Hoofdsponsor

1/48 Sopwith f1 Camel Belgisch ww1

ERVARING
Moet mijn draai nog wat meer vinden in vliegtuigen ww1
BOUWWIJZE
N.V.T.
BOUWBUDGET
N.V.T.
BOUWSTATUS
Moet nog beginnen
COMMENTAREN
Hou jullie vooral niet in.
Mooie vorderingen en het is ook wel weer een verademing als alles eens goed past wat het bouwplezier ten goede komt.Wat die meters betreft heb ik dat ook nooit begrepen waarom ze dat doen. Roy zal wel weer met de Punch&Dye als oplossing komen :ROFLMAO:
 
Ik heb de intacte decals niet gezien, maar als er zo'n 'chromen' buitenring is weergegeven, kan het zijn dat ze hopen dat je een gezonde portie Micro Sol gebruikt, om het chroom van de decal om de ring te krijgen. Maar dat is wel erg lastig. Het is denk ik makkelijker om de plastic ring een chroomkleurtje te geven. En ja, zoals Ron zegt... ikzelf pons die metertjes dan uit met een punch & die-set.

Leuk dat je ook een deel van de binnenrekening voor je rekening hebt genomen (de diagonalen).
 
Mooie details aangebracht (y)
 
niet alleen mooi bouw werk maar ook mooi schilderwerk, goed bezig
 
Dank u.
Door de vele kleine voorbereidingen gaat het langzaam maar zeker verder.

DSC01226.JPG

DSC01234.JPG

DSC01236.JPG

DSC01246.JPG


DSC01242.JPG

DSC01239.JPG

DSC01248.JPG
 
Mooie werkzaamheden en ik zie dat meetkunde hier ook nog eens van pas komt.
 
Mooi afplakwerk (y) Wat mij trouwens wel opvalt is dat je toch wel erg dik spuit, wat meer verdunnen geef een gladder resultaat en meerdere dunne laagjes is ook goed gedekt :winking:
 
Dus als ik het goed begrijp spuit je eerst de ring, knipt de details uit om die op de ring te kleven en spuit je daarna de hoofdkleur.

Heel mooi resultaat maar kijk eens goed naar de ring op de vierde foto. De punten van de witte details komen niet alle even hoog, sommige eindigen onder de rand en sommige lopen er over. Kleine stomme details maar in een wedstrijd kan dit een rol spelen.

Maar vind het prima hoe je dit aangepakt hebt !
 
Heel mooi resultaat maar kijk eens goed naar de ring op de vierde foto. De punten van de witte details komen niet alle even hoog, sommige eindigen onder de rand en sommige lopen er over. Kleine stomme details maar in een wedstrijd kan dit een rol spelen.
Misschien dat dit een rol kan spelen op een wedstrijd, Erwin, echter, in het echt waren die dingen zelfs niet gespoten, laat staan dat de "details" zo perfect waren.
En wat de kennis ter zake van westrijdjuryleden betreft : ik las ooit eens een "rant" (klaagzang?) van een Britse modelbouwer (veteraan) die heel nauwkeurig zijn "eigen" voertuig uit Iran had nagebouwd... commentaar van de jury (niet wetende dat de bouwer met het echte exemplaar vertrouwd was) : "veel te netjes voor een gevechtsvoertuig, totaal ongeloofwaardig"...
 
Ik denk dat ik me bij Ron kan aansluiten, voor 'n volgende keer probeer eens meerdere dunne laagjes.

Maar wel lekker precisiewerk hier weer.
 
Als ik de tafels zie met de vliegtuigen kom ik nog wel een paar kilometers ervaring te kort, dus deze zijn een leerschool en zullen geen wetsstrijd tafel zien.
Maar ik amuseer me wel met deze vliegtuigen.
 
toch weer knap gedaan he van onze Pascal , die durft gewoon alles aanpakken en het strafste is dat het bijna altijd mooi lukt
geweldig een plezier om te volgen
 
"veel te netjes voor een gevechtsvoertuig, totaal ongeloofwaardig"...
De jury is dan ook meestal, mensen met een eigen visie van de realiteit.
in vredestijd bestaat 75% van het werk van een tankbemanning uit onderhoud, in opdracht houdt dit nog steeds een zeer hoog percentage van de tijd in.
 
test spuiten emblemen.

DSC01252.JPG

DSC01250.JPG

Ben best tevreden en ga de anderen ook zo aanbrengen.
 
Mooi werk Pascal, hou er wel van (y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan