Hoofdsponsor

1/12 Mercedes-Bens 300SL [wip]

bart

je moet de chroom onderdelen in javel ( bleekmiddel voor de Nederlanders ) doen

5min en alles is zuiver en ontvet.

probeer maar is met een teststukje.

davy
 
Hoi Davy,

Bedankt voor de tip, heb het al in de dikke bleek gehad, het gaat nu goed.
 
Blij te horen dat het toch gewerkt heeft man.
Ik had de stukken door omstandigheden een week in de ovenreiniger laten liggen en toen ik het afspoelde onder warm water ging het er zo vanaf en voor de stukken die vaster zaten gebruikte ik een oude tandenborstel onder het warme water tijdens het afspoelen en alles was er vanaf.
Er zal misschien wel een verschil op zitten van ovenreiniger tot ovenreiniger.
 
Hoi Buzzy, het is er af nu en ben blij dat het goed gekomen is, mijn vrouw had ovenreiniger van de kruidvatmerk mee genomen, ik zelf haal altijd de bekende, ik kan niet op de naam komen.
 
Dat is goed dat je er alles hebt afgekregen.
Nu kan je verder met de rest.
 
Jelle, bedankt, ik kan weer lekker verder, het hoort er allemaal bij, tegenslag is het eigenlijk niet, het duurde wat langer.
 
Vandaag de bumpers en stoelen geschuurd en in de primer gespoten.

attachment.jpg
 
Een ramp, body staat helemaal open, ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Ik snap wel dat ik de naden moet schuren, maar als ik die 2 delen op elkaar doe en ook aan duw een beetje blijft hij open.
Plamuren schiet niet op omdat ik de 2 delen van te voren moet spuiten straks als ik het bijgewerkt heb, ik moet dan eerst de 2 delen aan elkaar vast maken, maar dan moet ik het interieur en de ruiten deuren er ook in doen, dus dan kan ik het eigenlijk pas plamuren en spuiten als de delen aan elkaar zitten, weet iemand een ander manier?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

binnenkant.
attachment.jpg

attachment.jpg

Ik weet het niet op dit moment, ik hoop niet dat ik lastig ben.:(:(:(:(:(
 
Heb dit voor gehad bij een kever 1/16 model.
Heb bij de openstaande openingen een dunne evergreen strip ertussen gekleefd
die dan erna gelijk geschuurd op de dikte van de plastic van de body.
Heb eerst op het onderste gedeelte rondom het chassis een dunne tape gekleefd nadat ik de dikte wist van de opening
zodat de body en het chassis niet aan elkaar bleven kleven.

Grtn

Dikkie dik
 
Hoi Dikkie dik,

Bedankt voor de hulp, bedoel je zo als de foto hieronder en dan aan de binnenkant de tape en helemaal rond.

attachment.jpg

Die plak ik dan aan de binnenkant helemaal rond op het onderste gedeelte tot de opening.

Heeft u mischien een foto hoe je dat deed of een bouwverslag ?
 
Hey Bart,

Dit model heb ik gemaakt voor ik lid was op dit forum, heb er geen foto's of bouwverslag van.
Op de rode lijn zat mijn evergreen strip en onder de rode lijn lag een tape helemaal rond
anders als je naar de ledendag komt toon ik je graag hoe ik het gedaan heb.
 
Hoi Mark,

Bedankt voor de hulp.
Deze primer gebruik ik;

Ik weet dat het op bouwen is maar ga je daarna met een soort spul over body als je gepolijst hebt?
Ruiten kan je die ook polijsten en welk spul gebruikt men daar voor?

Ha Bart,

Dank voor het delen van welke primer je gebruikt. Persoonlijk zoek ik grotere hoeveelheden, ben nu met een 1 op 8 model bezig en er zal nog een 1:18 die cast volgen en dan begin ik met die kleine flesjes niet zo veel.

De ruitjes van mijn 1:8 Traction heb ik gepolijst met ScratchX 2.0 en een microvezel doekje.

Op deze bladzijde in post 108 kun je het nalezen en het resultaat zien, http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=10206&page=8
 
Hoi haddewade,

Bedankt voor de info, heb ik zeker wat aan.

Zit best veel in zo'n potje.
 
Het potje van mij is ook van 200ml, je kunt er heel wat mee spuiten.
 
Heb vandaag de delen geschuurd en gevijld
, het is nu al een heel stuk minder zie foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En een keer ontvet en het schuurspul er af gespoeld.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Bart, dat zijn vervelende kieren en op zichtbare plaatsen. Aan de zijkanten is het niet zo erg, die kieren worden bedekt met de sierstrip. Om het probleem van de kieren aan de voor- en achterkant opte lossen, zou ik de bodemplaat in 3 stukken zagen. Op de ledendag geef ik graag meer uitleg.
 
Hoi Pascal,

Bedankt alvast voor de hulp, ik zal de body mee nemen na de ledendag mits er hier niks gebeurd.
 
In dit weekend heb ik de body wat geschuurd en in de primer gespoten met een spuitbus van het gamma huismerk, er was 1 nadeel, witte primer op witte body dus heb ik de volgende dag grijze primer van de action er op gespoten zodat ik straks bij het schuren iets kan zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder heb ik de bumbers en andere onderdelen die chrome moeten met zwarte verf gespoten zodat het chrome straks beter na voren komt.

attachment.jpg

Vanmorgen heb ik het chrome er op gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een vraagje; Is het ook de bedoeling om straks de chrome onderdelen met glanse vernis te spuiten ?
 
Dit is te zien met welke chroom je gespoten hebt.
Voor het beste chroom resultaat spuit je de ondergrond met glanzend zwart.
 
Hoi Jelle,

Ik heb het met glanzend gespoten en met deze chrome;

attachment.jpg

is goed gelukt, maar ik dacht dat naderhand ook met vernis er over moet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan