Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

Bedankt voor de leuke reactie's, het gaat goed.
 
Hey,

Dat lijkt me indd een mooie techniek, knap die beplating :)
Jullie botenbouwers zijn toch wel een apart ras, als wij de plastiekgasten.... :)
 
Hoi Swaken,

bedankt voor de leuke reactie.

ondertussen ben ik wat verder, bij de achtersten laat ik het schuin weg lopen maar ga het verjongen dus haal die paar eraf om te verjongen.

lijnen op gezet in het midden om te starten iedere laag om het verband te houden.
attachment.jpg

dit ga ik verjongen.

attachment.jpg

bij de boeg heb ik het verjongd.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
bedankt danny, met verjongen bedoel ik dat je aan de uiteinden het als een spie laat lopen, zie foto.

attachment.jpg
 
Maritieme Encyclopedie uitgave 1973.

Verjongen : Het geleidelijk aan smaller of dunner doen uitlopen van bijv. een huidgang, een splits e.d.

Tot lering en vermaak, Wie weet wat een "Voluut" is ? :wub:

Mvg,
Swake
 
Spiraal of kruisvormige versiering, aanvankelijk op zuilen maar later ook als versiering rond o.a. ramen.
 
ben vandaag verder gegaan met het koper, heb nu bij de achtersteven de ronding na beneden gedaan, de spie komt nu aan de beurt en voor maak ik de lagen af en dan ga ik met de andere kant verder tot het hetzelfde is als deze kant en trek het dan gelijkmatig op de twee kanten, ze gaat op 3 mei mee na de beurs.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
spie dicht, na mijn mening goed gelukt.

attachment.jpg
 
ziet er inderdaad goed uit,
succes met het vervolg
vgr Marc
 
Daar moet je toch wel engelengeduld voor hebben.
 
Marc en Erwin, bedankt voor de leuke reactie's, ben zelf ook tevreden met het resultaat.
 
Een zeer bevredigend resultaat Bart, nogmaals het bewijs dat we veel geduld moeten hebben in onze hobby. ..
 
Hey,

Jaja, dat komt goed Bart, mooi aangebracht. Dit zal wel een meerwaarde geven aan je model, nu zeker, dat je dit zelf hebt scratcht. ;)
 
hoi danny en swaken, bedankt voor de leuke reactie's, ik ben ondertussen weer een stukje verder en het gaat goed.
 
al weer een stukje verder met het koperen plaatjes, een vraagje; welkevernis kan ik er straks het beste over de koperen tape spuiten, het moet een beschermlaag worden?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
schiet mooi op zo.
Ik vermoed dat je het gewoon met vernis naar keuze ( mat , satin, glans ) kan spuiten, maar voor alle zekerheid zou ik het op een stukje tape testen.
vgr Marc
 
hoi marc, bedankt voor de tip en leuke reactie.
 
Ik deed het bij mijn brooklyn harbor tug ook met gewone vernis,wel meerdere dunne lagen. Gr Lode
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan