Hoofdsponsor

1/12 Mercedes-Bens 300SL [wip]

Debart

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
5.803
Nu de verbouwing klaar is kan ik weer lekker gaan bouwen, ik ga nu de Mercedes-Bens 300SL maken, ik moet nog op internet gaan zoeken wat ik allemaal wil gaan doen met deze project, ik wil in ieder geval weer nieuwe dingen gaan doen wat ik nog moet leren, dus alle ideeen zijn welkom.;)

Het gaat om deze Mercedes-Bens 300SL;

attachment.jpg

In de doos zitten deze onderdelen,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Iets over de Mercedes-Bens 300SL

De Mercedes-Bens 300SL geldt als droomauto van de 50er jaren en was toen ter tijd de sterkste en snelste serie-sportwagen van de wereld.
De legendarische coupe met de gelukte unieke lijn en de karakteristieke vleugeldeuren stamt af van de in 1952 geintroduceerde racesport-versie, de,, Zilveren pijl,, van de racebanen.
Na de spectaculaire successen van deze blijkt ook de serie 300 SL beslist in staat te concurreren en behaalde in 1955 en 1956 talrijke successen en overwinningen in zijn klasse in de internationale racesport, zoals op de Mille Miglia, Le Mans, nurburgring en won 3 jaren lang de Amerikaanse sportwagenkampioenschappen.
Voor een sportauto is de 300 SL ongelooflijk snel, hij versnelt van 0 tot op 100 km/h in de fantastische tijd van 7,2 seconden.
De hellend ingebouwde 3 liter-motor met zes in rij staande cylinders ontwikkeld het geweldige vermogen van 215 pk bij 5800 omw/min, en brengt hem daarmee op een kopsnelheid van 240 km/h.
Dit vermogen werd door het inbouwen van een Bosch hogedruk-injector bereikt.
Van 1954-57 werden ca 1400 SL Coupes gebouwd ( overwegend naar de USA geëxporteerd ), zowel als later 29 coupes met aluminiumcarrosserie.
 
Dit lijkt een groot model en ik lees op de doos 1/12 ? Dan is het toch een schaal die je niet veel ziet dacht ik. Ongetwijfeld een leuk project, zo'n grote versie zou ik ook wel zien zitten ! Veel plezier ermee Bart, komt goed als hij langs jouw handen passeert.
 
mooie keuze ,bart

heb deze nog liggen op 1/16
 
Lijkt mij inderdaad een leuk model ..... mijn voorkeur van kleur gaat toch naar zijn meest voorkomende : Grijs... 8)

De link die je deelt Debart is inderdaad een uitdaging... alleszins voor mij zou deze iets te hoog gegrepen zijn..

succes met je keuze..
 
Veel plezier met deze Bart.
Ben blij dat je terug tijd hebt om te bouwen.
 
Bedankt mannen,

fabust,

De link die je deelt Debart is inderdaad een uitdaging... alleszins voor mij zou deze iets te hoog gegrepen zijn..

Voor mij ook een beetje te hoog gegrepen ;), wel mooi.

Peter, begin er maar ook aan, zou leuk zijn.:)

Jelle,

Ben blij dat je terug tijd hebt om te bouwen.

Leuk om te horen, ben zelf ook blij dat ik weer kan gaan bouwen,( geen verbouwing thuis ).:D

Guy,

Veel plezier ermee Bart, komt goed als hij langs jouw handen passeert.

Bedankt guy, ik sta te denken om met roest te werken maar moet dat nog leren en weet niet of dat gaat staan bij deze auto, ga deze week even bij u bouwverslag kijken, u kan daar goed met werken.;)
 
Mooie kit Bart. Ik zou er zeker geen drag-versie van maken, en er ook geen roest op aanbrengen. Misschien is dit een leuke kleur-combo ? :

31_1.jpg
 
Hoi Pascal, bedankt voor de tips, een mooie kleurencombinatie, lijkt me heel mooi.
 
Het begin is gedaan, ik heb gisteravond de onderdelen ontvet met schoonafwaswater.

attachment.jpg
 
Hoi Evel-Knievel,

Ik ga ook geen Drag racer bouwen, de kleurencombinatie die pascal geeft is heel mooi en ga er geen roest aan maken.
 
Dat kan in jou handen weer een pronk stuk worden Bart.
Wordt vast weer een topper dus.

Fred
 
ga toch proberen ,bart

is al te lang zonder iets te bouwen

succes
 
Hoi Fred en Peter,

Bedankt voor de leuke reactie's.
 
Hoi Spaander,

en ja die uitvoering die Pascal hier laat zien ..is al de mooiste tot hier toe die ik ooit al gezien heb...

Vond ik ook, en zo gaat hij worden ook.;)

Vanavond heb ik gedeelten van de interieur in de primer gespoten.

attachment.jpg
 
Goede beslissing Bart :).........zal het met volle aandacht volgen.....top man...:)
 
Bij dit soort kits van Revell is dryfitten een absolute must, de pasvorm is niet altijd even goed.

Wat ik zeker zou doen is het chroom van de plastic onderdelen halen, want dat ziet er zeer plastic-achtig uit.

Probeer niet te veel losse onderdelen te spuiten, het is vaak beter om ze eerste te lijmen en ze daarna te spuiten.
 
Ik doe mijn best, ik wil er ook iets meer aan doen dan recht uit de doos.
Vloerbedekking er in maken, motor voor zien van bougiekabels, leidingen enzovoort, kom maar met ideeen.:)
 
Hoi Pascal,

Bedankt voor de goede tips, doe ik zeker,

Waar mee haal ik chroom er mee af, ook ovenreiniger?
Polijsten heb ik schuurpapier voor tot korrel 12.000 geloof ik maar met welk spul ga je daarna met over?
Ruiten kan je die ook polijsten)?

Sorry voor zo veel vragen.:D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan