Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

Hoi,

bedankt voor de reactie's, de latjes kan ik wat afronden aan de voorkant, dat scheelt al het oog er op., loodfolie is mischien ook een idee.
 
het kajuit is zover klaar, een beetje bijwerken, nu is het stuurwiel aan de beurt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja Bart ,je bent bezig aan iets heel mooi, ik had de romp gezien in helchteren,en je bent al weer een heel stuk verder ik blijf volgen hoor..
 
Hey,

Indd, serieuze vorderingen :)
Met die plaat erop steek je natuurlijk veel weg van het onderste gedeelte, maar weten dat het erin zit betekent soms al veel... :) ;)
 
bedankt mannen, het gaat goed, ik maak alleen een ander dek wat er op komt, dunner, wordt toch beplankt met fineer straks.
 
opnieuw mooie vorderingen die je laat zien.
ik vroeg me al af of het dek niet te dik was, maar je geeft zelf al aan dat je een dunner gaat plaatsen.
succes met het vervolg.
vgr Marc
 
bedankt marc,

het stuurwiel heb ik van de santa ann nog en hoefde alleen 2 stukjes van de bovenkant van de stuurwielen af te knippen omdat de schaal iets groter is dan de victory, en een dunner dek gemaakt en zit nu te drogen en wordt ook beplankt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Indd, knappe uitvoering :)
Zo te zien moet een mens soms inventief zijn om stukken op te spannen en te laten drogen, nice, zo heb ik weer dat deja vu gevoel..... :) ;)
 
je deuren en ramen zijn mooi gemaakt bart ik weet nog toen ik er aan wou beginnen dat het echt wel petieterig klein was.

en aan het pope dek begonnen zie ik het laatste dek van het schip
 
het gaat goed dirk, heb nu het 3de dek er op zitten en beplankt en de zijkanten gerepareerd, nu ben ik met de spiegel bezig maar weet niet goed hoe ik het moet doen, of tewel als op de foto , zo schilderen en dan een geel plastik er tussen van de ramen en daarop nog een dun fineer plaatje op waar de ruitjes zijn uitgesnij en daar de lijstjes ( versieringen) op later, keuze 2; het plaatje wat er op zit ramen uitfrezen of zagen. bij keuze 1 kan ik de zijkanten met balsa op vullen en mooi schuren tot het het model heeft en je hoeft er toch niet in kijken heb geen licht er in.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
probeer er eens 1 op een overschotje tripleksplank, stukje plastiek ter grootte van het glas en rondom afwerken met balsa hout.
ik vind het altijd veel makkelijker te beslissen als je in de praktijk ziet wat het geeft.

Het dek ziet er prima uit.
vgr Marc
 
hoi marc, bedankt voor de tip, heb nu achter de planken waar de spiegel tegen aan komt afgewerkt zodat de uitsparringen gelijkmatig zijn, ik ga het opvullen met balsa en de spiegel op de foto maak ik blauw en bewerk het met balsa of fineer.
 
de spiegel is echt een priegelwerk om die zelf te maken bart neem er je tijt voor.

ik denk dat er een ets plaatje bestaat van de spiegel maar weet niet waar je het kan bestellen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan