Hoofdsponsor

1/12 Mercedes-Bens 300SL [wip]

Je kan er vernis overzetten.
Maar wel zien welke je gebruikt.
Alclad heeft speciale vernis om over hun chroom te spuiten.
Normaal kan je er ook andere overzetten maar dan moet je zien dat je hebt op waterbasis.
Anders gaat hij dof worden en krijg je meer een aluminium effect.
 
Kom hier ook 'ns kijken...hoi Bart,
mooie kar jongen, en je moet er aardig werk in steken voor een glad resultaat zeg..

Maar dat werk geeft strax veel plezier als deze bjoetie in de lak gaat..

veel plezier :)
 
Hoi Karel, Jelle en Peter,

Bedankt voor de reacties en tips, ik ga het chrome polijsten jelle.
 
Deze week een paar dingen gedaan aan de mercedes, het dashboard een beetje gewerkt op de foto zit het los in elkaar, de bak en de stoelen gespoten, het chrome in de vernis gespoten die ik over een paar dagen ga polijsten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ga vloerbedekking in de bak maken.
 
Hallo Bart,

Ik ben zojuist naar je bouw beginnen kijken en heb toch wel een paar vraagjes. Eerst en vooral. Ga je de 2 body onderdelen samenlijmen na het spuiten? Indien ja, ga je nadien niet met vervelende naden blijven zitten, die er normaal niet mogen zijn, zoals bij de echte? Ik weet anders wel een oplossing. Kijk anders eens naar dit bouwverslag: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20098 . Hopelijk heb je er iets aan.
 
Hoi Lesley,

Bedankt voor de link, ben ik blij mee.

Ik wil de naden weg werken dat is iets wat zeker is, ik kan straks als het gespoten is de delen op elkaar doen en met plamuur de naden weg werken en die naden spuiten of ik kan voor bij de motor weg snijden. Op de ledendag neem ik hem mee.
 
De body weet ik nu hoe het moet, heeft pascal koekie en anderen gisteren uit gelegd op de ledendag, mijn grote dank.
Bij de rode lijn snij ik met garen de delen weg en wordt straks bevestigd aan de body zodat je straks de naden niet meer ziet.

attachment.jpg

Het chroom van de bumbers enzovoort gaat weer in de ovenreiniger en wordt opnieuw verchroomd, pascal je hebt me gisteren gezegt welke ik moest pakken om te verchromen, ik weet niet meer welke het is alleen dat het gammahuismerk is?
 
Hey Bart,

De spuitbus die ik gebruik is van Gamma, zilver zijdeglans nr 705. Geeft dit resultaat :

1_IMAG0767.jpg


Veel succes met het zagen, doe het voorzichtig en stap voor stap, telkens kijken of je op de juiste plaats zit met de zaag.
 
Hoi Pascal,

Nog bedankt voor de hulp, ben er erg blij mee.
 
Pascal....wat betreft dat zagen.......welke zaag is hier het meest geschikt voor...of kan het ook met de dremel...met zo een slijpschijfje...;);););)
 
Pascal,

Moet daar ook zwart onder de chrome.
 
Ik heb geen andere kleur als grondlaag gebruikt. Maar een laagje grijze primer kan natuurlijk geen kwaad hé.
 
Bedankt Bart.......maar is dat dan een specifiek naaigaren..dat ,dat zo door plastiek gaat...:ohmy:
 
Het chrome dat ik al gespoten had heb ik met ovenreiniger er af gehaald, leek mij te veel op zinkkleur, ik heb het in de primer gespoten en met gammahuismerk zilver nr 705 gespoten en ziet er nu veel beter uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Pascal, bedankt voor de tip.
 
Knap werk Bart. Inderdaad een pak mooier.

Fred
 
Mooi spuitwerk Bart. Die spuitbus van de Gamma is prima voor oldtimer auto's, niet te veel glans en niet te weinig. Geeft een realistische metaal-look.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan