Hoofdsponsor

1/48 Provincie van Utrecht 1663 1/48 [wip]

Je hebt gelijk als je het doek weer weg haalt Dirk, ik vind dat ook niet mooi.
 
ja kon vandaag niet echt veel doen dus dacht ik maar eens een keertje wat te proberen :)

denk dat het op een afgemaakt model wel mooi staat
 
Hoeveel werk heb je er nog aan denk je Dirk?
En wanneer begin je aan het kit model :)
 
ik schat nog een dikke maand a 2 maanden laat zeggen met nieuwjaar denk ik hier ongeveer mee klaar te zijn.
daarna ga ik aan de kid beginnen maar er gaat waarschijnlijk nog een hoop voorbereiding inkruipen voor ik werkelijk kan gaan bouwen aan het prototype van de kid.
ik hoop dat dit ergens volgend jaar half het jaar zal zijn dan heb ik ook nog een 6 tot8 maanden nodig om te zien of alles klopt en ze te bouwen.

als alles gaat zo als ik hoop zou het nog net 1 jaar duren voor ik de kid op de markt kan gooien maar dan moet alles wel mee zitten 1 a 1.5 jaar denk ik wel nodig te hebben.
 
ben bezig geweest met de zijgalerijen en het dek van de hut. er moet nog een reling op van voor en ook aan de zijkanten voor het doek op te hangen dat zal waarschijnlijk voor morgen zijn.

001_zps2063c19b.jpg

002_zps9a0af004.jpg

003_zps8b31fdd4.jpg

ook moet het dek nog geschuurt worden want dat ligt er nog maar net op
 
weeral een hele verandering , wordt steeds beter en mooier.
 
Prachtig model, 1 kit heb je al verkocht ;)
 
Dirk, een mooi staaltje werk, schitterend.
 
ik neem letterlijk bart zijn woorden over .
Dirk, een mooi staaltje werk, schitterend..
gr dirk d
 
thx nog een paar weken en dan zal ze denk wel ongeveer af zijn.
moet nog een paar dingen doen ook al zijn het alle maal maar kleine dingetjes is er tog nog wel een beetje werk aan.
dan ga ik ze helemaal opmeten en dan kan het galjoen er ook aangemaakt worden.
 
Bedankt voor antwoord Dirk, netjes hoor, en lees ik dit goed, dat je hier een kit wil van maken?
Hoe ga je dat dan snijden die onderdelen? Of is dat dan laten lazeren door de een of andere, zoals Stijn misschien?
Wel interessant he :)
Veel succes en dat blijf ik uiteraard opvolgen.
 
ja ik hoop dat stijn hier de tijt voor kan vinden moet hem zeker nog eens aanspreken . en hopelijk kan ik er dan een beperkte oplage van maken want veel nieuwe 3 masters van de voc komen er niet meer uit, en voor de gene die dan geintreseert zijn kunnen eens een ander schip maken wat volgens mij dan wel historis verantwoord is.
waar het bij de andere schepen tog een beetje een vraagteken is op somige punten
 
ga volgende week de romp opmeten nu kan ik van iemand een laser afstandsmeter lenen. ik weet niet of dit goed gaat werken maar wil het zeker wel eens proberen. en anders zal het op de oude manier moeten met een winkelhaak en meetlatje.
als ze opgemeten is kan ik het galjoen er nog aan maken
 
na het meten en tekenen heb ik eerst de spanten gezaagd 6mm berken triplex

015_zpsc2137d50.jpg

morgen ga ik de valsekiel maken en dan kan ik beginnen met in elkaar te zetten om te zien of alles wel klopt.

bij sturen waar nodig is en dan kunnen de tekeningen in autocad gezet worden en naar de lasersnijder gaan om uit gelasert te worden.
van daaruit begin ik dan met het proto type van de Provincie van Utrecht
 
:wow: onze eigen kit maker in actie.
Vind dit bijzonder knap van je Dirk dat je dit zo kan, en dan niet te vergeten van een simpele pentekening.

Fred
 
Super Dirk!!
Kunnen we al inschrijven? :)
 
thx :) nee nog niet wim het zal nog ff duren denk ik maar heb al wel een afspraak met de kombuis gemaakt moest het zover zijn.
dus daar ga je moeten zijn als het zover is ;)
 
valse kiel

001_zpse06047b6.jpg

en de spanten in dryfit gezet

013_zpsca6bc5ad.jpg

voor de rest ben ik heel de dag bezig geweest met het aanpassen van spanten.
ik had er een paar verkeert gezaagt want de dekbalken lagen te hoog of te laag ook aan de boeg heb ik tog een paar aanpassingen moeten doen , 2 spanten aan moeten passen die te breed waren, maar nu zou het goed moeten zijn.

ik ga vanavond alles wat ik veranderd heb hertekenen en dan stuur ik het naar iemand door die het in aurocad zet en dan kan het daarna gelasert worden.
 
Echt knap Dirk. Petje af dat ge dit allemaal zelf maakt.

Maar euh laseren ? Gaat ge van dit schip een kit uit brengen ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan