Hoofdsponsor

1/78 HMS.Victory scratshen ( debart ) [wip]

Hoy Bart,
toevallig heb ik vorig jaar in Denemarken enkele fot'os genomen van de beplating.
ze beginnen aan de kiel en achteraan om zo naar boven en voor te werken.
je kan het merken als je bijgaande afbeelding goed bestudeerd.
vooral de nieuw bij geplaatste platen zijn duidelijk
foto's zijn van de Jylland, is wel van een later decennium maar ik vermoed dat dat niet veel uitmaakt
vgr Marc

attachment.jpg
 
Hoi Marc en erwin, bedankt voor de reacties en uitleg en de foto.
 
heb je nog de mogelijkheid gehad om nagels te simuleren in je koperen plaatjes?
 
Hoi Jan,

Wel geprobeert met een rateerwieltje maar gaat niet, heb geprobeert 6 spijkers in een stukje hout en kurk met een plaatje er tussen maar werkt bij mij ook niet, nu wil ik de koperplaatjes er zo tegen aan lijmen en straks kleine spijkertjes er in doen en de koppen van de spijkers er af knippen, ben net bezig met de plaatjes aan het lijmen en doe er als het droog is een paar spijkertjes in en kijk of dat gaat, straks zet ik foto's jan.
 
dag bart,
ga eens bij onze vriend wart ten rade,
die geeft volgens mij ooit zo een malletje gemaakt,
en zal u zeker verder helpen
groeten,ronny
 
Kan je geen positieve en negatieve mal maken om daartussen je plaatjes te drukken/persen?
Is maar luidop denken hoor... ;)
 
hoi beyond,

Ik sta een hele week al te denken en te proberen maar wil niet lukken,mischien iets van kunststof maken.:(
 
Of in hard hout, de klinknagels met echte nagels nagemaakt? Als je dan met een hamer een tik er op geeft zou de koperen plaat toch de vorm moeten aannemen? Of heb je dat ook al geprobeerd?
 
Hoi Beyond, heb ik al geprobeert, ik ga de plaatjes er zo tegen aan lijmen.

jan, bedankt voor de foto's.
 
jan, bedankt voor de foto's.

Graag gedaan maar de belangrijkste info is dat je achteraan bij de kiel moet beginnen en de plaatjes in halfsteens verband moet stapelen en pas bij de waterlijn schuin afsnijden.
 
Dit gaat een goed doordacht werkje worden Bart ik kijk vol interesse over je schouders mee....
 
Bedankt voor de reacties, vandaag ga ik met de plaatjes beginnen.
 
Koperfolie besteld, lijkt me makkelijker en heeft kopkleur, latoenkoper is messing en moest anders toch met koperkleur schilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hoi Danny, en veel snijden maar is niet erg.

Ben begonnen met de kopertape te snijden en te plakken tegen de romp onder, eerst een stukje zwart geschilderd zodat ik straks met het schilderen niet het koper raak, niet helemaal geschilderd omdat straks nog het berkhout tegen de romp komt.

attachment.jpg
 
Bedankt mannen, het gaat goed, gaat veel tijd in zitten, bovenste rand zit er tgen en ben nu onder bezig, ga vanaf de kiel na boven werken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan