Hoofdsponsor

1/12 Mercedes-Bens 300SL [wip]

Bleek of ovenreiniger werkt allebei op chroom, beetje merk afhankelijk (zowel de maker vd bouwdoos als de maker vd ovenreiniger)

Polijsten bouw je op, afhankelijk van wat je wilt polijsten van korrel 6000 tot 120000

Welke primer gebruik je?
 
Hoi Mark,

Bedankt voor de hulp.
Deze primer gebruik ik;

attachment.jpg

Ik weet dat het op bouwen is maar ga je daarna met een soort spul over body als je gepolijst hebt?
Ruiten kan je die ook polijsten en welk spul gebruikt men daar voor?
 
Na het schuren gebruik ik gewone simonis voor de auto. Tamiya heeft ook producten voor het waxen van eindlagen.
Of je ruiten ook kan doen weet ik niet.
 
Succes Bart,alvast een goeie keuze van primer,ben er zelf ook héél tevreden van!
 
Hoi Chris en filip,

Bedankt voor de tips en reactie's, ik zelf ben zeer tevreden over de primer, werkt goed.
 
De chroomonderdelen heb ik nu in een bak met chloor zitten, vanavond zal ik kijken of het lukt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Uhmmm mooi model die heb ik ook liggen , ik hoop dat eens de nieuwe versie komt op de markt , ben benieuwd verders !!
 
Hoi Bubble,

Bedankt voor de reactie.
Met gloor is het niet gelukt, ga vanavond ovenreiniger halen.
 
Je kan het ook eens met dikbleek proberen.
Bij sommige merken werkt dit goed.
 
dit zal weer een leuk project worden bart veel succes er mee
 
Hoi Nico en jelle,

Nico, bedankt voor je reactie.

Jelle, bedankt voor de tip, hij ligt al in de ovenreiniger.
 
ik heb juist de 300 SLR van Revell op schaal 1/24 klaar . Dit is natuurlijk een heel andere kit van Revell . Maar zo te zien met evenveel details . Leuk en mooi om te bouwen . Ik eindigde het project wel met één "zwevend" wiel , zonder cde oorzaak ervan te hebben gevonden . Maar dat zal op deze grotere schaal wel meezitten denk ik . Veel succes en plezier met deze 300
Sabre
 
Hoi Sabre,

Bedankt voor je reactie, ik doe mijn best.
 
In de ovenreiniger zal het wel lukken denk ik.
Heb dat zelf per toeval al gehad (was niet de bedoeling maar de chroom was er toch af).
Anders DOT4 remolie maar niet te lang in laten liggen en goed afspoelen want de DOT4 zou de plastic ook kunnen aantasten.
 
Hoi Buzzy,

Ik heb het in de ovenreiniger gehad, het bruin wat er nog aan zit haal ik er af zover het kan, hij wordt straks in de primer gespoten dan spuit ik het zwart en dan ga ik het chroom er op spuiten.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik heb het nog een keer in de ovenreiniger gedaan, het bruin is er nu verder af, vandaag voor de laatste keer in de ovenreiniger dan moet het goed zijn hoop ik.
 
Het bruin is er veel af maar nog niet genoeg na mijn zin, ik ga het nu niet meer in de ovenreiniger doen, ik heb het nu in soda gedaan, ik denk dat de rest van het bruin daar wel mee af ga. Straks foto's.
 
Precies straf spul. Heb er geen ervaring mee dus ik ben nieuwsgierig.

Chris
 
Hoi Chris,

Met soda heb ik ook geen ervaring in de modelbouw, maar heb het geprobeerd, het bruin is er ver af vergeleken met een paar dagen geleden.

attachment.jpg
 
Ik haal de onderdelen van het raam af om het bruin er nog beter af te krijgen, ik vijl ondertussen ook de bramen er af, het bruin trek ik er af met een pincet en met een pinnetje, ik maak geen krassen met het pinnetje of hoe het ook heet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ik zal daar nog wel deze week mee bezig zijn, veel werk maar het resultaat is voor mij het belangrijkst.:)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan