de balle van :) daarom ook wat fotos ;)
 
Heel knap werk Dirk, en heel interessant om te volgen.

Zelfs voor mij als leek is het fijn om stap-voor-stap te kunnen zien hoe zo'n schip in elkaar steekt.
 
knap werk dirk zo te zien zal het zeker de moeite worden om te volgen .
gr dirk d
 
thx het rooster bleek te groot te zijn dus de aanpassingen
eerst een kleiner rooster gemaakt dan het kot iets hoger gelegt dan de rooster , ook een schijdingswand voor de bootsman en de botelarei en kombuis ,en een trapje om naar boven te gaan. het groteluik valt net tussen de botelarei en de kombuis.

amazone-albums-dirk-picture162137-003.jpg


amazone-albums-dirk-picture162136-002.jpg


amazone-albums-dirk-picture162135-001.jpg
 
nice nice

nog meer van dit prachtig werk aub

je moet wel elke term en onderdeel kennen precies ;-)

davy
 
thx davy

ik heb nog een schotje voor de broodkamer en de kruidkamer geplaatst en daar ga ik het voor het ruim voor laten.
als ik de dekbalken ga leggen moeten er nog wel steunbalken onder komen .
ook ben ik begonnen aan de kleinere tussenbalkjes , dus daar ben ik nog wel ff zoet mee

amazone-albums-dirk-picture162205-002.jpg
 
Amaai Dirk weer goe bezig zo te zien, gelukkig bouwt gij sneller dan ik kan lezen. :D :D :D
 
Hoi Dirk, dat ziet er al indrukwekkend uit, heel mooi.
Een vraagje in verband met die "limited edition" kit die je zou willen ter beschikking stellen ; zou deze kit dan een admirality model zijn of de klassieke PoB (Plank on Bulkhead) bouwdoos worden ? Als het admirality stijl is mag je mij alvast noteren als klant hoor.
 
hoi danny het zal een Plank on Bulkhead worden hoor en moet ook eerst nog eens met onze sponser gaan klappen of hij dit wel klaarkrijgt voor de spanten uit te lazeren maar waarschijnlijk wel. het grootste probleem is het beslagwerk waar ik nog niet goed weet wat ik daar mee moet doen maar dat komt nog wel.

het schip dat ik nu aan het maken ben is meer om te zien of alles wel klopt met de waarheid en dat mijn plan ook wel goed is en dat kan je alleen maar zien als je het ook bouwt zoals het echt was.
 
hallo dirk je laat er ook geen gras over groeien zo een snelheid je bouwt ik kan er maar een ding over zegen dat je al heel prachtig werk geleverd hebt .
gr dirk d
 
thx dirk maar tog heb ik al weeral moeten afbreken maar ik ben weeral op de goede weg.

iets als een dek denk je te weten en dan ga je niet meer in de boeken zitten lezen hoe het juist moet, fout dus en een goede les voor mij om tog maar eerst te lezen voor ik iets maak :)
 
thx dirk maar tog heb ik al weeral moeten afbreken maar ik ben weeral op de goede weg.

iets als een dek denk je te weten en dan ga je niet meer in de boeken zitten lezen hoe het juist moet, fout dus en een goede les voor mij om tog maar eerst te lezen voor ik iets maak :)
dat is waar eerst lezen ik denk dat er veel zijn met deze ziekte onveranderde ik zelf ben er een van .
gr dirk d
 
de nieuwe ribben en kaaimannen, geen 2 zoals ik eerst dacht maar 3 ribben ingewerkt in het lijfhout en in het midden in de schaarstok.
de 2 gaten zijn voor de mast en voor het kabelgat.
vooraan moet nog een visser gelegt worden tussen de schaarstokken. en moet ik nog 2 gaten maken voor de bedding palen die naar beneden in het ruim gaan.

amazone-albums-dirk-picture162479-001.jpg
 
Lekker bezig Dirk, het is weer schitterend om te volgen :).
 
hoi danny het zal een Plank on Bulkhead worden hoor en moet ook eerst nog eens met onze sponser gaan klappen of hij dit wel klaarkrijgt voor de spanten uit te lazeren maar waarschijnlijk wel.

Eigenlijk wel spijtig, maar misschien bestaat de mogelijkheid dan wel om een admirality plannen set te bestellen, want tenslotte teken je wellicht toch alles eerst uit vooralleer je die spanten maakt ?

Die dekbalken zijn wel erg mooi, maar werkten de Nederlanders dan niet met liggende knieën ? Of heeft dat dan weer te maken met de tijd waaruit dit schip stamt ?
 
ola, gaat ne mens enkele weken met vakantie en als hij terug komt heeft Dirk effe een half schip in elkaar geknutseld.

prachtig werk dat je weer laat zien.
vgr
Marc
 
hoi dany de liggende knieén werden in holland niet gebruikt. dat is typis engels denk ik .

de plannen waarschijnlijk wel maar die zijn ook nog niet helemaal af . dus het zal nog wel ff duren eer ik zover ben maar het zal er zeker van komen, waarschijnlijk iets voor volgend jaar als ik ze dan daartegen klaar krijg want er kruipt een hoop werk in het tekenen en ik wil nog bouwen ook :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan