Hoofdsponsor

1/12 Mercedes-Bens 300SL [wip]

Hoi Peter,

De auto's met een schaal van 1 op 24 gaat het wel, tenminste bij de pontiac van mij wel.
 
De voorkant en de achterkant van de bodem heb ik nu gesneden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer zuiver gezaagd Bart. Nu vooral goed dryfitten en kijken hoe je de body delen (voor en achterkant) kunt lijmen op de body, én hoe de complete body gaat passen op het chassis.
 
dat is nu weer vakmanschap zeer mooie zaag snede hoe ga je ze nu terug aan elkaar zetten je hebt toch altijd verlies van de zaagsnede .??
gr dirk d
 
Plof, even een stukje zagen en nog netjes ook!
Ik vind dit toch wel knap dat je het al durft.
Succes met het terug plaatsen want dat zal ook wel puzzelen worden.

Fred
 
Bedankt mannen,

Het verlies van de zaagsnee wil ik op vullen met plamuur straks en waar de body onder op de bodem komt wordt gespoten, de body is al gespoten maar plak de body dan helemaal tot onder een klein randje bij de zaagsnee en de bodem ook het zelfde.

Vanavond ga ik kijken om de delen op de body te doen met tape en kijk hoe het past onder, komt goed.
 
Bedankt mannen,

Het verlies van de zaagsnee wil ik op vullen met plamuur straks en waar de body onder op de bodem komt wordt gespoten, de body is al gespoten maar plak de body dan helemaal tot onder een klein randje bij de zaagsnee en de bodem ook het zelfde.

Vanavond ga ik kijken om de delen op de body te doen met tape en kijk hoe het past onder, komt goed.
bedankt bart voor de uitleg
 
Geen dank dirk.

Ik heb nu met tape de body en de delen aan elkaar geplakt voor te kijken of het goed past, zie foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het past goed volgens mij, morgen plak ik de delen aan de body en als de lijm goed uit gedroogd is ga ik de naden plamuren en naderhand goed schuren met waterproefschuurpapier, ook de body helemaal wordt weer geschuurd met heel fijn waterproefschuurpapier en wordt de body weer in de primer gespoten.
 
dat is echt de moeite om te volgen en leerzaam .
gr dirk d
 
Mooi werk Bart, dat gaat er mooi uit zien! Gaat hij glimmen of krijgt hij de matte uitstraling van de 50-ties?
 
Ziet er heel goed uit Bart, de zaagsnedes zitten op niet zichtbare plaatsen, als de wielen eronder zitten is er volgens mij niks meer van te zien.

Degene die het idee heeft gevonden om de body op die manier te zagen is een echt genie cute
 
Bedankt voor de grote complimenten.

Ton,

Mooi werk Bart, dat gaat er mooi uit zien! Gaat hij glimmen of krijgt hij de matte uitstraling van de 50-ties?

Hij gaat glimmen.

Pascal,
Degene die het idee heeft gevonden om de body op die manier te zagen is een echt genie

Wel een echt grote compliment,met hulp van u en andere.

Peter,

Knap stukje zaagwerk Bart !

Bedankt peter.

Gisteravond heb ik de delen aan de body gelijnd en vanavond ga ik met plamuur aan de gang.
 
Dat heb je zeer netjes opgelost Bart.
En dat lijmen en schuren zal ook wel lukken zekers.
 
Vakwerk ! Zo'n zaagsnedes zou ik met klamme handjes aanvatten, echt puik gedaan Bart !
 
Bedankt mannen voor de grote complimenten.

Ondertussen zijn de delen gelijmd en geplamuurd, nu is het schuren aan de beurt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
wauw dat ziet er veel belovend uit na het schuur werk zie je er niets meer van dat word vak werk .
gr dirk d
 
Zo te zien komt dat hier goed in orde.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan