Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

bedankt voor de hele grote complimenten, dat motiveerd, ben zelf ook zeer tevreden, heb haar vandaag een 6 lagen vernis gespoten, is ook goed gegaan, foto volgt nog, nu ga ik de kajuit boven maken en het andere dek er op en met fineer beplanken en dan zijn we weer een eindje verder.:)
 
bedankt dirk voor de compliment, ga nu met de wanden onder het dek beginnen waar het stuur zit.
 
ik heb eerst de achterkant met hout dicht gemaakt die ik straks zwart schilder, het is nu de bedoeling om latjes op de hoeken te plakken daar het zichtbare panelen tegen te maken, raampjes snij ik uit en stijlen wil ik ook maken, zie voorbeeld.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het koper is vernist.

attachment.jpg
 
Hey,

jaja, dat komt heel goed. Knap werk dat je uitvoert, niets voor mezelf, maar jullie zijn wel kunstenaars op dat vlak hier.... :) ;)
 
hoi swaken, bedankt voor de compliment.
 
Ben onder de indruk van de romp bekleding. Ziet er ***goed uit. Een waardig compliment van mij. Jij komt er wel :)
 
Telkens sta je versteld van het mooie en verzorgende werk dat je hier laat zien Bart,het dek gedeelte is voor mij persoonlijk het indrukwekkende om te volgen.😎
 
bedankt ron en danny voor de complimenten.
 
hoi marc,

Bedankt voor de grote compliment, ik ben nu met de deurtjes bezig voor de kajuit, vergt veel tijd en denkwerk, maar het gaat lukken.
 
het begin is gemaakt van de deurtjes aan het achterstuk van de kajuit, ik maak er nog spijltjes in de ramen, heb eerst geprobeert om inclusief de spijltjes uit te vijlen en boren maar dat krijg ik niet gedaan, te klein, kan er geen vijltje in zetten dan en de spijltjes zijn te dun dat ik er zo door vijl dus maak ik de spijltjes er los in, er komen nog van die zogenaamde balkjes tussen de deuren die ik van dunne latjes maak en de de ramen komen vlakjes van fineer, ben er nog een tijdje mee bezig maar een foto van de raampjes die ik nu uitgevijlt en geboord heb en gebeurt ook aan de zijkanten en de voorstuken.

attachment.jpg
 
goed Bart, gewoon verder gaan met wat je bezig bent.
vgr Marc
 
bedankt marc, ik heb nu ramen uitgevijlt en de achterkant zwart geschilderd, ik heb ook een voorbeeld hoe ik het met spijltjes en de balkjes wil doen.

alles zit nog los, daarom staat het schuin.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie update Bart, persoonlijk zou ik de latjes van de ramen iets smaller maken zal mooier uitkomen nu vind ik ze iets te grof en te dik..
 
Zou je eventueel niet een inzetstukje van loodfolie kunnen maken waar je dan aan de achterzijde de spijltjes gewoon indrukt zo dik of zo fijn als je zelf wil. Gr van Lode
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan