Hoofdsponsor

1/48 Provincie van Utrecht 1663 1/48 [wip]

ben al weer iets verder

003_zpse218e4e4.jpg

van links naar rechts
focke visser
beding
kabelgat
grote luik
trapgat
visser middenmast
kleine luik
kaapstander/ moet ik nog maken
bazaan spoor
luik kruidkamer
luik broodkamer

en alles nog schuren want heb vandaag een nieuwe dremel gaan halen
 
Laatst bewerkt:
beding

006_zpsf9ef1201.jpg

klimpaal
003_zps3af1828c.jpg

ingewerkt schaarstokken
002_zps158cc432.jpg

ingewerkt lijfhout
001_zps30920877.jpg

bazaanspoor
005_zps0cc0be05.jpg
 
Ik ben toch maar 3 weken weg geweest op vakantie....als ik dit "even" bij lees lijkt het wel een jaar.
Wat een snelheid maar vooral wat een duidelijke uitleg Dirk, knap werk!

Fred
 
Als je een maand in verlof gaat heb je een project van Dirk gemist Fred :)
 
thx fred & rené ja eenmaal als ik mijn diezel aan de praat heb blijft hij lopen :laugh:

vandaag nog een hele dag schuren en slissen van het dek want er hangen nog behoorlijk wat splinters aan de balken van het dwarsschuren :O
 
stutten gezet en het bovenste hout is het raahout het onderste het laatste berghout. nu heb ik een zo goed mogelijk verloop proberen te maken over de hele lengete en aan de boeg.

om een mooi verloop te krijgen in de boeg komen de stutten automatis naar buiten te staan op de bak.

001_zps528a6995.jpg

002_zps4a94326d.jpg

hier ze je goed dat het naar buiten gaat maar tog blijft het raahout iets naar binnen lopen. als je het recht maakt komt het raahout veel te veel naar binnen en heeft geen mooi verloop

004_zpsb52eea6e.jpg
 
van af het luizenplecht tot van achter zit het er in. dit kan vanacht goed hard worden en dan kan ik morgen het raahout maken en er mischien al opmaken.
daarna moet alles geschuurt worden ( binnen en buiten) en dan kan het bovenste berghout gemaakt worden en er opgezet en dan kan ik ook de stutten gaan zetten in de boeg, en dan zal de week al wel bijna gedaan zijn denk ik.

001_zpsb9547c66.jpg
 
ziet er weeral meer schip uit.
mooie vorderingen.

vgr
Marc
 
Ben ik even 'n paar weken weggeweest en er staat alweer bijna 'n heel schip.
Het lijkt wel of je tempo steeds hoger word maar het word wel weer super mooi Dirk.
Eind aankomende week de te waterlating zeker? ;)
Volgens mij denk je alweer aan je volgende project.
 
:) nee hoor dick ik geloof echt niet dat ik deze dit jaar ooit klaar ga krijgen ook al is het enkel het skelet van het schip is er tog wel veel werk aan hoor.
 
wauw wat gaat dat daar snel zeg .
gr dirk d
 
lol dirk dat hoor ik nu overal ,tog een echt schip werd in 6 maanden tijt gebouwt in die tijt , toen waren ze pas snel ;)
 
raamman_zps9abaeadb.jpg

001_zps48f1dfd8.jpg

006_zps4a006b93.jpg

de eerste raamman hoogte 30 mm uit buxus
 
lol dirk dat hoor ik nu overal ,tog een echt schip werd in 6 maanden tijt gebouwt in die tijt , toen waren ze pas snel ;)

jaja zoals ze zegen vroeger waren het houten schepen en ijzeren mannen en nu zijn het ijzeren schepen met houten mannen .
gr dirk d
 
de boeg staat er in kan nu drogen en heb ook 1 kant op hoogte gebracht dan kan ik daar ondertussen aan werken

001_zpsb672323d.jpg
 
nog snel een foto genomen van de stand van zaken

001_zpsdae1e8d5.jpg

002_zpsc2409f03.jpg

ben dus bezig aan de kanonsgaten van de overloop eenmaal als deze er instaan kan ik dit gedeelte schuren en de overige berghouten plaatsen.
als ik dit doe na dat het verdek er in licht kan ik als er een stuk hout in valt mischien moeilijk aan
 
Dirk, je hebt er stiekem veel werk aan, wel prachtig hoe je bezig bent.
 
Wat een werk Dirk, heb er waarschijnlijk over gelezen, maar van welk hout heb je die spanten en dergelijke gemaakt?
 
thx bart &dirk het is perenhout dat had ik al ff liggen maar nu tog boven gehaalt voor dit model omdat alles zigbaar blijft.
ik zou het zonde vinden om een romp in peer te maken en die dan voledig te beplanken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan