Hoofdsponsor

1/48 Sopwith f1 Camel Belgisch ww1

ERVARING
Moet mijn draai nog wat meer vinden in vliegtuigen ww1
BOUWWIJZE
N.V.T.
BOUWBUDGET
N.V.T.
BOUWSTATUS
Moet nog beginnen
COMMENTAREN
Hou jullie vooral niet in.
Moet @coachke gelijk geven. Vind dat houtwerk bijzonder knap gedaan. Precies echt hout. Chapeau.
 
Dank u.
Uit onzekerheid wat stil gevallen.
Toch wat verweerd en durf niet te overdrijven nochtans op zw/wit foto valt toch wat verwering op.
op de romp ben ik wat onzeker maar de vleugels ben ik wel tevreden.
Blijft linnen en heb getracht bij de kleur te blijven.
Raad over de romp steeds welkom.

DSC01367.JPG

DSC01372.JPG

DSC01374.JPG

DSC01375.JPG

Dan de onderzijde vleugels.

linen-015-se5firstclearcoat.jpg

DSC01363.JPG

DSC01365.JPG

We doen verder ons best .......
 
Mooi resultaat met de verwering, zeker niet overdrijven. Ze stonden meer stil dan ze vlogen.
 
Dat ziet er zeer mooi uit.
De vleugels zien er naar mijn bescheiden mening toch treffend uit.
Enkel bij het staartstuk heb ik zo twijfels...
 
Ik zou het nog iets afzwakken; maar de techniek is goed.
 
Dat ziet er zeer mooi uit.
De vleugels zien er naar mijn bescheiden mening toch treffend uit.
Enkel bij het staartstuk heb ik zo twijfels...
Hier ben ik te braaf geweest want op originele foto is het linnen nog meer afgesleten zo te zien.

staart.PNG

De vleugels zijn aan het drogen en het hout is intussen geschilderd zodat we aan het riggen kunnen beginnen.

DSC01380.JPG

DSC01381.JPG

Intussen proberen we ook een figuur in elkaar te steken.
Eigenlijk was de aankoop van piloten R.A.F. een foute keuze en vandaar dan maar een poging gestart uit de verschillende delen van figuren.
De drie delen hebben een rode cirkel van waaruit ik vertrek.
De green stuff laat ik eerst nu drogen voor ik verder ga.
De sabel kol moet er nog komen en het ander been is ook nog niet klaar maar het is een begin.

DSC01387.JPG

DSC01386.JPG

DSC01388.JPG

DSC01389.JPG

En dit zou het moeten worden.

figuren.PNG
 
Ziet er goed uit Pascal.
Wordt er eentje met een pofbroek.
 
Wat me opvalt is dat er een aluminium plaat is aangebracht aan de opening boven machinegeweer.
dus tracht ik te maken wat ik zie op de foto.

dfs1.png


DSC01398.JPG

DSC01406.JPG

DSC01408.JPG
 
Goed opgemerkt Pascal, ik zou het waarschijnlijk over het hoofd gezien hebben. (Letterlijk in dit geval)
 
DSC01409.JPG

DSC01410.JPG

DSC01411.JPG

DSC01414.JPG

Bloed, zweet en tranen dat riggen deze keer.
Moet hier en daar terug wat bijgeschilderd worden door het vele manipuleren.
bijna klaar dus:unsure: ......
 
Ziet er erg geslaagd uit, mooi strak gespannen. Veel beter dan de eerste poging. Wel mis ik het vizier van het linker machinegeweer; of zat dat er niet op?
 
Ik kan enkel mijn bewondering delen, zeer mooi werk zover.
 
Ziet er erg geslaagd uit, mooi strak gespannen. Veel beter dan de eerste poging. Wel mis ik het vizier van het linker machinegeweer; of zat dat er niet op?
Je zou denken van wel Roy maar ik zie het niet en twijfel nog steeds.
Nu heb ik hier en daar foto's gezien met 1 vizier en op verschillende manieren gemonteerd.
Weet eigenlijk nog niet met wat ik best doe .
Zijn zo van die dilemma's bij zw/wit foto's.

vizier.dPNG.jpg
 
Ik blijf versteld staan over de vorderingen die jij telkens opnieuw maakt.
Nog maar je 2de tweedekker en je maakt al dubbele bekabeling, schildert zelf je cocardes en je imitatie van de houtstructuur is prachtig. Waar gaat dit eindigen?
 
Dank u.
Erwin wat denk jij over het tweede vizier wetende dat je hier ook veel over weet en bezig bent geweest?
 
"Ik blijf versteld staan over de vorderingen die jij telkens opnieuw maakt."

Ik ook, echt knap gemaakt.

Voor het vizier, ik denk dat een dubbel vizier geen meerwaarde heeft/had bij dit soort wapensystemen en het de trefzekerheid niet echt verbeterde.
 
Blijkbaar had de Sopwith maar één vizier. Ik ging uit van de Fokker E.IV, waarvan ik wist dat 'ie er twee had.

Hier een Sopwith (ik weet niet of dat precies het subtype is dat jij bouwt):



Hier de Fokker:

 
Die foto's komen trouwens uit het archief van Wingnut Wings. Als je goede referentie nodig hebt, qua foto's maar ook qua markeringen, én wat bouwtechnieken betreft omtrent WWI-vliegtuigen, dan raad ik je sterk aan de website van Wingnut Wings te bestuderen. Kies een type (bijv. Sopwith Camel), klik op de kit, bekijk de fotosectie en de kans is groot dat je vindt wat je zoekt.

Bijvoorbeeld, voor een type Camel, zie hier. Er zijn meerdere types Camel, dus ook meerdere foto's.
 
Bedankt mannen.
Bedankt Roy en had al foto's tegen gekomen van wingnuts maar heb me teveel gefocust op belgische info en dat is fout.
Die foto met cockpit gelijk opgeslagen want die ga ik gebruiken voor de andere.
Die cockpit is meer open.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan