Hoofdsponsor

1/12 Mercedes-Bens 300SL [wip]

Fred en Pascal,

Bedankt voor de reacties, ik ben zelf ook zeer tevreden.
 
Een auto om te likkenbaarden. Ik heb hem in het voorjaar op de Techno Classica gezien. Ook een prachtig model om te bouwen in een lekkere schaal! Ik ben erg benieuwd!
 
Hoi Ton,

Ik doe mijn best, in het weekend ga ik de body snijden.
 
Als ge gaat snijden, doe het dan stapje per stapje. Eerst aftekenen met potlood, dan telkens een stukje snijden en checken of ge goed zit. Vooral ter hoogte van de spatborden moet de "snij-lijn" op een plaats zitten die het minst zichtbaar is.
 
Doe het rustig pascal, en kijk voordurend, bedankt voor de tip.
 
Lekker bezig Bart :) mooi dat gespoten chrome !

Nog even over dat zagen met garen (Spaander vroeg 't al eerder) :
Is dat een specifiek garen ? of is dat om 't even?

verchroomd groetje ;)
 
Dat word met het gewone huis, tuin en keuken garen gedaan.:)
 
Hoi Peter en jelle,

Gewoon met naaigaren waar de vrouw de kleren met naait.
 
garen verslaat plastic... geweldig !
maar het klinkt zo fantastisch dat ik 't wel snap maar niet begrijp
think_zps9b4aa3bf.gif

ik ga dat eens proberen, voorheen zou ik niet anders dan een figuurzaag pakken voor zo'n werkje...

mazzelzs ;)
 
Hoi Peter,
als je de techniek met het garen gaat proberen heb ik een tip.
Als je bezig bent met het garen moet je er wel voor zorgen dat er spanning op blijft staan.
 
Peter, je bent al geholpen zie ik.
 
Lijkt me prima. Goed opletten dat ge de snedes maakt op plaatsen die niet of het minst zichtbaar zijn.

Veel succes Bart.
 
Hoi pascal,

Het zal niet met garen gaan, te dik de plastic, ik ga het met een hobbymes doen of met mijn hobbyzaagje.
 
Dat dacht ik wel. Een mes zou ik niet gebruiken. Zelf gebruik ik OF mijn Dremel met een metalen zaagbald, OF ijzerzaagjes (van die langwerpige). Deze ijzerzaagjes gebruik ik los (dus niet in de houder vast geklemd) zodat ge ze kunt plooien om makkelijk de juiste vorm te kunnen zagen.
 
Bedankt pascal, het zal een dun figuurzaagje, doe ik zonder huoder, moet lukken, vanavond ga ik er mee aan de gang.
 
Hoi pascal,

Het zal niet met garen gaan, te dik de plastic, ik ga het met een hobbymes doen of met mijn hobbyzaagje.
heb nog geen garenzaag experiment gedaan, maar nu je d'r over begint (excuus voor mijn gezaag over garen laughing_zps36843dc1.gif :
Tot hoe dik kun je goed in plastig zagen ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan