Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

hoi dirk, ik wil het toch zelf proberen te snijden de figuurtjes en de ramen, van de santa ann heb ik nog van die ets liggen voor de reling die tegen de spiegel zitten onder ramen, zal een heel karwei worden maar ga het proberen.
 
Even een leek vraagje Bart wat bedoelen jullie eigenlijk met de spiegel en waarom geeft het vervaardigen hiervan veel werk...
Alvast bedankt voor de komende technische uitleg...
 
hoi danny,

zie foto, het stuk waar de ramen in zitten is de spiegel.

attachment.jpg

ik wil de beeldjes uitsnijden met balsa
 
Bedankt Bart een foto zegt soms meer dan duizend woorden,zal een behoorlijk werkje worden alvast heel veel succes er mee...
 
ben nu met de zijkanten van de spiegel bezig, heb het opgevuld met balsa en aan 1 kant gevijlt en geschuurd en een plaatje gemaakt van fineer dat ik er tegen wil plakken zodat ik daar straks op verder kan werken, zo heb ik de basis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
bedankt camaroz28, komt goed met de bouw.
 
Ben weer bezig met de victory, heb nu de ramen uit de spiegel gefreest en ga er spijlen tussen maken voor 4 ruitjes, normaal moeten er 6 zijn.
heb ook het zwart afgeschuurd en de bovenste rand van de koperen tape opnieuw gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
tof dat je er terug aan bezig bent , breng je ze mee naar Duizel?
 
hoi marc, ze gaat mee na duizel, steek er zoveel mogelijk tijd in.
 
ben met de ruitjes bezig in de spiegel van het schip, de verticale latjes zitten er in, ben nu met de verticale bezig, zie foto.

attachment.jpg
 
de spijlen zitten er in en heb er geel plastic achter geplakt, nu ga ik de zijkanten van de spiegel dicht maken.

attachment.jpg
 
Bart, heb je voor dit deel van de bouw genoeg metingen uitgevoerd? De raamspijlen en ook de raamopeningen daarvoor zien er niet zo strak uit. Er is er zelfs eentje bij aan de rechterkant dat niet rechthoekig is. Als je een regel legt over de horizontale spijlen, denk ik niet dat er veel mooi zullen aansluiten en de kruisingen moeten ook recht op elkaar uitkomen. Er zijn ook meerdere horizontale en verticale spijlen per raam nodig en de spijlen zijn veel ranker. Ik zou er geen spijlen in steken maar het correcte aantal gewoon op de glasplaat schilderen door die af te plakken. Ik denk dat je beter die houten plaat eens opnieuw zaagt en er dan een papier op kleeft waar je de ramen op afgeprint hebt. Dan kan je met een fijne boor alle hoekpunten aanduiden en daarbinnen beginnen te frezen. Dit kan niet met de losse hand gemeten worden, want bij de echte verlopen alle verticale lijnen bovenaan naar een centraal punt. Ik hoop dat je deze kritiek kan appreciëren, ik besef ook dat dit het moeilijkste deel van je schip wordt.
 
Laatst bewerkt:
Steven heeft een punt , ik volg het al een tijdje . Fijn werk met hout is niet makkelijk , zeker op schaal .
Ik bewonder Uw doorzetting . :)
 
Bart man,wat je hier neerzet,schitterend werk hoor.
 
bedankt mannen , steven, die ene vijl ik wat verder uit zodat hij wat rechter is maar voor de rest ben ik tevreden, kan altijd beter, weet ik, ik scrats het helemaal en is anders dan een bouwdoos, helemaal presiec zal ik het niet krijgen.;)
 
Als ik naar de rest van het schip kijk, dan kan je toch behoorlijk precies gaan, hoor Bart. Ik zou er nog niet aan durven beginnen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan